1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه فرزندان خود را به خوردن غذا‌های متنوع ترغیب کنیم؟

چگونه فرزندان خود را به خوردن غذا‌های متنوع ترغیب کنیم؟

چگونه فرزندان خود را به خوردن غذا‌های متنوع ترغیب کنیم؟

به آن‌ها حق انتخاب بدهید:

به فرزندان خود اجازه دهید هنگام خوردن غذا و خوراکی‌ها حق انتخاب داشته باشند. آن‌ها را به خواربارفروشی ببرید و فقط به بخش محصولات تازه مراجعه کنید. سپس به آن‌ها اجازه دهید میوه‌ها و سبزیجاتی را که دوست دارند امتحان کنند.

غذای مورد علاقه کودک را به سبزیجات اضافه کنید:

اگر کودک شما طرفدار پنیر پیتزا است سعی کنید آن را با افزودن مقداری سبزیجات مانند اسفناج به آن درست کنید. اگر آن‌ها متعصب به ناگت مرغ هستند سعی کنید آن را با سبزیجات پخته سرو یا در خانه خودتان تهیه کنید.

سبزیجات را به آن‌ها معرفی کنید:

اگر کودک شما تازه شروع به خوردن غذا‌های جامد کرده است فوراً به او سبزیجات را معرفی کنید. آن‌ها را به خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات با هر وعده غذایی عادت دهید.

در سبزیجات تنوع رنگی داشته باشید:

دیدن هر چیز سبز رنگ ممکن است برای کودک شما کافی باشد تا بشقاب خود را کنار بزند و از خوردن او امتناع کند. در چنین مواردی باید خلاقیت به خرج دهید و بیاموزید که با سبزیجات آشپزی کنید. اسموتی‌ها می‌توانند راهی عالی برای معرفی میوه‌ها و سبزیجات متعدد باشند.

صبور باشید:

صبور باشید و تلاش خود را بکنید تا کودک به خوردن سبزیجات علاقه‌مند شود. انعطاف‌پذیر باشید و بدانید که گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید استراتژی‌های مختلفی را امتحان کنید تا آن میوه‌ها و سبزیجات مهم را وارد رژیم غذایی خود کنید.

 

منبع:

www.northwestfamilyclinics.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *