1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا نوزادان زمانی که متولد می شوند زانو دارند؟

آیا نوزادان زمانی که متولد می شوند زانو دارند؟

آیا نوزادان زمانی که متولد می شوند زانو دارند؟

به گفته متخصصان کودک قطعاً از بدو تولد دارای زانو است. با این حال والدین اغلب در مورد این واقعیت به اشتباه دلیل گیج می شوند. این نوعی تصور غلط رایج است که نوزادان بدون کاسه زانو به دنیا می آیند . اما این واقعاً درست نیست. بچه ها با کاسه زانو که کاملاً از غضروف ساخته شده به دنیا می آیند، بنابراین زانوهای آنهاکشکک غضروفی  نامیده می شود. غضروف ماده نرم و انعطاف پذیری است که از مفاصل در برابر اصطکاک محافظت می کند. اگر فعالیت هایی را که نوزادان از بدو نوزادی و بعد از آن با بدن اندک خود انجام می دهند در نظر بگیرید، دلیل آن این است که آنها از این مواد دارای زانوی زانو هستند.

زانو زدن بچه ها چه موقع سفت و محکم می شود؟

هرچند در یک نقطه خاص همه ما زانوهای زانو محکم تری ایجاد می کنیم. روند تبدیل کشکک از غضروف به استخوان، استخوان سازی نامیده می شود و معمولاً در زمان ورود کودک به سالهای دبستان کامل می شود. کاسه زانوها از ۲ تا ۶ سالگی به استخوان منتقل می شود. از آنجا که مفصل زانو انعطاف پذیر ساخته شده است  برخی از غضروف ها هنوز در عمل آن نقش دارند. نقطه اتصال استخوان ران (استخوان پا) و کشکک (استخوان زانو) با غضروف مفصلی بالشتک می شود. این کمک می کند تا زانو و پا به آرامی در کنار هم حرکت کنند و از زانوها در برابر آسیب محافظت می کند.

آسیب های مشترک زانو چیست؟

کودکان به ویژه کودکانی که در ورزش فعالیت دارند هر از گاهی مستعد آسیب دیدگی هستند. با این حال معمولاً خود زانوهای زانو آسیب نمی بینند. هنوز آسیب های زانو رخ می دهد و مواردی است که والدین باید از آن آگاه باشند. متداول ترین نوع آسیب های زانو به دلیل استفاده بیش از حد، پیچ خوردن ناگهانی یا ضربه مستقیم به زانو و مفاصل اطراف آن رخ می دهد. برخی از شایع ترین آسیب های دوران کودکی در زانو طبق بهداشت کودکان در آتلانتا، شامل موارد زیر است:

کشیدگی و فشار

شکستگی

دررفتگی

تاندونیت

پارگی رباط صلیبی قدامی

پارگی غضروف مینیسک

بورسیت

سندرم استرس پاتلوفمورال

آسیب های غضروف مفصلی

اگر کودک شما هر یک از این علائم را دارد یا می دانید که ممکن است از ناحیه زانو آسیب دیده باشد، باید سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است بتوانند آسیب را خودشان معالجه کنند یا یک متخصص مانند یک متخصص پزشکی ورزشی کودکان را توصیه کنند.

نتیجه گیری:

بعضی از آنها ممکن است به نظر دیگران غیر از شما کاملا تصادفی باشد. نکته خنده دار این است که اکثر والدین در مورد بسیاری از موارد دقیق یکسان تعجب می کنند و اینکه آیا افراد زاد و ولد آنها هنگام تولد دارای زانو است یا نه . بعضی از والدین نگران سوال در مورد مچ پا هستند و تعجب می کنند که آیا بچه های آنها احتمالاً بیشتر آسیب می بینند تا زمانی که ساقهای زانوی آنها سفت شود. خوشبختانه نوزادان برای مرحله رشد خود درست با انواع زانوی زانو متولد می شوند و در برابر برجستگی زانو، پیچ خوردگی یا آسیب های دیگر آسیب پذیر نیستند.

منبع:www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *