1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا پازل‌ها می‌توانند کودکان را باهوش‌تر کنند؟

آیا پازل‌ها می‌توانند کودکان را باهوش‌تر کنند؟

آیا پازل‌ها می‌توانند کودکان را باهوش‌تر کنند؟

همانطور که برای حفظ سلامت بدنی بهینه به ورزش منظم و متنوع نیاز داریم همین رویکرد را می‌توان برای «ورزش» مغز ما نیز به کار برد. بازی‌های فکری مانند سودوکو و پازل جدول کلمات متقاطع از مغز در برابر زوال محافظت می‌کنند. اختصاص زمان برای پازل در برنامه کلاس و در خانه به دلایل زیر مفید است. امروز هم ۹ بهمن و روز پازل است. به طور کلی، پازل‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به رشد مهارت‌هایی مانند گروه‌بندی و مرتب‌سازی، ترتیب اعداد و توانایی‌های بصری فضایی مانند هماهنگی و تطبیق اشکال در سال‌های اولیه کمک کند.

کدام پازل برای یادگیری اعداد خوب است؟

 سودوکو:

بازی سودوکو در واقع مغز شما را به شدت تمرین می‌دهد. در اینجا روش‌هایی وجود دارد که از بین بردن پازل سودوکو می‌تواند به رشد شناختی کمک کند. بهبود حافظه و منطق ما از حافظه خود برای حفظ اعداد استفاده می‌کنیم، در حالی که از منطق برای کشف جای خالی بعدی استفاده می‌کنیم.

 جدول کلمات متقاطع:

شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه جدول کلمات متقاطع شناخت یا حافظه کلی را بهبود می‌بخشد، اما آن‌ها می‌توانند توانایی ما را برای یافتن کلمات (که به عنوان تسلط نیز شناخته می‌شود) بهبود بخشند. این نوع فرآیند در مراکز گفتار و زبان مغز رخ می‌دهد. بنابراین از جدول کلمات متقاطع برای آزمایش تسلط استفاده کند. بسیاری از محققان اثرات مثبتی را که جدول کلمات متقاطع می‌تواند در صورت بازی منظم بر مغز فرد داشته باشد کشف کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند دایره لغات ما را افزایش دهند، به ما یاد می‌دهند که ذهن خود را روی کار‌های آرامش بخش‌تر از مشکلات “زندگی واقعی” متمرکز کنیم و می‌توانند خاطرات ما را آزمایش کنند. هنگامی که جدول کلمات متقاطع به صورت گروهی مورد بررسی قرار می‌گیرند مزایای مغز شما افزایش می‌یابد. کار گروهی سرعت تفکر و صحبت را بهبود می‌بخشد و همچنین می‌تواند پیوند‌های اجتماعی را تقویت کند.

 معما‌ها:

برای حل یک معما باید فکر کنید، تصور کنید، تلاوت کنید و اطلاعاتی را که معمولاً مطابقت ندارند مطابقت دهید. معما‌ها می‌توانند مغز ما را به تعدادی از اتصالات عصبی با هدف یافتن راه حلی برای سؤالی که به سمت ما میاندازند تحریک کنند.

 

منبع:

cranmore.org


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *