1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

اگر می‌خواهید پوست زیبا داشته باشید، ورزش کنید!

اگر می‌خواهید پوست زیبا داشته باشید، ورزش کنید!

اگر می‌خواهید پوست زیبا داشته باشید، ورزش کنید!

فواید ورزش و تاثیر آن بر سلامتی سیستم قلبی عروقی، تنفسی و همینطور سلامت مغز کاملا ثابت شده است. ولی یک دلیل محکم دیگر برای ورزش کردن، به ویژه برای خانم‌ها، تاثیر ورزش بر زیبایی پوست است. در این مقاله می‌خواهیم از تاثیرات ورزش بر زیبایی پوست صحبت کنیم.

گردش خون بهتر با ورزش

هر چیزی که باعث بهتر شدن گردش خون در سلول‌های پوست شود، باعث زیباتر شدن پوست می‌شود. چرا که گردش خون بهتر مساوی است با رسیدن اکسیژن و مواد غذایی بیشتر به سلول‌ها. دقیقا به همین دلیل، بعد از ورزش پوست درخشان‌تر می‌شود.

دور شدن مواد مضر از سلول‌های پوستی

وقتی ورزش می‌کنید، گردش خون در کل بدن بیشتر می‌شود ولی به دلیل اینکه بدن می‌خواهد دمای مرکز بدن را کم کند، جریان خون در پوست بیشتر می‌شود و علاوه بر آن منافذ پوست باز می‌شود تا عرق را به روی سطح پوست برسانند. با این دو اتفاق، این امکان فراهم می‌شود که رادیکال‌های آزاد و مواد مضر از سلول‌ها خارج شوند و این مساله بسیار در سلامت این سلول‌ها موثر هستند. به عبارتی ورزش نوعی پاکسازی عمیق پوست محسوب می‌شود.

زن در حال ورزش و عرق ریختن و شادی بعد از ورزش

کاهش استرس با ورزش

وقتی ورزش می‌کنیند، هورمون اندورفین و سروتونین در بدن ترشح می‌شود. اندورفین مورفین طبیعی بدن و سروتونین یک هورمون شادی آور است. ترشح این دو هورمون باعث کاهش استرس و بهتر شدن حال روحی فرد می‌شود. تاثیر کاهش استرس و حال خوب هم بر پوست، برای هیچکس پوشیده نیست.

خواب مناسب و پوست زیبا

استرس‌ها و اضطراب که جزوی از زندگی روزمره اکثر مردم شده یکی از دلایل کاهش کیفیت و عمق خواب است که خود این مساله یکی از عوامل پر رنگ در پیری زودرس بویژه برای پوست است. به دلیل ترشح اندورفین در بدن بر اثر ورزش، فرد می‌تواند خواب عمیق‎‌تر و با کیفیت‌تری را تجربه کند و در نتیجه همین خواب خوب، پوست درخشان‌تر می‌شود.
نکته خیلی مهم این است که ورزشکاران باید چند نکته مهم را رعایت کنند وگرنه پوستشان در معرض آسیب خواهد بود:

حین ورزش به صورت خود دست نزنید

مخصوصا اگر در باشگاه ورزش می‌کنید، تمام دمبل‌ها و دستگاه‌ها محل تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها هستند و در نتیجه دست شما بسیار آلوده است. با لمس پوست صورت، تمام این باکتری‌ها به روی پوست شما منتقل می‌شوند و از طرفی هم منافذ پوست حین ورزش باز است در نتیجه احتمال جوش و اگزما افزایش می‌یابد.

ضد آفتاب را فراموش نکنید

اگر در فضای باز ورزش می‌کنید، حتما ضد آفتاب استفاده کنید آن هم از نوع ضد آب. چون اگر ضد آفتابتان ضد آب نباشد با تعریق از روی پوستتان پاک می‌شود و پوستتان در معرض اشعه ماورا بنفش آفتاب قرار می‌گیرد.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

حین ورزش و با تعریق، مقدار زیادی آب از دست داده‌اید، بنابراین حین ورزش و بعد از آن باید آب از دست رفته را جایگزین کنید. تا علاوه بر بهبود عملکرد بدن، از شادابی پوست خود هم لذت ببرید.

وسایل ورزشی، قمقمه آب، دمبل و وزنه، زن ورزشکار

بعد از ورزش حتما پوست را بشویید

همانطور که گفته شد با ورزش و تعریق، مواد مضر از لایه‌های عمیق پوست به سطح پوست می‌رسند و در صورتی که بعد از ورزش پوست را نشویید می‌تواند باعث اگزما و آکنه شود.

حتما حین استفاده از دستگاه‌ها از حوله شخصی استفاده کنید

تمام مواد مضر و آلوده که از لایه‌های عمیق پوست دیگران خارج شده حالا روی سطح دستگاه‌ها و دسته‌های تردمیل‌ها قرار دارد. حتما هنگام استفاده از دستگاه‌ها از حوله یا ملافه شخصی استفاده کنید تا پوستتان از آلوده شدن محفوظ بماند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *