1403/02/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا کرم‌های ضدآفتاب تاریخ انقضا دارند؟

آیا کرم‌های ضدآفتاب تاریخ انقضا دارند؟

آیا کرم‌های ضدآفتاب تاریخ انقضا دارند؟

بیشتر کرم‌های ضد آفتاب سه سال ماندگاری دارند. در این موارد FDA نیازی به چاپ تاریخ انقضا بر روی بسته‌بندی محصول ندارد. اما در محصولات ضد آفتابی که در کمتر از سه سال منقضی می‌شوند تولید کنندگان موظفند تاریخ انقضا را روی برچسب چاپ کنند. وقتی یک تیوپ ضد آفتاب در پشت کشو پیدا می‌کنید و نمی‌توانید زمان خرید آن را به خاطر بیاورید بهتر است از آن استفاده نکنید.  برای تعیین تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب روی برچسب آن را بررسی کنید. اگر تاریخ انقضا وجود ندارد همیشه می‌توانید با شماره خدمات مشتری روی برچسب تماس بگیرید. زمانی که کد‌های چاپ شده روی بطری را به آن‌ها ارائه دهید. کد‌های چاپ شده روی برچسب تاریخ، دسته و محل تولید بطری شما را ردیابی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به شما بگویند که آیا محصول شما منقضی شده است یا خیر.

به چه علت تاریخ انقضا مهم است؟

پس از انقضای کرم‌های ضد آفتاب مواد شیمیایی تجزیه شده و از هم جدا می‌شوند و اثربخشی آن‌ها کاهش می‌یابد. در نهایت کرم‌های ضد آفتاب قدیمی متبلور شده و جدا می‌شوند و ممکن است بوی بدی داشته باشند.  به خاطر داشته باشید که درجه حرارت‌های شدید نیز می‌تواند اثر ضد آفتاب را با وجود تاریخ انقضا کاهش دهد. در صورت شک کرم ضد آفتاب قدیمی را که دارید دور بیندازید و یک ضد آفتاب جدید بخرید.

آیا استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است؟

استفاده نکردن کافی از کرم ضد آفتاب یک اشتباه رایج است. در فصل زمستان هم ممکن است جهت جلوگیری از خشکی پوست از آن استفاده شود. هنگامی که پوست کمتر در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیرد نیازی به استفاده از آن ندارید. با این حال همچنان باید از پوست در معرض دید مانند دست‌ها و صورت محافظت کنید. ایده خوبی است که اول صبح بعد از حمام از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و وقتی این کار را به عادت تبدیل می‌کنید کمتر احتمال دارد این کار را فراموش کنید.

نتیجه‌گیری:

وقتی یک ضد آفتاب جدید تهیه می‌کنید همیشه‌ایده خوبی است که تاریخ خرید آن را روی بطری بنویسید و به طور منظم از آن برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید استفاده کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که زمان تعویض آن فرا رسیده است.  

 

منبع:

www.verywellhealth.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *