1403/02/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا خانم‌های باردار می‌توانند غذا‌های دریایی بخورند؟

آیا خانم‌های باردار می‌توانند غذا‌های دریایی بخورند؟

آیا خانم‌های باردار می‌توانند غذا‌های دریایی بخورند؟

ممکن است قبلاً زیاد به این موضوع فکر نکرده باشید اما به محض وجود یک کودک در شکم شما تغذیه سالم به بالای لیست اکثر زنان باردار می‌رسد. هنگامی که یک زن باردار می‌شود اغلب نگران انجام همان کار‌هایی است که قبلاً انجام داده است. ما در مورد آنچه در دوران بارداری می‌خوریم به خصوص در مورد ایمنی مواد غذایی یا غذا‌هایی که باید در دوران بارداری از آن‌ها اجتناب کنیم نگران هستیم.

از خوردن چه چیز‌هایی باید در سه ماهه اول خودداری کنیم؟

در سه ماهه اول بارداری اندام‌های کودک شما در حال رشد است. این زمان مهمی برای رشد طبیعی سیستم عصبی، مغز و نخاع است. به همین دلیل احتیاط در مورد آنچه می‌خوریم به ویژه انواع غذا‌های دریایی ضروری است. در دوران بارداری بسیار عادی است که زنان نسبت به بوی خاصی (مانند قهوه ) بیزار شوند. شما نمی‌توانید سطح سالمونلا، لیستریا، توکسوپلاسموز، انگل، کرم یا جیوه را تشخیص دهید. ما می‌دانیم که باکتری‌هایی مانند سالمونلا یا لیستریا در دمای اتاق خیلی سریع تولید مثل می‌کنند. رساندن غذا به دمای بالا تنها راه از بین بردن این باکتری‌ها است. هنگام پختن گوشت یا ماهی اطمینان حاصل کنید که دمای داخلی ۱۴۵ F / ۶۳ C حاصل شود. بهتر است از تخم مرغ خام، پنیر‌های نرم و انواع غذا‌های دریایی، ماهی یا گوشت خام خودداری کنید تا از بروز هرگونه عارضه‌ای مانند لیستریا یا سالمونلا جلوگیری کنید. ماهی خام باید قبل از مصرف منجمد شود. به یاد داشته باشید که یخ زدن باعث از بین رفتن انگل‌ها می‌شود اما باکتری‌ها را از بین نمی‌برد و عاقلانه است که زنان باردار از آن اجتناب کنند.

 

اگر در دوران بارداری میگو بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟

خوردن میگو در دوران بارداری منبع خوبی از مواد مغذی پروتئین، ویتامین D و B۲ است. آن‌ها همچنین غنی از منیزیم، پتاسیم و آهن هستند. خوردن غذا‌های غنی از آهن به تولید اضافی گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. این ماده برای شما و کودک در دوران بارداری بسیار مهم است. اگر میگو را به صورت منجمد خریداری می‌کنید می‌توانید آن‌ها را بدون هیچ مشکلی بخورید. میگوی کاملاً پخته شده برای رژیم بارداری شما نیز بی‌خطر است.

آیا می‌توانید برنج سرخ شده و میگو را در دوران بارداری بخورید؟

برنج سرخ شده و میگو یک غذای محبوب است که کاملاً مورد توجه چینی ها، تایلندی ها یا ژاپنی ها است. از آنجا که میگو کاملاً پخته شده است برنج سرخ شده برای خوردن در دوران بارداری مناسب است.

 

منبع: www.bellybelly.com.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *