1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بارداری مولار خونریزی دارد؟

بارداری مولار خونریزی دارد؟

بارداری مولار خونریزی دارد؟

سطح هورمون HCG در بارداری مولار معمولا هر هفته اندازه‌گیری می‌شود تا کاهش یافته و از بین برود. در مدت سه هفته سطح این هورمون به صفر می‌رسد. در افرادی که دچار بارداری مولار جزئی شده‌اند این بررسی کوتاه مدت بوده اما در بارداری مولار کامل ممکن است تا ۶ ماه آزمایش انجام شود. اما نکته‌ای که ممکن است اذیتتان کند خونریزی ناشی از بارداری مولار است.

اگر مول داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟

در چنین موارد بررسی‌های بیشتر از جمله اولتراسوند، ام آر آی و رادیوگرافی باید روی شما انجام شود. درمان دارویی اغلب بسیار موفق است و بعد از گذراندن دوره درمان، بارداری بعدی امکانپذیر است. در زنانی که شیمی درمانی انجام داده‌اند خطر تولد نوزاد غیرطبیعی وجود ندارد.

سونوگرافی بارداری مولار

خونریزی در بارداری مولار

خونریزی به دلیل بارداری مولار کمتر از خونریزی قاعدگی است و بعد از یک تا دو هفته متوقف می‌شود. اگر بعد از دو هفته خونریزی قطع نشد یا مقدار آن افزایش یافت و غلیظ‌تر و سنگین‌تر از خون قاعدگی شد یا بوی بدی داشت باید خیلی زود با پزشک متخصص مشورت کنید. بهتر است بدانید بارداری مولار در هفته چندم معلوم می‌شود؟

بارداری مولار یعنی سرطان؟

اگر دچار بارداری مولار شده باشید، به این معنی نیست که سرطان دارید. با این حال در موارد کمی بارداری مولار می‌تواند به نوعی سرطان به نام کوریوکارسینوم منجر شود. خوشبختانه این سرطان میزان احتمال درمان بالایی دارد. واقعیت این است که خانم‌ها در حال حاضر به دلیل بارداری مولار نمی‌میرند و درصد درمان سرطان نیز تا حدود زیادی بالاست.

چه زمان دوباره می توان باردار شد

بهتر است بدانید که بارداری مولار باروری شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اما بهتر است تا زمانی که درمان انجام می‌دهید، باردار نشوید. اگر میزان هورمون‌های بارداری به دلیل بارداری مولار یا رشد دوباره بافت مولار افزایش پیدا کند، بارداری شما دشوار خواهد بود. بنابراین قبل از تلاش برای بارداری دوباره، توصیه می‌شود صبر کنید تا همه چیز به حالت عادی برگردد. 
 

بارداری مولار و احساس درد

پیشگیری بعد از بارداری مولار، بله یا خیر!

پیشگیری از بارداری بعد از بارداری مولار نیازمند نظر پزشک متخصص است. پزشک متخصص با توجه به شرایط شما روش‌ پیشگیری را در صورتی که خودتان هم تمایل داشته باشید، معرفی می‌کند.

احتمال بارداری مولار مجدد چقدر است؟

واقعیت این است که احتمال دارد شما دوباره دچار بارداری مولار شوید اما این احتمال بسیار کم است. خطر ابتلا به باردار مولار یک تا ۲ درصد است. در عوض احتمال بارداری طبیعی بسیار بالاست. در حاملگی‌های بعدی یک اسکن اولتراسوند اولیه در حدود ۸ هفتگی ممکن است به شما و پزشکتان اطمینان خاطر دهد. باید بدانید که شما نمی‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به بارداری مولار کاری انجام دهید.

احساسات شما بعد از بارداری مولار

تجربه بارداری مولار میتواند بسیار ناراحت کننده باشد. شما نه تنها نوزاد خود را از دست میدهید بلکه نیاز به پیگیری پزشکی برای بررسی سطح هورمون HCG است. این مسئله ممکن است برای مدتی در شما اضطراب ایجاد کند. این شرایط حتی ممکن است در شما احساس خستگی زیاد القا کند به طوری که فکر کنید نمی‌توانید دوباره باردار شوید. در چنین وضعیتی حس درک نشدن از سوی خانواده و دوستان میتواند در شما احساس انزوا ایجاد کند. بهترین راه‌حل این است که با فرد دیگری که دچار بارداری مولار شده صحبت کنید یا به سراغ روانشناس بروید تا زودتر از این حالت خارج شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *