1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

انجام آزمایش خون کودک و نوزاد در منزل با هومکا

انجام آزمایش خون کودک و نوزاد در منزل با هومکا

یکی از نگرانی‌های مادران در مورد فرزندان خود، مسئله سلامت آن‌ها است. ترس از محیط‌های درمانی و آمپول یکی از چالش‌هایی است که نه‌تنها کودکان بلکه برخی از بزرگ‌سالان هم با آن درگیر هستند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات هومکا در محیط آرام منزل خود و با دقت فراوان آزمایش‌های کودک خود را انجام دهید.

احتمالا اکثر شما افرادی را در اطراف خود می‌شناسید که از سوزن و آمپول واهمه دارند و گاهی حتی به این دلیل از مراجعه به مراکز درمانی و انجام چکاپ و آزمایش امتناع می‌کنند. این ترس در کودکان بسیار بیشتر است. بسیاری از کودکان علاوه بر ترس از آمپول در محیط درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها احساس غریبگی دارند و اعتراض خود را با گریه بروز می‌دهند.  

گاهی پزشک برای تشخیص بیماری و بررسی سلامت کودک آزمایش خون تجویز نماید؛ اما ممکن است والدین به‌دلیل ترس کودک خود و نگرانی‌هایی که بابت نمونه‌گیری، خونریزی بعد از نمونه‌گیری، گریه‌های کودک و… دارند انجام آن‌را به تاخیر بیندازند. اگر این نمونه‌گیری بادقت زیاد و رعایت نکات به‌خصوص انجام شود نگرانی‌های کمتری وجود خواهد داشت.

در نمونه‌گیری از کودکان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

به‌دلیل حساسیت‌های بیشتر کودکان و نازک‌تر بودن رگ‌های خونی کودکان نمونه‌گیری از آن‌ها باید با دقت بیشتری انجام شود و فرد نمونه‌گیر باید نکات خاصی را رعایت کند. نمونه‌گیر باید از سوزن نازک استفاده کند و توجه داشته باشد که کودک نباید دست خود را تکان دهد زیرا ممکن است باعث پارگی رگ شود. او باید از همکار خود یا از والدین کودک کمک بخواهد که دست کودک را بدون حرکت نگاه دارند.

چگونه کودک خود را برای آزمایش خون آماده کنیم؟

پیروی از نکات زیر می‌تواند به کودک شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد:

  • به کودک خود توضیح دهید که چه اتفاقی خواهد افتاد و چرا باید آزمایش دهد. به او اطمینان دهید که تا پایان آزمایش همراه او خواهید بود
  • با او صادق باشید و به او بگویید ممکن است کمی درد داشته باشد اما خیلی زود تمام می‌شود
  • آزمایش را به کودک خود آموزش دهید و با اسباب‌بازی‌هایش آن را تمرین کنید
  • آزمایش را در زمانی انجام دهید که کودک راحت‌تر است و احساس گرسنگی و خستگی ندارد
  • به او مایعات بدهید تا بنوشد
  • وسیله‌ای سرگرم کننده مانند اسباب‌بازی موردعلاقه‌اش را به دست دیگرش بدهید تا حواس کودک از نمونه‌گیری پرت شود
  • برای بعد از آزمایش برای او جایزه‌ و پاداش درنظر بگیرید

انجام آزمایش خون کودک و نوزاد در منزل با هومکا

آزمایشات خون کودک و نوزاد در منزل با هومکا

مراکز مختلفی، خدمت نمونه‌گیری از کودک را در منزل ارائه می‌دهند. هومکا نیز یکی از مجموعه‌های حوزه سلامت است که خدمت آزمایش خون کودک در منزل را ارائه می‌دهد. هومکا یک استارت‌آپ است و مدت زیادی نیست که فعالیت‌های خود را آغاز کرده است؛ اما در همین مدت کوتاه هم موفق ظاهر شده است و خدماتی با کیفیت مقبول را ارائه داده است. علاوه بر چکاپ کودک در منزل می‌توان به خدمات دیگری مثل آزمایش خون در منزل، تفسیر آزمایش، تجویز نسخه آزمایش و… اشاره کرد. تمام خدمات آزمایشگاهی تحت پوشش بیمه انجام می‌شود.

پرستاران هومکا با دقت زیادی نمونه‌گیری از کودک را انجام می‌دهند و سعی دارند تجربه خوبی از نمونه‌گیری برای کودک ایجاد کنند. نمونه‌های خون بعد از انجام آزمایش به آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت ارسال می‌شوند و نتیجه آزمایش در تاریخ مقرر قابل دسترس خواهد بود.

اگر قصد انجام چکاپ کودک در منزل را دارید می‌توانید درخواست خود را به‌صورت آنلاین در وب‌سایت هومکا ثبت کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست با شماره ۹۱۲۱۲۳۴۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *