1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا بارداری بعد از ۳۰ سالگی امکان‌پذیر است؟

آیا بارداری بعد از ۳۰ سالگی امکان‌پذیر است؟

آیا بارداری بعد از 30 سالگی امکان‌پذیر است؟

زنان بیشتری در سنین بالاتر باردار می‌شوند. برخی از آن‌ها برای اولین بار مادر می‌شوند و برخی در حالی که فرزند دیگری دارند باردار می‌شوند. زنانی که در دهه ۳۰ و اوایل ۴۰ سالگی باردار می‌شوند می‌توانند حاملگی ایمن و سالم داشته باشند اما آن‌ها با خطر بیشتری برای برخی مشکلات روبرو هستند که شامل:

 

مشکل باردار شدن:

از اوایل دهه ۳۰ زنان باروری کمتری می‌کنند و ممکن است باردار شدن آن‌ها بیشتر طول بکشد.

عوارض دوران بارداری:

زنان بالای ۳۵ سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در دوران بارداری هستند. زنان مسن نیز بیشتر در معرض بارداری چند قلو هستند.

عوارض حین زایمان:

زنان ۳۰ ساله بیشتر از زنان جوان به سزارین نیاز دارند. زنانی که اولین نوزاد خود را بعد از ۳۵ سالگی به دنیا می‌آورند نیز در معرض خطر سایر عوارض زایمان مانند زایمان طولانی مدت هستند.

سن مادر چه تأثیری بر کودک دارد و چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟

کودکانی که از مادران مسن‌تر به دنیا می‌آیند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای نقص‌های کروموزومی مادرزادی، نارس بودن و وزن کم هنگام تولد باشند. به خاطر داشته باشید که زنان بالای ۳۰ سال می‌توانند بارداری و زایمان موفقی داشته باشند. پیشرفت در مراقبت‌های پزشکی هم برای مادر و هم برای نوزاد می‌تواند به پیشگیری و درمان بسیاری از خطرات آن‌ها کمک کند. مهم است که قبل و در طول بارداری از سلامتی خود مطمئن شوید. یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. از سیگار و مشروبات الکلی که می‌تواند به کودک آسیب برساند خودداری کنید.

 

منبع:

www.uhhospitals.org


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *