1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

اگر می‌خواهید گیاهخوار شوید،این کتابها را بخوانید!

اگر می‌خواهید گیاهخوار شوید،این کتابها را بخوانید!

اگر می‌خواهید گیاهخوار شوید،این کتابها را بخوانید!

گیاهخواری سبک زندگی متفاوتی است که بعضی از افراد ممکن است به دلایل مختلفی آن را انتخاب کنند. استفاده از گیاهان نه تنها ضرری ندارد، بلکه می‌تواند احتمال بروز بعضی از بیماری‌های رایج را کاهش داده و سلامتی بیشتری را به ارمغان بیاورد. از این رو ممکن است با توجه به زیان‌های مصرف مکرر گوشت، برخی از افراد تصمیم بگیرند مصرف مواد غذایی گیاهی را به رژیم روزانه‌شان راه دهند. اگر در مورد انتخاب این سبک زندگی تردید دارید یا انگیزه‌هایتان هنوز مشخص نیست پیشنهاد می‌کنیم که با خرید و خواندن چند کتاب در زمینه گیاهخواری، اطلاعات تان را در مورد این روش تغذیه‌ای افزایش داده و با آگاهی بیشتری این سبک زندگی را انتخاب کنید. علاوه بر این با داشتن کتاب‌های آشپزی گیاهخواری دستور غذاهای تازه‌ای را یاد می‌گیرید که به‌طور حتم به کارتان می‌آید.

۱. کتاب فوائد گیاهخواری

  • نویسنده: صادق هدایت
  • قیمت: ۱۲ هزار تومان
  • تعداد صفحات:۱۲۰ صفحه
  • ناشر: انتشارات نگاه

یکی از مشهورترین کتاب‌ها در زمینه گیاهخواری، کتاب معروف صادق هدایت به نام فواید گیاهخواری است. صادق هدایت خودش گیاهخوار بوده، در این کتاب در مورد دیدگاهش نسبت به گیاهخواری مطالبی را عنوان کرده و به برهان‌های گیاهخواران اشاره می‌کند. بطور مثال می‌توانید از دلایل اخلاقی گیاهخواری این نویسنده آگاهی بیشتری پیدا کنید که البته در این کتاب نظریات فیلسوفان مشهوری مانند دکارت را هم می‌بینید. گفتگوهایی در مورد فیزیولوژی بدن انسان هم در متن کتاب نوشته شده که به نظر نویسنده گیاه خواری با طبیعت بدن انسان کاملاً سازگار است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.
موضوع دیگری که صادق هدایت در کتاب فواید گیاه خواری بر روی آن تأکید می‌کند، بررسی بی‌رحمانه تولید گوشت و نکاتی در مورد این کار است که مردم بطور معمول در مورد آن فکر نمی‌کنند و ممکن است هیچ‌وقت چنین تصوراتی نداشته باشند. درنهایت صادق هدایت به بیان نقل‌قول‌هایی از گیاهخواران معروف و بزرگ جهان می‌پردازد که دانستن عقیده و نظرات آنها جالب و تأثیرگذار است.

این کتاب گیاهخواری برای چه کسانی مفید است؟

اگر تصمیم دارید از مصرف گوشت فاصله بگیرید و گیاهخواری را شروع کنید خواندن این کتاب برایتان مفید است و انگیزه‌تان را برای گیاهخواری تقویت می‌کند.

۲. هنر آشپزی گیاهی برای گیاهخواران

  • نویسنده:بزرگمهر گل بیدی
  • قیمت:۲۴هزار تومان
  • تعداد صفحات:۳۲۰ صفحه
  • ناشر: انتشارات بهجت

شاید در شروع گیاهخواری این‌طور به نظر برسد که آشپزی گیاهی محدودکننده است و اگر گوشت نباشد بخش عظیمی از دستور غذاهای خوشمزه را از دست می‌دهیم! هدف نویسنده این کتاب این است که به شما نشان دهد رژیم غذایی گیاهخواری تنوع زیادی دارد و می‌توانید گیاهخوار باشید و غذاهایی لذیذی بخورید!
در بیشتر دستورهای این گیاه از شیر و ادویه‌جات زیاد استفاده‌شده، از این رو شاید برای افرادی که شیر و لبنیات را هم از رژیم غذایی‌شان حذف کرده‌اند، چندان مفید نباشد. اما گیاهخوارانی که در رژیم غذایی‌شان از تخم مرغ و لبنیات هم استفاده می‌کنند، می‌توانند غذای متنوعی بپزند.
به گفته نویسنده برای تدوین این کتاب عطر، طعم، هماهنگی مواد، خواص غذاها و همینطور زیبایی‌شان در نظر گرفته شده است و مجموعه متنوعی از غذاهای ایرانی و خارجی در فهرست آن به چشم می‌خورد.

این کتاب آشپزی گیاهی برای چه کسانی مفید است؟

خانم‌هایی که هر روز از خودشان می‌پرسند چی بپزم با داشتن این کتاب مشکل شان تا حدود زیادی حل می‌شود چون دستور غذاهای گیاهی متنوعی را در اختیار دارند.

نخود برتر از گوشت، کتابی برای گیاهخواران

  • نویسنده: دکتر رضا حق پرست
  • قیمت: ۱۰ هزار تومان
  • ناشر: انتشارات پرسمان

مهمترین پیامی که این کتاب با طرح روی جلد آموزشی‌اش انتقال می‌دهد این است که در شرایط بحران کم آبی و همینطور شیوع روزافزون بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب، انتخاب غذاهای گیاهی یک اولویت مهم است. به‌این‌ترتیب نویسنده این کتاب بر روی اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی تأکید دارد. درنتیجه سلامت انسان و همینطور محیط‌زیست او به خطر نمی‌افتد.
درواقع نخود و حبوبات با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کم کردن آلودگی هوا به سلامت انسان و محیط اطرافش کمک می‌کند و غذای سالمی برای جمعیت در حال رشد ایران محسوب می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *