1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا خوردن هلو در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن هلو در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن هلو در دوران بارداری بی‌خطر است؟

مصرف هلو در مقادیر متوسط بی‌خطر است. هلو سرشار از آهن، پروتئین، قند، پکتین و روی است. هنگام مصرف آن‌ها درد روان باردرای هلو‌ها را خوب بشویید و به صورت تازه یا پخته میل کنید.

 

ارزش غذایی هلو چه مقدار است؟

  • کالری ۵۰
  • کربوهیدرات ۱۵ گرم
  • پروتئین ۱. ۴ گرم
  • چربی ۰. ۴ گرم
  • فیبر ۲. ۳ گرم
  • ویتأمین سی ۶. ۳ میلی گرم
  • ویتأمین آ ۳۷ میکروگرم
  • پتاسیم ۱۸۵ میلی گرم
  • منیزیم ۱۲ میلی گرم
  • آهن ۰. ۵ میلی گرم

خوردن هلو در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

حاوی ویتأمین سی است:

هلو سرشار از ویتأمین C است که برای تشکیل استخوان‌ها، دندان‌ها، ماهیچه‌ها، غضروف و رگ‌های خونی کودک ضروری است. ۱۰۰ گرم میوه هلو ۶. ۶ میلی گرم از این ویتأمین را به شما می‌دهد. ویتأمین C به جذب آسان آهن در بدن کمک می‌کند و از کم خونی جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید شانس زایمان زودرس را کاهش دهید.

حاوی اسید فولیک است:

۱۰۰ گرم میوه هلو حدود چهار میکروگرم اسید فولیک می‌دهد. اسید فولیک یک ماده مغذی ضروری در سه ماهه اول بارداری است. این به رشد مغز و ستون فقرات کودک کمک می‌کند و از نقایص لوله عصبی جنین مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می‌کند.

حاوی پتاسیم است:

هلو حاوی پتاسیم است که به شما در مقابله با مشکلات روزمره بارداری کمک می‌کند. ناراحتی‌هایی مانند خستگی، سبکی سر، اضطراب، گرفتگی عضلات پا، ورم مچ پا و پا‌ها را که در دوران بارداری رایج هستند به حداقل می‌رساند.

سرشار از فیبر است:

هلو منبع خوبی از فیبر رژیمی است و در هر ۱۰۰ گرم میوه حدود ۱. ۵ گرم دارد. بنابراین با مقابله با یبوست، سوء هاضمه و سایر مشکلات گوارشی به شما کمک می‌کند محتوای فیبر را در دوران بارداری بهینه نگه دارید. مصرف روزانه هلو به حرکات منظم روده کمک می‌کند.

دارای سم زدایی طبیعی می‌باشد:

هلو یک سم زدایی طبیعی است. هلو در حالی که معده و روده شما را تمیز می‌کند سموم و مواد زائد ناخواسته را از سایر اندام‌ها مانند کبد، کلیه و طحال نیز دفع می‌کند. علاوه بر این آن‌ها همچنین عملکرد قلب شما را بهتر نگه می‌دارند.

وزن نوزاد را کاهش می‌دهد:

هلو همچنین با کمک به کاهش وزن نوزاد به شما کمک می‌کند تا زایمان را انجام دهید. مصرف هلو‌های کم کالری و سرشار از مواد مغذی به شما کمک می‌کند تا از شر چربی‌های ناخواسته خلاص شوید و عملکرد بدن خود را تنظیم کنید.

حاوی فسفر است:

مقدار توصیه شده روزانه فسفر در دوران بارداری ۷۰۰ میلی گرم است و ۱۰۰ گرم میوه هلو ۲۰ میلی گرم از این ماده مغذی را تأمین می‌کند. به ساخت استخوان‌های قوی هم در مادر و هم در جنین در حال رشد کمک می‌کند.

منیزیم:

هلو حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم است که به جلوگیری از انقباضات زودرس رحم و جلوگیری از گرفتگی عضلات پا و یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند.

از حالت تهوع جلوگیری می‌کند:

خاصیت ضد استفراغ هلو شما را از حالت تهوع صبحگاهی تسکین می‌دهد. برای جلوگیری از استفراغ بهتر است چای هلو مصرف کنید.

 

خانم‌های باردار چه مقدار هلو می‌توانند مصرف کنند؟

در دوران بارداری شما باید تمام مواد غذایی را در حد اعتدال مصرف کنید. شما نباید بیش از ۵۰۰ گرم هلو در روز مصرف کنید. شما در طول دوران بارداری خود می‌توانید هر روز چهار تا پنج فنجان میوه و سبزیجات بخورید. می‌توانید سعی کنید خود را به دو عدد هلو در روز همراه با سایر میوه‌ها و سبزیجات محدود کنید.

چگونه هلو را در رژیم غذایی بارداری خود بگنجانیم؟

میوه را برش بزنید و به عنوان وعده صبحانه به غلات گرم یا سرد اضافه کنید یا به عنوان دسر میل کنید

هلو پوست کنده، موز، تکه‌ای آناناس و تکه‌های یخ را داخل مخلوط کنید بریزید و شیر اضافه کنید.

به چه علت در دوران بارداری هوس هلو می‌کنیم؟

هوس‌های غذایی مانند هوس هلو در بارداری ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، بو و طعم شدید یا کمبود‌های تغذیه‌ای رخ دهد با این حال هیچ ارتباط خاصی بین هوس‌های غذایی و محرک آن‌ها ایجاد نشده است. بنابراین هیچ دلیل خاصی برای هوس هلو در دوران بارداری وجود ندارد.

نتیجه‌گیری:

هلو به پیشگیری از کم خونی، گرفتگی عضلات پا، تهوع صبحگاهی و دفع سموم اضافی کمک می‌کند. می‌توانید با خیال راحت هلو را در دوران بارداری به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا فواید آن برای سلامتی عالی باشد. با این حال آن را در مقادیر متوسط مصرف کنید زیرا زیاده روی در هر چیزی ممکن است باعث آسیب شود. همیشه انواع ارگانیک را انتخاب کنید تا از آفت کش‌ها دور بمانید. میوه‌هایی را بخرید که تازه و سفت هستند.

 

منبع:

www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *