1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا در دوران بارداری می‌توان از کیسه آب گرم استفاده کرد؟

آیا در دوران بارداری می‌توان از کیسه آب گرم استفاده کرد؟

آیا در دوران بارداری می‌توان از کیسه آب گرم استفاده کرد؟

ممکن است در هر نقطه‌ای از بارداری درد کمر، شکم یا حتی در مکان‌های تصادفی مانند گردن یا سر را تجربه کنید. گفته می‌شود پد‌های گرمایشی می‌توانند در مراحل مختلف و به دلایل متعدد در دوران بارداری بسیار مفید باشند. بیایید مستقیماً به ایمنی و پروتکل‌های استفاده از پد گرم‌کننده در دوران بارداری بپردازیم.

 

آیا استفاده از کیسه آب گرم در دوران بارداری بی‌خطر است؟

بله استفاده از پد‌های گرمایشی در دوران بارداری بی‌خطر است اگرچه باید مطمئن باشید که اجازه نمی‌دهید به دمای خیلی گرم مستقیماً روی رحم شما برسد. شما نمی‌خواهید یک پد حرارتی را با حداکثر گرما مستقیماً روی رحم خود بگذارید. دمای بالای ۱۰۲ درجه می‌تواند به جنین متولد نشده یا حتی نقص مادرزادی آسیب برساند اگر بدن زن باردار اغلب به این درجه حرارت بالا برسد.

 هرگز یک پد گرم‌کننده را در طول شب روی بدن خود نگذارید:

پد‌های گرمایشی هنگام استفاده فوق‌العاده آرامش بخش هستند، آن‌ها می‌توانند باعث شوند که فردی که حتی باردار نیست در حین استفاده بخوابد و آرامش داشته باشد. به خواب رفتن با یک پد گرم‌کننده در دوران بارداری می‌تواند منجر به دوره‌های طولانی قرار گرفتن در معرض گرمای شدید رحم شما شود. فقط باید از یک پد گرم‌کننده به اندازه کافی استفاده کنید تا در دوران بارداری تسکین موقتی برای بدن شما ایجاد کند. این امر بهترین روش را برای جلوگیری از اثرات نامطلوب ناشی از استفاده از پد گرم‌کننده در دوران بارداری ایجاد می‌کند.

 

پد‌های گرمایشی در حداکثر دما چقدر گرم می‌شوند؟

پد‌های گرمایشی می‌توانند در دما‌های بین ۱۱۰ درجه فارنهایت تا حداکثر دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت متفاوت باشند حتی اگر بسیار زیاد است، این دما‌ها معمولاً دمای بدن یک زن باردار را به طور کلی افزایش نمی‌دهند. بنابراین بسته به نوع استفاده از آن و تنظیمی که روی آن قرار داده‌اید تعیین می‌کند که هنگام استفاده از آن چه مقدار گرما می‌رسد. استفاده از یک لایه پارچه اضافی به دفع گرما قبل از رسیدن به پوست شما نیز کمک می‌کند.

انواع پد‌های گرمایشی قابل استفاده در دوران بارداری چه مواردی هستند؟

 یک پد گرم‌کننده نباید دمای کلی بدن شما را در دوران بارداری افزایش دهد:

اگر دمای بدن مادر باردار به دلیل بیماری یا ویروس به طور طبیعی افزایش یابد باید مراقب آن باشد و در صورت لزوم آن را پایین بیاورد یا به دنبال درمان پزشکی باشد. به همین دلیل است که به زنان باردار توصیه می‌شود از وان‌های آب گرم و سونا دوری کنند به‌ویژه از رفتن به مدت طولانی در آن‌ها خودداری کنند. زنان باردار هرگز نباید از یک پد گرم‌کننده در زیر یک پتوی گرم یا برای مدت زمان طولانی، به خودی خود، در طول شب یا بیش از نیم ساعت در یک جلسه استفاده کنند. یک قانون سرانگشتی خوب این است که از یک پد حرارتی برای فواصل ۱۰ دقیقه‌ای برای درد در طول یک روز یا بیشتر استفاده کنید. در صورت امکان هر روز از پد‌های گرم‌کننده استفاده نکنید و مطمئناً از سایر روش‌های تسکین درد در دوران بارداری همراه با پد گرم‌کننده استفاده کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *