1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سندروم صافی سر نوزادان از بالش کمک بگیریم. اگر قصد دارید تا بالشی مناسب برای فرزند خود انتخاب کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا پیشنهاداتی برای انتخاب بالش اتاق پسر در اختیارتان قرار دهیم.

بالش‌های مخصوص نگهداری نوزادان از لوازمی هستند که والدین برای استفاده در طول شیرخواری کودکان خریداری می‌کنند. با وجود تنوع مارک‌ها و مدل‌های موجود در بازار، انتخاب کمی سخت می‌شود. به همین دلیل ما نکاتی را برای انتخاب بالش اتاق پسر در اختیارتان قرار می‌دهیم تا روند انتخاب را برایتان ساده‌تر کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

استفاده از بالش برای نوزادان ضروری است؟

از کجا بفهمم بالش کودکم براش مناسب نیست؟

از کجا بفهمم بالش کودکم براش مناسب نیست؟

نکاتی برای انتخاب بالش مناسب برای کودکان

انواع بالش کودک

بالش اتاق پسر، چه طرحی مناسبه؟

استفاده از بالش در اطراف کودک هنگام بازی، خواب و غذا خوردن از وارد شدن آسیب به او جلوگیری می‌کند و امنیت بیشتری برایش فراهم می‌کند. اگر فرزند شما پسر است پیشنهادهای زیادی برای خرید بالش اتاق پسر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

قبل آشنایی با پیشنهاداتی برای بالش اتاق پسر و نکات انتخاب آن، بهتر است با ویژگی‌های یک بالش مناسب برای کودک خود بیشتر آشنا شویم.

استفاده از بالش برای نوزادان ضروری است؟

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟
بهترین زمان برای آشنا کردن کودکتان با بالش، ۱۸ ماهگی است. قبل از این سن ازدحام بیش از حد بالش‌های حجیم در اطراف نوزاد و در محیط خواب کودک می‌تواند خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد SIDS را افزایش دهد.

بهترین زمان برای آشنا کردن کودکتان با بالش، ۱۸ ماهگی است قبل از این سن بهتر است از بالش‌های بسیار کم حجم برای زیر سر نوزاد استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید از بالش برای محافظت از سر کودک خود استفاده کنید، بهتر است بین ۴ تا ۱۸ ماهگی از بالش‌های کوتاه و کم حجم بهره بگیرید تا سر نوزاد تحت فشار قرار نگیرد و هنگام خواب، کودک دچار خفگی نشود.

از کجا بفهمم بالش کودکم براش مناسب نیست؟

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟
بعد از ۱۸ ماهگی اگر کودک شما شب‌ها بدون استفاده از بالش راحت می‌خوابد، دلیلی وجود ندارد که او را مجبور به استفاده از بالش کنید. ممکن است برای ما بزرگسالان عجیب به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که کودک شما در زندگی خود هرگز با بالش نخوابیده است، بنابراین او به نوعی به این سبک خواب عادت کرده‌ است.

اگر کودک دو یا سه ساله شما در راحت بودن در رختخواب و استفاده از بالش خود مشکل داشته باشد، صبح از درد بدن شکایت خواهد کرد یا پتویی رول شده یا عروسکش را هنگام خواب به جای بالش زیر سرش خواهد گذاشت. این علائم نشان می‌دهد که ممکن است بالش مورد استفاده کودک شما برایش مناسب نیست و بهتر است نسبت به تغییر آن اقدام کنید.

نکاتی برای انتخاب بالش مناسب برای کودکان

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟
همان‌طور که اشاره کردیم، انواع مختلفی از بالش برای استفاده کودکان در بازار موجود است. تمامی بالش‌های باکیفیت و مناسب دارای چند ویژگی مشترک هستند. که هنگام انتخاب حتما باید به آن‌ها توجه کنید.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالش مناسب کودک باید سفت باشد و به شکلی نباشد که سر کودک کامل در آن فرو رود
  • بالش در عین بافت متراکم و مستحکم، باید راحت باشد تا سر و گردن کودک را تحت فشار قرار ندهد
  • ارتفاع بالش باید کم باشد تا گردن کودک دچار خستگی نشود
  • جنس بالش نباید کرکی و پرزدار باشد، زیرا تنفس کودک را دچار اختلال خواهد کرد؛ خصوصا اگر کودک شما دچار آلرژی باشد

انواع بالش کودک

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟
بالش‌های متنوع زیادی برای استفاده کودکان و راحتی بیشتر آن‌ها طراحی شده است که هرکدام براساس نیاز خاصی ارائه می‌شوند. آشنایی با انواع بالش مناسب کودک، به شما کمک می‌کند که انتخاب سنجیده‌تری برحسب نیازهای کودک خود داشته باشید.

از جمله انواع بالش‌های مناسب کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالش نعل اسبی

بالش نعل اسبی یکی از انواع بالش ایمن برای کودک است که اندازه بزرگ و نعل اسبی آن قابلیت انعطاف پذیری زیادی را برای کودک فراهم می‌کند. از این بالش‌ها می‌توان برای زمان شیردهی نیز استفاده کرد زمان تغذیه استفاده کرد، زیرا به راحتی در اطراف شکم و سینه‌های مادر قرار می‌گیرد و کودک را در ارتفاع مناسبی قرار می‌دهد.

بالش ارگانیک

این نوع از بالش‌ها استحکام و تراکم خوبی دارند و از طافی سر کودکان جلوگیری می‌کنند. این بالش‌ها نگهدارنده خوبی برای جلوگیری از سر خوردن کودکان در تخت هستند.

بالش‌های تیوپی دایره‌ای

این نوع از بالش‌ها نیز گزینه مناسبی برای جلوگیری از سندروم صافی سر کودک محسوب می‌شوند و کاربرد زیادی برای استفاده در کالسکه، تاب و صندلی عذای کودک دارند.

بالش اتاق پسر، چه طرحی مناسبه؟

بالش اتاق پسر، چه بالشی مناسب است؟
مرحله بعد از انتخاب بالش مناسب، انتخاب طراحی مناسب بالش اتاق پسر است که در ادامه ایده‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بهتر است برای انتخاب طراحی مناسب بالش اتاق پسر از رنگ آبی غافل نشوید. رنگ آبی پاستیلی بهترین گزینه برای روکش بالش اتاق پسر محسوب می‌شود. همچنین استفاده از بالش‌های عروسکی در طرح‌های خرس، ابر، خرگوش و طرح‌های فانتزی یک انتخاب خوب به شمار می‌رود.

دقت داشته باشید که انتخاب طراحی مناسب برای بالش اتاق پسر امری کاملا سلیقه‌ای است که باید براساس طراحی اتاق کودک انتخاب شود و هم‌خوانی لازم را با دکوراسون و المان‌های اتاق داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *