1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا نوزادان خسته می‌شوند؟

آیا نوزادان خسته می‌شوند؟

آیا نوزادان خسته می‌شوند؟

شاید نوزاد تازه متولد شده شما در مواقعی آشفته و تحریک‌پذیر به نظر برسد. شاید گریه می‌کند یا طوری رفتار می‌کند که انگار درد دارد. شاید در طول روز خسته به نظر می‌رسد. خوب ممکن است دلیلی برای رفتار آن‌ها وجود داشته باشد. درست مانند بزرگسالان نوزادان نیز ممکن است خسته شوند. هنگامی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند ممکن است رفتار آن‌ها تغییر کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا نوزادان خسته می‌شوند و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید. ما باید بدانیم که چرا آن‌ها اینگونه رفتار می‌کنند و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا از این نوع رفتار‌ها جلوگیری کنیم. با درک پاسخ صحیح به این سؤالات می‌توانید از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است فرزندتان در آینده با آن مواجه شود جلوگیری کنید.

برخی از افراد در مورد بی‌حوصلگی نوزادان دیدگاه کمی متفاوت دارند. چیزی که در مورد مراقبت از نوزادان وجود دارد این نیست که آن‌ها خسته هستند. ممکن است نوزاد بدون دلیل گریه کند، در زمان نامناسبی بخوابد یا به جای تماشای خیابان سعی کند با عینک شما بازی کند. اما هیچ کدام از این‌ها به دلیل بی‌حوصلگی کودک نیست. برعکس نوزاد سعی می‌کند دنیا را بفهمد و آن را بشناسد.

به چه علت نوزادان خسته می‌شوند؟

نوزادان خسته می‌شوند البته نه به سرعت بزرگسالان. اما از آنجایی که مغز نوزادان به طور کامل رشد نکرده ممکن است خیلی زود خسته شوند. اکثر مردم فکر می‌کنند که نوزادان با دامنه توجه کسل‌کننده به دنیا می‌آیند اما برعکس است. نوزادان انرژی زیادی دارند و ترجیح می‌دهند در هر فعالیتی شرکت کنند. اگر به نوع زندگی نوزادان فکر کنید تمام کاری که نوزادان انجام می‌دهند این است که بخوابند، بخورند و گریه کنند. این کار تحریک زیادی برای مغز آن‌ها ایجاد نمی‌کند. اگرچه پرستاران کودک می‌دانند که نوزادان به سرعت خسته می‌شوند اما گاهی اوقات به اسباب‌بازی‌ها اعتماد می‌کنند تا آن‌ها را مشغول نگه دارند. نوزادان زمانی که کنترل محیط خود را از دست می‌دهند و آزادانه به کاوش نمی‌روند خسته می‌شوند.
 

این در رحم اتفاق نمی‌افتد زیرا تنها چند مولکول مایع آمنیوتیک وجود دارد. اما پس از تولد هنگامی که نوزادان شروع به کاوش در جهان می‌کنند، به سرعت یاد می‌گیرند که اگر کاری را انجام می‌دهند و نتیجه می‌دهد به خاطر کاری است که انجام داده‌اند. کودک شما دائماً در حال یادگیری چیز‌های جدید است اما این بدان معناست که او خیلی زود خسته می‌شود. حتی می‌توانید وقتی کودکتان خسته می‌شود اسباب‌بازی‌ها را بردارید یا از معرفی اسباب‌بازی‌های جدید خودداری کنید.

 

منبع:

clappingbaby.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *