با آمدن فصل پاییز خرید کاموا و بافتن لباسای کاموایی برای زمستون رونق میگیره و خیلی از لباسا هم از دور خارج میشن که میشه از کامواشون برای ساخت این فرش استفاده کرد .

از فرش کاموایی برای تزئین اتاق کودک میتونین استفاده کنید یا حتی به عنوان آویز بر روی دیوار .این فرش جزء فرشهای فانتزی محسوب میشه که درست کردنش هم خیلی خیلی آسونه

وسایل مورد نیاز برای ساخت فرش کاموایی

کاموا در رنگ های دلخواه ۱۰ کلاف ترمز فرش یا توری ۹۰ سانتی متر * ۹۰ سانتی متر قیچی خط کش مراحل ساخت فرش کاموایی در ابتدا بهتره یه توضیحی راجع به کامواها بهتون بدم که در انتخاب رنگشون دقت کنید که رنگ های متشابه رو بردارین تا کارتون زیباتر بشه و یا اینکه رنگ های کاملا متضاد و مخالف هم.

در این مطلب برای ساخت این فرش از رنگ های سفید ، آبی کمرنگ تا آبی پررنگ رو استفاده کرده که هارمونی خوبی رو در کنار هم ایجاد میکنند .برای قسمت زیرین فرش هم که کامواها باید روی اون وصل بشن هم میتونین از ترمز فرش که در پلاسکو فروشی ها موجوده استفاده کنید و هم از توری هایی با روزنه های بازتر که ابزار فروشی ها دارن .

در ابتدا ترمز فرش یا توری را به ابعاد ۹۰ سانتی متر * ۹۰ سانتی متر برش دهید.

برای آماده کردن توپک های کاموایی ،کاموا رو دور ۴ انگشت دستتون چند دور بپیچین و سپس از دور انگشتاتون بیرونش بیارین و نخ اصلی رو از وسط کار چند دور بپیچید تا گلوله ی کاموایی سفت بشه و در آخر هم یه گره بزنید و برای هر توپک حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر انتهای نخ رو اضافه بذارید برای وصل کردن روی توری یا ترمز فرش. به کمک قیچی کامواهارو با حوصله برش بزنید تا توپک های کاموایی آماده بشن. وقتی که به تعداد کافی این توپک های کاموایی رو آماده کردین باید اونهارو روی ترمز فرش وصل کنید .

طبق تصویر چند روزنه رو انتخاب کنید و نخی رو که اضافه گذاشته بودین از یک روزنه وارد کرده و دوباره اونو به سمت قسمت رویی ترمز فرش خارج کنید .یه حلقه ایجاد میشه که از اون برای گره زدن توپک ها استفاده میکنیم .

بار دیگه نخ رو وارد یه روزنه کرده و اینبار اونو از حلقه ی اولیه رد کرده و گره میزنیم .گره ها رو محکم تر ببندید تا گلوله های کامواییتون شل نشه. توپک ها رو طبق سلیقه ی خودتون و با توجه به رنگ هاشون کنار هم و فشرده روی ترمز فرش محکم ببندید تا فرشتون آماده بشه.

از این فرش برای اتاق پذیرایی یا به عنوان تزئین روی میز عسلی میتونین استفاده کنید. قرار دادن اون به عنوان یه تابلوی زیبا روی دیوار هم خالی از لطف نیست.