1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

با گرفتن رژیم کتو میتوان به تقویت باروری کمک کرد؟

با گرفتن رژیم کتو میتوان به تقویت باروری کمک کرد؟

با گرفتن رژیم کتو میتوان به تقویت باروری کمک کرد؟

انجام رژیم کتو برای افرادی که میخواهند هرچه سریع تر وزنشان را کم کنند بسیار تاثیرگذار است. البته که اضافه وزن و چاقی شانس بارداری تان را کم میکند. خانم هایی که اضافه وزن دارند و قصد بچه دارشدن را دارند این سول در ذهنشان است که آیا با رژیم کتو متوانند لاغر شوند یا خیر؟ جواب این سوال قطعی نیست و نمیتوانید مطمئن باشید که حتما با انجام این رژیم لاغر میشوید.

کتو در بارداری:

رژیم کتو که دارای چربی بسیاری می باشد و پروتئین و کربوهیدرات کمی دارد بدن فرد را به حالت طبیعی کتوز تغییر میدهید. با انجام این کار بدنتان هم کربوهیدرات های کمی را دریافت میکند و به سرعت و سریع چربی هایتان را از بین میبرد البته که این تغییر ممکن است دائمی نباشد و فقط در مدت کوتاهی اتفاق بی افتد و باعث کاهش وزن شود. البته که به التهاب سیستمیک هم کمک میکند. ممکن است التهاب باروری را هم کاهش دهد. اگر که رژیم کتو به درستی انجام شود سطح انسولین هم کاهش پیدا میکند.

رژیم کتو میتواند به هورمونهای تستوسترون، لوتئین ساز و هورمون تحریک کننده فولیکول هم کمک کند.

تاثیر رژیم غذایی کتو بر وزن، هورمون ها وتخمک گذاری

شما با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک میتوانید به بدنتان و خانم هایی که تخمک گذاری نمیکنند هم کمک کنید. این رژیم غذایی به افرادی که دچار سندروم تخمدان هستند کمک میکند. اگر که افراد بین ۵ تا ۱۰ کیلو از وزنشان کم شود ممکن است که تخمک گذاری شان به عقب بی افتد.

کتو برای خانم هایی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار هستند چه مزایایی دارد؟

باتوجه به تحقیقات انجام شده این رژیم علاوه بر این که برای کاهش وزن خانم های مبتلا به سندرم تخمدان مناسب است میتواند بین هورمون ها هم تعادلی را ایجاد کند و خانم هایی که قبلا مشکل باروری داشتند میتوانند باردار شوند. خانم هایی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند توانستند با گرفتن رژیم کتو وزنشان را کم کنند. فقط توی ۶ ماه وزنشان کم شد و دوران قاعدگی شان هم منظم شد.

رژیم کتوژنیک برای اسپرم مناسب است:

داشتن اضافه وزن میتواند روی باروری مردان تاثیر بگذارد. غذاهایی که از چربی های سالم به وجود آمده اند مانند آجیل، مغزها، ماهی ها، دانه ها میتواند روی سلامتی اسپرم مردان تاثیر بگذارد.

نگرانی هایی در رابطه با باروری و کتو

گرفتن رژیم کتو برای خانمی که میخواهد هرچه سریع تر باردار شود مفید میباشد. بهتر است قبل از بارداری وزنتان را ایده آل کنید تا در دوران بارداری با اضافه وزن و سنگینی وزنتان مواجه نشوید. برای اینکه بارداری سالمی داشته باشید از غذاهای مفید و غنی شده استفاده کنید. هر چیزی که چربی و کم کربوهیدرات یا کتو دارد ، به این معنی نیست که لزوماً سالم است.

استفاده از چربی های اشباع شده میتواند روی کلسترول خون تاثیر بگذارد و قلب را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از خطرات استفاده از کتو کمبود مواد مغذی در بدن می باشد. حتی متخصصین تغذیه هم این موضوع را تایید کرده اند.

رژیم غذایی مناسب از خودتان و فرزندتان محافظت میکند

استفاده از میوه ها، سبزیجات، گوشت ها، ماهی، نان گندم کامل بسیار مفید میباشد. در مصرف چربی ها بهتر است از موادی که دارای چربی سالم و طبیعی هستند استفاده کنید. گلوکز تاثیر مهمی برای سوخت و ساز بدن کودک شما دارد پس در دوران بارداری یک رژیم متعادل داشته باشید.

مصرف کربوهیدرات ها قبل از بارداری:

رژیم های به اصطلاح کم کربوهیدرات – جایی که کمتر از ۴۵ درصد کل کالری روز از کربوهیدرات ها تأمین می شود (در مقابل ، یک برنامه استاندارد کتو به طور معمول حداکثر ۲۰ درصد کالری دریافتی از کربوهیدرات) می تواند منجر به بهبود سطح هورمون های تولید مثل و تخمک گذاری منظم در زنان دارای اضافه وزن یا چاقی شود.

مصرف کربوهیدرات ها برای مقابله با بیماری هایی که در صبح ها به وجود می آیند:

بیشتر خانم های باردار در دوران بارداری شان استرس دارند. برای اینکه با حالت تهوع صبحگاهی تان مقابله کنید از کربوهیدرات ها استفاده کنید. اگر خانمی که باردار است این رژیم را رعایت نکند و رژیم را متوقف کند ممکن است این حس را داشته باشد که  خوردن هیچ نوع غذایی برایش مناسب نیست و نباید ان ها را مصرف کند و بعد از خوردنشان احساس گناه میکنند.

 

منبع: www.everydayhealth.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *