1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا کودک شما به کلاه ایمنی احتیاج دارد؟

آیا کودک شما به کلاه ایمنی احتیاج دارد؟

آیا کودک شما به کلاه ایمنی احتیاج دارد؟

برخی از نوزادان می‌توانند با پلاژیوسفالی مادرزادی متولد شوند. در حالی که برخی دیگر به آن مبتلا می‌شوند. عواملی که می‌توانند باعث ابتلای به بیماری پلاژیوسفالی شوند عبارتند از: زایمان زودرس، زایمان‌های متعدد، قرار گرفتن در رحم، استفاده از زمان طولانی در صندلی‌های ماشین، تاب‌ها و صندلی‌های پرش، کمبود زمان شکم، موقعیت خواب و تورتیکولیس که یک بیماری است که معمولاً مرتبط است با پلاژیوسفالی و می‌تواند یک بیماری مادرزادی یا اکتسابی باشد.

تورتیکولیس چیست؟

تورتیکولیس نوعی بیماری است که در آن عضلات کنترل‌کننده، چرخش و شیب گردن ضعیف یا سفت هستند. تورتیکولیس توانایی کودک برای چرخش به طرف آسیب دیده را محدود می‌کند و باعث می‌شود او سر خود را به طور مداوم در یک موقعیت نگه دارد. با گذشت زمان موقعیت یک طرفه می‌تواند یک طرف سر را صاف کند. بچه‌هایی که امروزه در حال رشد هستند گذراندن وقت بیشتر در صندلی‌های ماشین و تاب‌ها می‌گذارنند که باعث می‌شود شیوع بیشتر بیماری پلاژیوسفالی زیرا نوزادان فرصت کمی برای تقویت عضلات سر و گردن خود دارند.

نوزادان ۱۰ تا ۱۴ ساعت در روز می‌خوابند، بنابراین ساعات کمی برای کار در روند طبیعی تقویت گردن وجود دارد که منجر به موقعیت طولانی مدت دراز کشیدن می‌شود. به همین دلیل درگیری در زمان شکم بسیار مهم است. اگر گردن آن‌ها ضعیف، سفت و همیشه خوابیده باشد تمایل زیادی به سر صاف شدن آن‌ها وجود دارد.

تورتیکولیس را چگونه می‌توان درمان کرد؟

فیزیوتراپیست‌ها و متخصصین کار در زمینه کار با نوزادان می‌توانند وضعیت کودک را ارزیابی کنند و سایر نقاط ضعف یا عدم تقارن کودک را که ممکن است در آن رشد کند ارزیابی کنند، همچنین دامنه حرکت، قدرت، رسیدن و درک مهارت‌ها، مهارت‌های بصری، الگو‌های حرکتی و نقاط عطف را ارزیابی کنند.

رفلکس حدود ۷۰٪ از نوزادان مبتلا به پلاژیوسفالی با اقدامات محافظه کارانه می‌توانند با موفقیت درمان شوند. تقریباً ۳۰٪ از نوزادان مبتلا به پلاژیوسفالی می‌توانند کاندید ارتز جمجمه یا کلاه درمانی باشند. اسکن ۱. ۵ ثانیه‌ای برای اندازه‌گیری کلاه ایمنی کودک ساخته می‌شود. کودکان ۲۴ ساعت در روز، هفت روز در هفته کلاه ایمنی استفاده می‌کنند تا زمانی که شکل سر آن‌ها به قالب کلاه ایمنی رشد کند و دیگر از دست نرود.

شیرخواران معمولاً برای کلاه ایمنی بین سه تا پنج ماه نصب می‌شوند و معمولاً آن را برای چند ماه استفاده می‌کنند. به والدین پیشنهاد می‌شود که مدت زمان طولانی در صندلی‌های اتومبیل، موقعیت‌‌های خوابیده، دستگاه های‌ایستاده و واکر‌های کودک را محدود کنند. از همه مهمتر اگر فکر می‌کنید مشکلی پیش آمده است در جستجوی کمک تأخیر نکنید. اگر والدین نگران شکل سر کودک خود هستند و در حال معالجه درمان و ارتز جمجمه هستند، فرصت برای تصمیم‌گیری در مورد ارتز جمجمه وجود دارد. این به طور معمول بین چهار تا شش ماه است اما به شدت مشکل و سن کودک بستگی دارد.

 

منبع: www.ahchealthenews.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *