اولین و مهم ترین قدم برای ازدواج انتخاب همسری است که زمینه‌های رشد و پیشرفت شما فراهم سازد. برخی خصوصیات در آقایون آن ها را به بدترین انتخاب تبدیل میکند.

مردانی که مناسب ازدواج با شما نیستند
ازدواج مهمترین اتفاق زندگی هر شخص است و انتخاب همسر به دلیل این اهمیت، بسیار مهم خواهد بود. اخلاق و رفتار خوب و برخی معیارها موثرترین و مهمترین فاکتور دوام و پایداری زندگی زناشویی بشمار می روند. انتخاب فرد نامناسب برای ازدواج شما را از موفقیت در آینده باز می دارد و سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی فراوانی خواهد شد. اگر در آستانه ازدواج قرار دارید، در انتخاب همسر دقت کنید و هرگز با ازدواج با این آقایان که در این بخش از خانواده آورده ایم، حتی فکر نکنید.

مردی که به بلوغ فکری نرسیده
بلوغ تنها به افزایش سن مربوط نمی شود به روش رفتاری و نحوه برخورد با دنیای اطراف ارتباط دارد. فرد بالغ با اخلاق است و تحت هر شرایطی خود را ملزم به رعایت نکات اخلاقی می داند. او مسائل زندگی اعم از شخصی، اجتماعی و سیاسی را درک و با آنها عاقلانه برخورد می کند و در قبال خودش و خانواده اش مسئولیت پذیر و در صورت اشتباه کردن نیز انتقادپذیر است و توانایی تطبیق با شرایط و محیط پیرامونش را دارد اما مردی که به بلوغ فکری نرسیده فاقد این ویژگی های اخلاقی است و از رفتار مسئولانه و سنجیده طفره می روند و شرایطی را فراهم می آورند که همسر آنها برای آنها نقش والد را ایفا کند.

مردی که با جنس مخالف گرم میگیره
برای ازدواج دور آقایانی که خیلی سریع با بهانه هایی مانند:مثل خواهرم می مونه، من منظوری ندارم، روشن فکرا اینطورین و… با جنس مخالف گرم می گیرند، خط بکشید زیرا خیانت، از دردناک ترین مشکلاتی است که در یک ازدواج به وجود می آید.

مردی که برنامه ای با شما نداره
اگر با فردی آشنا شده و برای ازدواج برنامه ریزی کرده اید اما وقتی در مورد آینده مشترک از او چیزی می پرسید و او طفره رفته و قصد ندارد که شما را با خانواده خود آشنا کند و در کل برنامه ای را برای آینده با شما ندارد، دور ازدواج با او را خط بکشید زیرا اگر این ازدواج صورت گیرد، دوام چندانی نخواهد داشت.

مردی که کار اولویت زندگیشه
مردی که دائما در حال کار کردن و در حال پس انداز است، گرچه می تواند نیازهای مالی همسر خود را برآورده سازد اما نمی تواند از لحاظ عاطفی برای همسر خود مفید باشد پس ازدواج با این فرد شما را دچار مشکلات عاطفی می سازد.

مردی که به اصطلاح بچه ننه است
ازدواج با مردهایی که همسرشان اولویت زندگی آنان نبوده و بیش از حد به مادر یا والدین خود وابسته هستند و نمی توانند برای زندگیشان مستقلا تصمیم گیری کنند و به اصطلاح بچه ننه هستند، اشتباه است زیرا ازدواج با این فرد مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

مردی که از ازدواج قبلیش حرف می زنه
با مردی که دائم به هر بهانه ای از رابطه قبلیش حرف می زند و شما را با فرد قبلی زندگیش مقایسه می کند، ازدواج نکنید. ازدواج با فردی که هنوز از روابط قبلی خود التیام نیافته است، هنوز خشم و انزجار شدیدی نسبت به معشوق قبلی خود در دل دارد یا به خاطر ارتباط پیشین خود احساس گناه می کند و خود را مسئول می داند، اشتباه است.

مردی که خیلی ولخرجه
در ازدواج مسائل مالی اهمیت زیادی دارد به همین خاطر ازدواج با افرادی که نسبت به بخش اقتصادی زندگی خود بی توجه هستند، افرادی که به لحاظ اقتصادی هیچ برنامه ای ندارند و تمام پول خود را خرج خرید غیرضروری می کنند، افرادی که حساب دخل و خرج خود را ندارند و… اشتباه است

مردی که دائم در حال عوض کردن کار
ازدواج با فردی که هیچ شغلی را برای مدت قابل ملاحظه ای نمی تواند حفظ کند و مدام بیکار می شود، فردی که وقتی پول دارد، صبر می کند تا تمام شود و بعد به فکر کار و تلاش دوباره می افتد، فردی که دائم در حال بهانه تراشی برای سرکار نرفتن است، را از سرتان خارج کنید زیرا در آینده دچار مشکل خواهید شد.

مردی که قدرت کار و تلاش را در خود به واسطه تنبلی از بین برده است موجب آزار و ناراحتی و در نهایت مشکلات مالی می شود. در دنیایی که همه چیز برای پیشرفت وابسته به حرفه و درآمد است چطور می تواند زندگی بدون این دو ویژگی را تحمل کرد.