مطالعه جدید روی بیش از ۱۰۰ هزار زن نشان می دهد که افزایش فعالیت بدنی، به احتمال زیاد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد
 یک تیم بین المللی با استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل ژنتیکی زنان مورد مطالعه به این جمع بندی رسیده‌اند که افزایش فعالیت بدنی می‌‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
  فاکتورهای دیگر هم دخیل هستند
پروفسور بریجید، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «این که آیا واقعا فعالیت بدنی باعث کاهش نرخ ابتلا به سرطان سینه می‌شود به صورت علمی تایید نشده بود و همیشه در این باره   تردید وجود داشت.»
گفته می‌شود زنانی که تمایل به فعالیت بدنی بیشتری دارند، احتمال دارد سبک زندگی سالم‌تری را در پیش بگیرند، به همین دلیل نمی‌توان همیشه این طور نتیجه‌گیری کرد که فعالیت ‌بدنی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد و فاکتورهای دیگری چون مصرف نکردن الکل و شیردهی  هم در این قضیه دخیل هستند.  وندی اینگمن، دانشیار دانشگاه آدلاید می‌گوید: «هر چه یک زن مدت بیشتری به نوزادش شیر بدهد، خطر ابتلا به سرطان سینه برای او کمتر می‌شود.»
  کاهش ۴۱ درصدی سرطان سینه
با انجام فعالیت بدنی ما شاهد کاهش خطر در همه انواع سرطان سینه هستیم. محققان در این مطالعه، زمان صرف شده برای فعالیت بدنی و تحرک نداشتن را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که سطح بالای فعالیت بدنی یا حرکت عمومی بدن با کاهش ۴۱ درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط دارد.نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که فعالیت بدنی شدید حداقل سه روز در هفته برای زنانی که به سن یائسگی نرسیده‌اند به کاهش ۳۸ درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه در مقایسه با نداشتن فعالیت شدید منجر می‌شود.
  کاهش هورمون‌ها در خون
دکتر لینچ می‌گوید: «به ازای هر ۱۰۰ دقیقه بی‌تحرکی فرد در روز، ۲۰ درصد خطر ابتلا به سرطان سینه به طور کلی افزایش می یابد و ریسک ابتلا به سرطان سینه را دو برابر افزایش می‌دهد.»گفته می‌شود که فعالیت بدنی، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد، زیرا میزان هورمون‌های استروژن و آندروژن در گردش خون را کاهش می‌دهد.
 جامعه آماری دقیق نیست
یکی از محدودیت‌های داده‌های این مطالعه آن است که جمعیت آماری آن تنها روی زنان اروپایی متمرکز شده است. بنابراین نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این ابزارهای ژنتیکی در زمینه‌های نژادی مختلف قابل استفاده هستند.