تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مادر نقش موثری در کنترل تعیین جنسیت جنین دارد؛ پس اگر دوست دارید دختردار شوید باید بدانید چه بخورید
 اگر از آن دسته افرادی هستید که دختردار شدن جزو رویاهایتان است، می‌توانید با اجرای چند رژیم غذایی به این آرزو نزدیک شوید. تغذیه مادر یکی از عوامل مهمی است که در سلامت جنین تاثیرگذار است. دانشمندان در هلند به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی مادر در کنترل جنسیت جنین نقش مهمی دارد. در این مطلب به بخشی از این رژیم غذایی و بایدها و نبایدهای آن پرداختیم.
 «نه» به غذاهای قلیایی 
مصرف مواد غذایی با سطوح بالای قلیایی شما را از دختردار شدن دور می‌کند. این مواد غذایی اسپرمی تولید می‌کند که به پسردار شدن کمک می‌کند. موز، کشمش، سیب‌زمینی، مارچوبه، لوبیا و رازیانه از جمله مواد غذایی قلیایی هستند. منظور، کاهش سطح قلیایی بدن و نه حذف آن‌ها از برنامه غذایی است. همچنین محققان معتقدند که بدن مادر برای دختردار شدن باید سرشار از کلسیم و منیزیم باشد که این ویتامین‌ها در ماست، پنیر سویا، اسفناج و کلم بروکلی وجود دارد.
 حفظ اسید کلید بارداری دختر
اگر می‌خواهید دختر داشته باشید باید از میوه‌های خاص و سبزیجات سبز استفاده کنید. مصرف انواع میوه‌هایی که دارای ویتامین c بالا هستند، شانس دختردار شدن را افزایش می‌دهد. پرتقال، انار، توت فرنگی و انگور منابع عالی ویتامین C هستند. این میوه‌ها باعث افزایش سطح اسیدی در رحم می‌شود. بنابراین کلید بارداری برای دختردار شدن حفظ سطح بالای اسید در رحم و داشتن یک سیستم ایمنی سالم است. سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج و کلم بروکلی باعث حفاظت بیشتر از سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  نعناع، مانع دختردار شدن
برای دختردار شدن باید از مصرف چای نعناع اجتناب کنید. مصرف منظم چای نعناع ، شانس فرزند پسر را افزایش می‌دهد زیرا نعناع، یک محیط پر از مواد مغذی را فراهم کرده که باعث بیشتر شدن حرکات اسپرم مردانه نسبت به تخمک می‌شود و به باروری و پسردار شدن کمک می‌کند. ما پیشنهاد نمی‌کنیم که چنین گیاهی را در کل رد کنید اما بهتر است در کنار آن چای تمشک را به رژیم‌تان اضافه کنید.