1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

با این ترفندها آرایشت دیگه توی گرما تکون نمیخوره!

با این ترفندها آرایشت دیگه توی گرما تکون نمیخوره!

زیبایی و آراسته بودن برای بیشتر بانوان در اولویت است. یکی از راه‌های حفظ این زیبایی، کمک به سلامت پوست، ترفندها و نکات آرایشی است.

با این ترفندها آرایشت دیگه توی گرما تکون نمیخوره!

به نقل از مجله دلتا: آرایش‌های صورت برای هر فصل می‌تواند متفاوت باشد و نکته‌هایی داشته باشد که در فصل دیگر، کارآمد نیست. در این مطلب می‌خواهیم به‌سراغ ترفندهای آرایش تابستانی برویم. می‌خواهیم بدانیم برای آراسته‌تر شدن در فصل گرم سال که پوستمان مدام در حال تعریق است، به چه نکات کوچکی باید دقت کنیم تا صورتمان به بوم نقاشی خیس‌شده با رنگ‌های پخش‌شده تبدیل نشود.

آرایش تابستانی را با مرطوب‌کننده شروع کنید

مهم‌ترین مزیت آرایش تابستانی درخشش پوست صورت است. بنابراین هرچه پوست سالم‌ و تازه‌تر باشد، به‌طور طبیعی درخشش بیشتری خواهد داشت. استفاده از لایه‌بردارها با مشورت متخصص و همچنین استفاده از ماسک‌‌های صورت خصوصا ماسک صورت خانگی، به درخشش صورت‌تان کمک بسیاری می‌کند.

استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید

پوست شما علاوه بر آب‌رسانی، به محافظت در مقابل اشعه‌های مضر خورشید هم نیاز دارد. بنابراین یکی از نکات مهمی که در آرایش تابستانی باید رعایت کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب با درجه محافظت مناسب است.

این ضدآفتاب در برابر اشعه UV از پوست شما محافظت می‌کند؛ به همین دلیل، باید یک لایه ضد آفتاب زیر آرایش شما و روی پوست‌تان قرار بگیرد تا نور خورشید باعث ایجاد لک‌های تیره روی صورت نشود. هرچه پوست سالم‌تر و صاف‌تر باشد، آرایش‌کردن بر روی آن راحت‌تر خواهد بود.

با این ترفندها آرایشت دیگه توی گرما تکون نمیخوره!

در قدم اول از پرایمر استفاده کنید

پرایمر برای انواع آرایش‌های سبک و سنگین لازم است و باعث یک‌دستی و درخشان‌شدن پوست می‌شود. این محصول پوست شما را قبل از شروع استفاده از دیگر لوازم آرایشی صاف می‌کند و باعث می‌شود تا مواد آرایشی راحت‌تر روی صورت بنشینند و ماندگاری آنها بیشتر شود.

در آرایش تابستانی یکی از دغدغه‌های اصلی ماندگاری مواد آرایشی روی صورت است. پرایمر یکی از معجزه‌های آرایشی در تابستان است و سبب ماندگاری آرایش روی پوست خواهد شد. 

استفاده از پودر برنزر را فراموش نکنید

پودر برنزر یکی از مواد آرایشی پرکاربرد در انواع آرایش تابستانی است که به‌صورت شما گرما و انرژی می‌بخشد. برنزر برای ایجاد سایه و درخشان‌کردن بعضی از قسمت‌های صورت استفاده می‌شود. این پودر سبب درخشش چشم‌ها و سفیدتر به‌نظررسیدن دندان‌ها می‌شود.

برای طبیعی‌تر به‌نظررسیدن صورت، بهتر است که از پودر برنزر در نواحی برجسته صورت (که بیشتر آفتاب به آنها می‌تابد) استفاده کنید؛ بنابراین روی پیشانی، استخوان گونه، چانه و بینی از این ماده استفاده کنید اما هرگز افراط نکنید.

با این ترفندها آرایشت دیگه توی گرما تکون نمیخوره!

مقدار مواد آرایشی کمتری روی صورت استفاده کنید

در تابستان به‌هیچ‌وجه نباید سنگین آرایش کنید و صورت‌تان را با حجم بالایی از مواد بپوشانید. باید به پوست اجازه دهید که احساس سبکی کند. حجم بالای مواد آرایشی در تابستان، به پوست صورت ظاهر بد و خمیری می‌دهد.

بهتر است برای رفت‌وآمد‌های روزانه، علاوه بر ضدآفتاب و مرطوب‌کننده، فقط به یک کانسیلر برای پوشش بعضی از قسمت‌ها بسنده کنید و استفاده از دیگر مواد آرایشی را به مهمانی‌‌ها و مراسم اختصاص دهید.

درخشش متعادل پوست در تابستان

همه دوست دارند که در تابستان صورتی براق و درخشان داشته باشند، اما بین درخشندگی سالم و طبیعی تا درخشش بیش ‌از حد، بسیار فاصله است. در آرایش تابستانی، از کرم‌های چرب و روغنی‌ای استفاده نکنید که حالت براق به پوست می‌دهند؛ زیرا رطوبت و حالت روغنی بیش از حد باعث می‌شود که پوست‌تان براق و عرق‌کرده به نظر برسد.

با این ترفندها آرایشت دیگه توی گرما تکون نمیخوره!

سراغ سایه‌هایی با رنگ طبیعی بروید

در تابستان باید به‌دنبال رنگ‌های روشن و شاد باشید و نباید به‌سراغ رنگ‌های تیره و خاص بروید. در انتخاب سایه، دقت کنید که از رنگی متمایل به پوست خود استفاده کنید تا چهره‌تان را روشن و بانشاط نشان دهد. استفاده از رنگ متمایل به پوست، علاوه بر سایه در تمام صورت باید در نظر گرفته شود؛ مثلا برای انتخاب رژ لب، بهتر است در تابستان از رنگ‌های متمایل به رنگ طبیعی لب استفاده کنید.

سایه چشم را ماندگارتر کنید

استفاده از پرایمر چشم قبل از سایه‌زدن، باعث می‌شود که سایه مدت‌زمان بیشتری روی چشم شما بماند. از دیگر ویژگی‌های استفاده از پرایمر چشم، پوشانده‌شدن قسمت‌های تیره پلک و یکدست‌‌شدن پوست آن است. این محصول به ماندگاری آرایش چشم کمک بسیاری می‌کند و مانع ریختن یا پخش‌شدن سایه در تابستان می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ویژگی‌های یک آرایش خوب، ۱۰ نکته آرایشی که باید بدانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *