1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

باربی محجبه شد!

باربی محجبه شد!

اسما می‌گوید من چند عروسک پلاستیکی را در یک فروشگاه دیدم، اما آن‌ها اصلا شبیه عروسک‌های واقعی نبودند. آن‌ها اصلاً لباس مناسبی نداشتند، من سعی کردم کمی ظاهر آن‌ها را بهتر کنم و معتقدم موفق شدم.

یک دختر بوسنیایی در حال تولید لباس‌های سنتی بالکان با روسری و پیش بند تزئینی برای عروسک‌های باربی است، به این امید که علاقه‌ای به باربی فولکلور خود ایجاد کند.

همزمان با اکران فیلم «باربی» که توانسته در کمتر از دو هفته توانست بیش از یک میلیارد دلار بفروشد اسما گلجیوا ۱۱ ساله در سارایوو بیش از یک ماه پیش پس از دیدن چهره‌های بی کیفیت در یک مغازه پروژه خود را آغاز کرد.

اسما با نشان دادن عروسک‌های جدید از مجموعه خود به رویترز گفت: این‌ها چند عروسک پلاستیکی بودند که لباس‌های فولکلور پوشیده بودند، آن‌ها حتی عروسک‌های واقعی هم نبودند … آن‌ها اصلاً لباس مناسبی نداشتند.

او گفت: من سعی کردم این کار را به روشی بهتر انجام دهم و فکر می‌کنم که موفق شدم.

این دختر نوجوان هنوز فیلم باربی را ندیده است، اما دوستان و خانواده اش می‌گویند که او روح استقلال و کارآفرینی زنانه را که بر فیلم حاکم است تجسم می‌بخشد.

اسما که در خانواده‌ای متشکل از رقصندگان فولکلور بزرگ شده است، چیز‌های زیادی در مورد سنت‌های چند مذهبی بوسنی آموخته است و خود عضو یک گروه فولکلور محلی است.

وی هنگام ساخت عروسک‌هایی با لباس‌های سنتی مسلمان، مسیحی ارتدوکس و کاتولیک بسیار دقیق است و از مدل مو و جواهرات مینیاتوری استفاده می‌کند.

اسما می‌گوید که نام عروسک هایش را “عروسک‌های باربی بوسنیایی” می‌گذارد.

این دختر روزانه سفارش عروسک هایش را دریافت می‌کند و آن‌ها را به بلغارستان، جمهوری چک، ترکمنستان، نروژ، بریتانیا و کشور‌های دیگر ارسال کرده است.

آدانا گلجیوا، مادر اسما گفت: ما بسیار مفتخریم که او این پروژه را با چنین فداکاری پذیرفت و روز‌های تعطیل تابستان خود را با این کار گذراند. او همچنین درآمد خوبی به دست آورده است.

 باربی محجبه شد!

 باربی محجبه شد!

 باربی محجبه شد!

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *