1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بارداری بدون دخول واقعیت دارد؟

بارداری بدون دخول واقعیت دارد؟

بارداری بدون دخول واقعیت دارد؟

با اینکه ریسک بارداری بدون دخول بسیار پایین است، اما در صورت تماس شما با سمن در هر مرحله از رابطه‌تان می‌تواند باعث بارداری‌تان شود.
بارداری زمانی رخ می‌دهد که اسپرم مرد، تخمک زن را بارور کند. سمن یک مرد (مایعی که زمان انزال مرد تولید می‌شود) حاوی میلیون‌ها اسپرم است.
در هر انزال ممکن است تا ۳۰۰ میلیون اسپرم وجود داشته باشد. به محض نعوظ آلت مردانه قبل از انزال، مایعی به نام «پیشاب» تولید می‌شود. این مایع ممکن است حاوی هزاران اسپرم باشد که مردان هیچ کنترلی بر تولید این مایع ندارند.
حنی اگر شما رابطه جنسی کامل نداشته‌اید، اگر هیچ یک از اسپرم‌های همسرتان وارد واژن شما نشود، باز هم ممکن است باردار شوید؛ کافی است انگشتان شما یا همسرتان آغشته به سمن باشد و بعد با واژن تماس پیدا کند. همچنین اگر انزال در نزدیکی واژن اتفاق بیفتد، ریسک بارداری وجود خواهد داشت.
مطمئنا ریسک بارداری بدون دخول بسیار پایین است، چراکه اسپرم فقط می‌تواند برای مدت کوتاهی خارج از بدن زنده بماند. اما اینکه بخواهید هر کاری غیر از دخول انجام دهید تا باردار نشوید، مسلما این راه نمی‌تواند روش مطمئنی برای جلوگیری از بارداری باشد.

تخمک گذاری و امکان بارداری

باردار شده‌اید؟

بهترین روش برای اینکه ببینید باردار شده‌اید یا نه، انجام تست بارداری است. وگرنه باید صبر کنید تا ببینید پریود می‌شوید یا خیر! تست‌های خانگی تشخیص بارداری هم می‌توانند کمک‌کننده باشد.
اگر تست خانگی بارداری‌تان مثبت شد، با پزشکتان تماس بگیرید تا برای اطمینان صددرصدی یک آزمایش خون تشخیص بارداری هم بدهید.

بهترین روش برای جلوگیری از بارداری

اگر نمی‌خواهید ناخواسته باردار شوید، بجای رابطه بدون دخول باید یک روش واقعی و مطمئن جلوگیری از بارداری انتخاب کنید. راه‌های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. قرص‌های خوراکی جلوگیری، یکی از رایج‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری برای خانم‌هاست. انواع روش‌های طولانی مدت و برگشت‌پذیر پیشگیری از بارداری مثل IUD، آمپول یا ایمپلنت هم بسیار مورد استفاده هستند. این روش‌ها با حذف احتمال خطای مصرف‌کننده موثرترین روش‌های پیشگیری از بارداری محسوب می‌شوند.
البته فوم‌ها، برچسب‌ها، دیافراگم‌ها و … هم برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. می‌توانید با مشورت ماما یا پزشک خود بهترین روش پیشگیری از بارداری را برای خود انتخاب کنید.
شما می‌توانید در کنار استفاده از یک روش پیشگیری از بارداری، از روش دیگری برای محافظت از خود در برای ابتلا به بیماری‌های جنسی استفاده کنید.

روش جلوگیری از بارداری

قبل از انتخاب روش پیشگیری از بارداری

برای انتخاب یک روش پیشگیری از بارداری، فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با توجه به آن انتخاب خود را انجام دهید. بعضی روش‌های پیشگیری از بارداری بسیار موثرتر از دیگر روش‌هاست و هیچ روش ۱۰۰ درصد موثری وجود ندارد.
سبک زندگی و فاکتورهای شخصی هم می‌توانند در موفقیت روش انتخابی شما موثر باشند. یکی از بخش‌های موثر در انتخاب روش پیشگیری، پیدا کردن روشی است که با آن راحت باشید.
شما می‌توانید این مسائل را با پزشکتان بررسی کنید تا به این ترتیب با آگاهی کامل یک روش پیشگیری از بارداری را برای خود انتخاب کنید.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *