1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

جراح زنان خوب در تهران

جراح زنان خوب در تهران

جراح زنان خوب پزشک متخصصی است که کارش تشخیص و درمان بیماری‌های زنانه است و علاوه بر برخورداری از دانش بالا باید قابل اعتماد و رازدار باشد. به احساسات و حرف‌های بیمار گوش دهد و نسبت به حرفه‌اش به‌روز باشد و از آخرین تجهیزات مدرن استفاده کند.

جراح زنان خوب در تهران

به‌عنوان یک خانم اگر در قبال خوشبختی و انتخاب‌های‌تان در زندگی احساس مسئولیت می‌کنید، پس حتما باید مراقب خودتان باشید. مراجعه منظم به متخصص زنان نخستین گام برای مراقبت از خود محسوب می‌شود که از پریودی نامنظم گرفته تا دوره یائسگی، متخصص زنان بهترین دوست و پزشکی است که می‌تواند به خانم‌ها کمک کند.

متخصص زنان، خصوصی‌ترین و محرمانه‌ترین اندام‌های بدن را معاینه می‌کند و براساس مشاهداتش دارو و درمان تجویز می‌کند. متخصص جراحی زنان و زایمان از شاخه‌های تخصصی پزشکی است که به پزشکی می‌گویند که کارش تشخیص و درمان بیماری‌های زنانه و انجام عمل‌های جراحی زنان است. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع جراحی زنان و خصوصیات جراح زنان خوب در تهران آشنا شوید.

متخصص زنان کیست؟

متخصص زنان، پزشکی است که در زمینه سلامت دستگاه تناسلی خانم‌ها تخصص می‌گیرد و کارش تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تولید مثل خانم‌ها است ازجمله رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان‌ها و سینه‌ها. تمام افرادی که اندام زنانه دارند حتما سروکارشان به متخصص زنان می‌افتد.

متخصص زنان هم مثل هر پزشک عمومی باید پس از اتمام دوره تحصیلی پزشکی عمومی، دوره رزیدنتی را بگذراند و بعد هم در رشته‌های زیر تخصص بگیرد:

  • مراقبت از پستان
  • کنترل جمعیت و برنامه‌ریزی خانواده
  • جراحی‌های کم تهاجمی
  • تخصص زنان و کودکان
  • بیماری‌های لگن و جراحی ترمیمی

کار متخصص زنان

متخصصان زنان و زایمان در زمینه خدمات سلامت دستگاه تناسلی و جنسی فعالیت دارند مثل معاینه لگن‌ها، تست پاپ‌ اسمیر، غرابلگری سرطان، و آزمایش و درمان عفونت‌های واژینال. تشخیص و درمان اختلالات و بیماری‌های سیستم تناسلی مثل اندومتریوز، ناباروریری، کیست‌های تخمدان، و درد لگن برعهده متخصص زنان است. درواقع متخصص زنان به‌نوعی همان متخصص جراحی زنان و زایمان است که عمل‌های جراحی زنان را انجام می‌دهد.

جراح زنان خوب در تهران

جراحی‌های زنان

متخصص جراحی‌های زنان عمل‌های مختلفی را در حوزه درمانی و زیبایی انجام می‌دهد که در ادامه انواع جراحی زنان را باهم می‌خوانیم:

هیستروسکوپی

عمل جراحی برای تشخیص و درمان بیماری‌های رحم است که جراح زنان با ابزاری شبیه تلسکوپ می‌تواند چسبندگی‌های درون رحم، فیبروم یا پولیپ را مشاهده کند.

لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی عمل جراحی کم‌تهاجمی است برای تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به شکم، لگن، رحم و اندام تناسلی و نمونه‌برداری از بافت‌ها. در این روش، جراح زنان با ابزاری به‌نام لاپاراسکوپ وارد بدن شده و با کمک دوربین روی سر این دستگاه می‌تواند داخل بدن بیمار را ببیند.

هیسترکتومی

به عمل برداشتن یا خارج کردن رحم از بدن، هیسترکتومی می‌گویند که جراح زنان قسمت یا کل رحم را به‌دلیل بیماری برمی‌دارد. هیسترکتومی برای درمان برخی سرطان‌ها و عفونت‌ها هم توصیه می‌شود.

جراحی کیست تخمدان

گاهی کیسه‌های کوچکی پر از مایع داخل تخمدان‌ها تشکیل می‌شوند که به آن‌ها کیست تخمدان می‌گویند. وجود این کیست‌ها در فرایند کار تخمدان‌ها و تخمک‌گذاری اختلال ایجاد می‌کند. متخصص زنان بعد از معاینه و آزمایش می‌تواند با دارو یا جراحی، مشکل کیست تخمدان را برطرف کند.

جراح زنان خوب در تهران

جراحی غده بارتولن

به دو غده مخاطی مترشحه که زیر پوست اندام تناسلی در دو طرف ورودی واژن قرار گرفته‌اند، غدد بارتولن می‌گویند که کارشان مرطوب و روان‌سازی واژن از طریق ترشح مایعی است که از لوله‌های بارتولن وارد واژن می‌شود.

مسدود شدن دهانه این غدد باعث می‌شود که ترشحات به داخل غده‌ها برگردند و درنهایت احتباس مایع داخل آن‌ها باعث به‌وجود آمدن کیست غده بارتولن می‌شود. متخصص جراحی زنان پس از آزمایش در صورتی که کیست‌ها زیاد از حد بزرگ شده باشند، دستور جراحی غده بارتولن را صادر می‌کند.

بستن لوله‌های رحم

یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری، بستن لوله‌های رحم یا لوله فالوپ است که دو طرف ناحیه فوقانی رحم قرار گرفته‌اند. افرادی که به هر دلیلی قصد بچه‌دار شدن ندارند می‌توانند با مراجعه به جراح زنان خوب اقدام به بستن لوله‌های رحم یا همان عقیم‌سازی کنند.

کار متخصص جراحی زنان، تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تولیدمثل است ازجمله رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان‌ها و سینه‌ها.

جراحی فیبروم رحم

به توده‌های غیرسرطانی داخل رحم، فیبروم می‌گویند که بیشتر در دوران بارداری به‌وجود می‌آیند و بعد یائسگی کوچک شده یا به‌طور کامل برطرف می‌شوند. اما اگر فیبروم‌ها همچنان باقی بمانند، متخصص زنان ابتدا سراغ دارودرمانی می‌رود و اگر جوابی نگرفت، نوبت به جراحی فیبروم رحم می‌رسد.

کورتاژ تشخیصی

نمونه‌برداری از رحم یا همان کورتاژ تشخیصی روشی است برای تشخیص بیماری‌های رحمی مثل سقط جنین، خون‌ریزی غیرطبیعی رحم، و بررسی سلامت رحم.

جراح زنان خوب در تهران

علاوه بر جراحی‌های درمانی که زنان را مجاب کرده به‌دنبال جراح زنان خوب باشند، جراحی‌های زیبایی هم هستند که مستلزم انتخاب متخصص زنان مجرب و جراح حرفه‌ای است. یکی از شایع‌ترین عمل‌های زیبایی میان خانم‌ها عمل لابیاپلاستی است که اندازه و شکل لابیای اطراف واژن را اصلاح می‌کند. لابیاپلاستی را به تنهایی یا با واژینوپلاستی انجام می‌دهند.

پرینورافی

پرینورافی یا همان ترمیم ناحیه پرینه عملی است برای تنگ کردن و زیباسازی واژن. واژن به‌واسطه بالا رفتن سن و تعدد زایمان دچار شل شدگی می‌شود. این گشادی واژن ممکن است باعث اختلال در ارگاسم شود. جراح متخصص زنان با عمل پرینورافی این مشکل را برطرف می‌کند. ترمیم ناحیه پرینه عمل مهم و حساسی است، بنابراین در انتخاب بهترین جراح زنان نهایت دقت را داشته باشید.

کلینیک بیا نی نی لیست جامعی از جراحان زنان خوب در تهران رافراهم کرده که جمعی از برجسته‌ترین پزشکان متخصص و فوق متخصص زنان هستند که می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری از آن‌ها مشاوره بگیرید.

معاینه توسط متخصص و جراح زنان

بیمار برای معاینه داخلی و بیرونی دستگاه تناسلی خود به متخصص و جراح زنان مراجعه می‌کند و پزشک سینه‌های بیمار را از لحاظ وجود توده یا کیست معاینه می‌کند. مرحله بعدی، معاینه بخش بیرونی دستگاه تناسلی خانم است (بیرون واژن). بعد نوبت به معاینه داخل لگن می‌رسد که پزشک از ابزاری به‌نام اسپکولوم داخل واژن را دیده و دهانه رحم را بررسی می‌کند که بین واژن و رحم قرار دارد.

یکی از آزمایش‌هایی که در خلال معاینه لگنی انجام می‌شود پاپ اسمیر (Pap smear) است که پزشک برای بررسی وجود عفونت از سلول‌های دهانه رحم نمونه‌برداری می‌کند. بخشی از معاینه هم به شکل دستی و با فشار ملایم روی شکم و لگن بیمار انجام می‌شود.

جراح زنان خوب در تهران

ویژگی‌های جراح زنان خوب در تهران

در بالا اشاره کردیم که جراحی زنان از شاخه‌های رشته پزشکی زنان است که در زمینه تشخیص و درمان بیماری زنان فعالیت دارد. از آنجایی که قرار است درباره خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین مسائل خود با متخصص و جراح زنان صحبت کنید باید آن متخصص فردی با مهارت و مجرب باشد که بتوانید به وی اعتماد کنید. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم جراح زنان خوب را آورده‌ایم:

مدرک پزشکی و تخصص معتبر داشته باشد.

متخصص و جراح زنان خوب باید تحصیلکرده یک دانشگاه معتبر باشد و دوره پزشکی عمومی و تخصص جراحی زنان را در مراکز معتبر سپری کرده باشد.

در دسترس باشد.

متخصصان مشهور و خوشنام تقریبا همیشه سرشان شلوغ است البته این شلوغی به‌معنای غیرقابل دسترس بودن‌شان نیست. جراح زنان خوب باید حین ویزیت، زمان و توجه کافی به بیمار داشته باشد.

مهربان و دلسوز باشد.

جراح زنان خوب نوعی مهربانی و دلسوزی ذاتی دارد. فطرت مهربان پزشک به او کمک کرده که بتواند رابطه خوبی با بیمارش برقرار کند. هرچند که جراح در یک روز کاری مجبور است به ناله‌ها و دردهای صدها زن بیمار گوش بدهد، جراح زنان خوب کسی است که با تک‌تک بیمارانش با صبر و مهربانی برخورد کند.

اعتماد به‌نفس داشته باشد و ارتباط برقرار کند.

جراح زنان خوب کسی است که از مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردار باشد و کار بیمارش را راحت کند. تا جایی که بیمار بدون تردید و نگرانی درباره بیماری یا علایم آن صحبت کند. به‌علاوه اینکه جراح زنان خوب کسی است که اعتماد به‌نفس بالایی داشته باشد و از روش درمانی خود مطمئن باشد. تمام این موارد نشان‌ می‌دهند که متخصص زنان تجربه، سابقه، دانش و توانایی ارائه بهترین درمان را دارد.

کنجکاوی کند.

برخی خانم‌ها بنا به شرم و یا حجم و حیایی که دارند از صحبت درباره بیماری‌ها و مسائل مربوط به سیستم تناسلی و جنسی خود با پزشک زنان خجالت می‌کشند. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های جراح زنان خوب این است که پزشک صادقانه و مستقیم از بیمار سوالاتی بپرسد که مشکل و بیماری اصلی مشخص شود. در چنین مواردی، کنجکاوی خوب هم هست.

جراح زنان خوب در تهران

درک کند و احترام بگذارد.

آدم‌ها باهم فرق می‌کنند و درست به‌همین دلیل، متخصص زنان باتجربه می‌داند که بیماران باهم فرق می‌کنند و نمی‌توان نسخه این بیمار را برای آن یکی نوشت. برخی‌ها خیلی راحت درباره بیماری‌های زنانه‌شان حرف می‌زنند درحالی‌که عده‌ای به‌شدت دراین مباحث خجالتی هستند.

جراح زنان خوب کسی است که اعتماد به‌نفس بالایی داشته باشد و از روش درمانی خود مطمئن باشد.

متخصص و جراح زنان خوب باید برای تک‌تک بیمارانش احترام قایل شود و برای همه به یک اندازه نگران باشد. تنها در این صورت که بیمار به پزشک خود اعتماد می‌کند و از مسائل خصوصی‌اش پرده برمی‌دارد.

جدی و دوستانه رفتار کند.

معمولا متخصصان زنان و زایمان رفتار دوستانه و خونگرمی دارند و همین روش باعث می‌شود بیماران احساس راحتی کرده و به آن‌ها اعتماد کنند.

سابقه و تجربه کافی داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جراح زنان خوب در تهران داشتن سابقه و تجربه کافی است. بیمار باید به متخصص زنانی مراجعه کند که از دانش و تجربه مناسبی برای رفع خطرات تهدیدکننده بیمار برخوردار باشد.

رازدار باشد.

مراجعه به متخصص زنان گاهی سخت است چرا که بیمار باید درباره مسائلی خصوصی با پزشک صحبت کند؛ به‌همین دلیل رازدار بودن پزشک اهمیت بالایی دارد. بیمار باید به پزشک خود اطمینان کند. یکی از ویژگی‌های مهم جراح خوب زنان در تهران همین رازداری است تا بیمار کاملا احساس امنیت کند.

جراح زنان خوب در تهران

وظایف متخصص زنان و زایمان

متخصص و جراح زنان و زایمان باید قدرت تصمیم گیری در شرایط حساس و بحرانی را داشته باشد. اینکه بداند در لحظاتی که همه‌چیز به‌هم گره می‌خورند کدام روش جراحی بهترین و مناسب‌ترین است. علاوه بر این مهارت‌ها، جراح زنان موظف است جراحی بیمار را به بهترین شکل ممکن با کمترین عوارض انجام دهد.

جراح زنان خوب در تهران باید مجوز و مدرک معتبر، سابقه کاری بالا داشته باشد. به احساسات و حرف‌های بیمار گوش دهد و نسبت به حرفه‌اش به‌روز باشد و از آخرین تجهیزات مدرن استفاده کند.

وظیفه پزشک اما تا بعد عمل هم ادامه پیدا می‌کند و باید پیگیر وضعیت سلامت بیمار بعد از عمل هم باشد. بنابراین، سه وظیفه اصلی و مهم جراح زنان خوب را می‌توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:

  1. تشخیص درست
  2. جراحی
  3. پیگیری وضعیت بیمار

اهمیت انتخاب جراح زنان خوب

دستگاه تناسلی خانم‌ها حساسیت زیادی دارد و به همین دلیل بیشتر بیماری‌های زنانه مربوط به اندام تناسلی خانم‌ها را باید جدی گرفت چرا که ممکن است عواقب خطرناکی ایجاد کند. بنابراین، باید در انتخاب پزشک نهایت دقت را داشته باشیم تا خطری، سلامتی‌مان را تهدید نکند.

سوالات متداول

آیا متخصص زنان و زایمان همان جراح زنان است؟

بله، متخصص زنان و زایمان پزشکی است که انواع جراحی‌های مختلف مثل برداشتن کیست‌های تخمدان، فیبروم رحم، جراحی سرطان‌های زنان مثل سرطان دهانه رحم، تخمدان و خود رحم، و عمل جراحی برداشتن رحم، تخمدان‌ها یا سایر قسمت‌های دستگاه تناسلی زنان را انجام می‌دهد.

آیا برای زایمان هم می‌توان به جراح زنان مراجعه کرد؟

کار جراح زنان به‌دنیا آوردن و زایمان بچه نیست؛ برای این کار باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

چطور جراح زنان خوب در تهران پیدا کنیم؟

جراح زنان خوب در تهران باید مجوز و مدرک معتبر، سابقه کاری بالا داشته باشد. به احساسات و حرف‌های بیمار گوش دهد و نسبت به حرفه‌اش به‌روز باشد و از آخرین تجهیزات مدرن استفاده کند.

چه زمانی باید برای اولین بار به متخصص زنان مراجعه کنم؟

بهترین زمان برای مراجعه به متخصص زنان برای دختران در سنین ۱۳ تا ۱۵ سالگی است. پس از آن بهتر است چکاپ سالانه انجام شود.

جراح زنان خوب در تهران

آیا مردان هم می‌توانند به متخصص زنان مراجعه کنند؟

بله. گاهی مردان هم برای مشکلات مربوط به باروری و درمان بیماری‌های جنسی و عفونت‌های منتقله یا مسائل مربوط به سلامت جنسی می‌توانند به متخصص و جراح زنان مراجعه کنند. البته اورولوژیست‌ها متخصص سلامت جنسی و دستگاه تناسلی مردان هستند.

کلام آخر

متخصص زنان از جمله پزشک‌هایی است که لزوما نباید فقط در مواقع بیماری به آن مراجعه کنیم. تشخیص به‌موقع و زودهنگام باعث می‌شود که روند بهبودی و درمان بیماری راحت‌تر باشد. بنابراین به خانم‌ها توصیه می‌شود که حداقل سالی یکبار چکاپ و آزمایشات غربالگری را نزد متخصص زنان انجام دهند.

جراح زنان خوب در تهران

به‌علاوه اینکه در صورت مشاهده هرگونه علایمی مثل درد در ناحیه لگن، رحم و واژن یا خون‌ریزی غیرعادی رحم بلافاصله به متخصص زنان مراجعه کنند. تشخیص و درمان بیماری‌ها و مسائل مربوط به بارداری، ناباروری، قاعدگی و یائسگی بر عهده متخصص و جراح زنان است.

در این مقاله چک لیستی از ویژگی‌های جراح زنان خوب را آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ کمک بگیرید. یا اینکه برای پیدا کردن جراح زنان خوب در تهران سری هم به کلینیک بیا نی نی بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *