1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آنچه درباره  ضد‌آفتاب بدانیم

آنچه درباره  ضد‌آفتاب بدانیم

آنچه درباره  ضد‌آفتاب بدانیم

هر پدر و مادری می‌داند که استفاده از ضد آفتاب برای بچه‌ها یکی از مهم‌ترین نکات بهداشتی است. ما از یک متخصص خواسته‌ایم که دقیقاً فواید استفاده از کرم ضد آفتاب برای بچه‌ها و نحوه استفاده از آن را بگوید.

چه تفاوتی بین اشعه UVA و UVB وجود دارد و چگونه می‌توان از هر دو محافظت کرد؟

اشعه UVB حدود پنج درصد از پرتو‌های حاصل از خورشید را تشکیل می‌دهد. آن‌ها مستقیماً اپیدرم پوست ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند (بیرونی‌ترین لایه) و در درجه اول باعث آفتاب سوختگی می‌شوند. اگرچه می‌توانند باعث سرطان پوست نیز شوند. این اشعه‌ها همچنین می‌توانند واکنش‌های آلرژیک در پوست ما ایجاد کنند که ممکن است منجر به کهیر یا بثورات قرمز شود. گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند ضد آفتاب استفاده شده باعث واکنش آلرژیک می‌شود. در همین حال آن‌ها فقط از محصولی استفاده می‌کردند که در آن از UVA به اندازه کافی محافظت نمی‌کرد.

 

چگونه می‌توان بین ضد آفتاب معدنی و ضد آفتاب آلی یکی را انتخاب کرد؟

فیلتر‌های معدنی مانند یک توپ دیسکو کار می‌کنند. آن‌ها اساساً اشعه ماورا بنفش را در جهات مختلف پراکنده یا منحرف می‌کنند و از محافظت UVB بالا و محافظت UVA متوسط برخوردار هستند. هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب معدنی توصیه شده برای به حداقل رساندن نفوذ آن در اشعه UVA اب زیر کاه بسیار مهم است. شما باید به دنبال فرمول غنی شده‌ای باشید که از رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه UVA محافظت کند. فرمولاسیون Anthelios شامل یک آنتی اکسیدان با ویتامین E است که به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. گزینه دیگر ضد آفتاب آلی (که به آن شیمیایی نیز گفته می‌شود) است. این ضد آفتاب‌ها مانند اسفنج کار می‌کنند و اشعه ماورا بنفش را جذب می‌کند. .

 

چه زمانی باید مجدد از ضد آفتاب استفاده کرد؟

برای شروع شما می‌خواهید حدود ۱۵-۳۰ دقیقه قبل از اینکه به بیرون بروید از ضد‌آفتاب استفاده کنید. مهم نیست از چه کرمی استفاده می‌کنید به هرحال باید هر دو ساعت از کرم استفاده کنید. اگر شنا می‌کنید یا تعریق دارید برچسب را بخوانید تا بفهمید ضد آفتاب شما چه مدت در برابر آب مقاوم است. به علت اینکه بین ساعت ۱۱ صبح در معرض اشعه خورشید قرار می‌گیرید و ساعت ۳ بعد از ظهر هم که اوج آفتاب است باید از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب‌های اسپری بی‌خطر است؟

شما باید اسپری را به طور مساوی بر روی پوست پخش کنید تا اطمینان حاصل شود که از همه مناطق محافظت می‌شود. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که آن را به خوبی تکان می‌دهید و به طور کامل به پوست اسپری می‌کنید. شما می‌خواهید آن را نزدیک به پوست و در نزدیک حدود ۱۰-۱۵ سانتی متر فاصله بپاشید. هرگز مستقیماً روی صورت کسی اسپری نکنید. ابتدا کف دست خود را اسپری کنید و سپس به صورت، پشت گوش‌ها و حتی خط مو بمالید. این اسپری‌ها برای استفاده مجدد مفید هستند.

 

آیا ضد آفتاب برای نوزادان خطرناک است؟

کودکان تا شش ماهگی نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب باشند و نیازی به کرم ضد آفتاب ندارند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای کودکان زیر شش ماه استفاده نشود. این به این دلیل نیست که برای آن‌ها خطرناک است. وقتی کودک به دنیا می‌آید پوست او بسیار نازک و ظریف است و ملانوسیت‌های آن‌ها که ملانین تولید می‌کنند (رنگدانه‌ای پوست) هنوز در حال رشد هستند.

 

چگونه از وارد شدن کرم ضد آفتاب در چشم بچه‌ها جلوگیری کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد هرگز ضد آفتاب را مستقیماً به صورت نزنید. ابتدا در دست کرم‌زده و سپس با دقت آن را به پوست کودک خود بزنید. هنگام استفاده حتی از کرم‌ها و لوسیون‌ها به طور مستقیم از دور چشم خودداری کنید. مسئله این است که وقتی کودک شما در حال بازی یا شنا است ضد آفتاب به چشمان او وارد می شود. درنتیجه استفاده از آن روی پیشانی توصیه می‌شود.

والدین باید اطمینان حاصل کنند که از قسمت بالایی پا در برابر آفتاب محافظت کنند. گردن، گوش‌ها و بالای سر کودک را کاملا با ضد آفتاب بپوشانید. علاوه بر ضد آفتاب اطمینان حاصل کنید که کودک شما لباس‌های پوشیده به تن دارد تا آفتاب به طور مستقیم به پوست او نخورد.

 

منبع: https://www.todaysparent.com/family/family-health/sunscreen-for-kids/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *