1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا هدفون برای شنوایی کودک شما مضر است؟

آیا هدفون برای شنوایی کودک شما مضر است؟

آیا هدفون برای شنوایی کودک شما مضر است؟

چگونه هدفون به شنوایی شما آسیب می‌رساند؟

هدفون‌ها با هدایت صدا به داخل گوش کیفیت صدا را بهبود می‌بخشند و به ما امکان می‌دهند در یک محیط “خصوصی” گوش کنیم. بیشتر اوقات صدای دستگاه را می‌توان به سطوح زیادی افزایش داد تا از صدا‌های بیرونی حواس پرت‌کننده جلوگیری شود. برای آسیب رساندن به شنوایی لازم نیست هدفون را تا حد زیادی بالا ببرید. حتی استفاده از آن‌ها با صدای متوسط می‌تواند در طول زمان باعث آسیب شود زیرا گوش‌های ما نه تنها تحت تأثیر صدا قرار می‌گیرند بلکه مدت زمان قرار گرفتن در معرض نویز نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند (همانطور که به یک کنسرت یا استفاده از ابزار‌های برقی با صدای بلند می‌تواند به گوش‌های شما به اندازه یک شلیک گلوله یا انفجار شدیدتر آسیب برساند). مدت زمان نوردهی به اندازه میزان صدا اهمیت دارد.

چگونه می‌توانم از کاهش شنوایی به دلیل استفاده از هدفون جلوگیری کنم؟

ولوم را کم کنید:

دقت کنید که از هدفون را با صدای معقول استفاده کنید. قبل از اینکه کودکتان از هدفون استفاده کند صدای آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید میزان صدا در حد قابل قبولی است.

 نویز خارجی را کاهش دهید:

استفاده از هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویز خوب یک حرکت هوشمندانه است. با کاهش صدای بیرونی کودک شما می‌تواند صدا را در سطح ایمن‌تری گوش کند و همچنان آن را نسبتاً بلند و واضح بشنود.

از هدفون‌هایی که روی گوش قرار می‌گیرند استفاده کنید:

هدفون‌های روی گوش فاصله بین پرده گوش و بلندگو‌ها را افزایش می‌دهند و احتمال کاهش شنوایی را کاهش می‌دهند.

به گوش استراحت دهید:

درست مانند سایر عضلات گوش‌های ما خسته می‌شوند و نیاز به استراحت دارند، بنابراین از کودکتان بخواهید برای محافظت از گوش‌هایش استراحت کند. توصیه می‌شود هر ۳۰ دقیقه یک استراحت پنج دقیقه‌ای یا هر ساعت یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای داشته باشند.

آیا هدفون‌های محدود‌کننده صدا تأثیرگذار هستند؟

هدفون‌های محدود‌کننده صدا معمولاً تنها تا ۸۵دسی بل می‌رسند که طبق گفته سازمان بهداشت جهانی برای هشت ساعت در روز سطح ایمن است. هر چه صدا بلندتر باشد زمان کمتری باید در معرض آن قرار بگیرید. استفاده از هدفون‌های محدود‌کننده صدا در کودکان در هر سنی توصیه می‌شود زیرا گوش دادن را با صدای قابل قبولی تشویق می‌کند و خطر افزایش صدا را به سطوح گوش دادن ناراحت‌کننده و خطرناک کاهش می‌دهد.

 

منبع:

babyyumyum.co.za


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *