1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

برای افزایش هوش جنین چه میوه ای بخوریم؟

برای افزایش هوش جنین چه میوه ای بخوریم؟

 برای افزایش هوش جنین چه میوه ای بخوریم؟

اگر هنوز در مورد اهمیت رژیم غذایی سالم با میوه‌ها و سبزیجات متنوع در بارداری شک دارید یا مدام بهانه می‌آورید که سرتان شلوغ است و نمی‌توانید هر روز میوه و سبزی و… بخورید، پس شاید بد نباشد از نتایج تحقیقات تازه‌ای که به بررسی تاثیر مصرف مقادیر بالای میوه بر میزان آی کیو جنین پرداخته است با خبر شوید، با این امید که همین حالا هوس کنید سیبی برای خودتان پوست بکنید یا سراغ پرتقال‌ها و نارنگی‌های توی یخچال بروید.
این مطالعات که در دانشکده پزشکی و دندان‎پزشکی دانشگاه آلبرتا در آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد خانم‌های بارداری که در طول روز ۶ تا ۷ واحد میوه یا آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی می‌خورند، صاحب فرزندانی می‌شوند که ضریب هوشی‌شان در یک سالگی ۶ تا ۷ امتیاز نسبت به نوپایان دیگر بالاتر است.

میوه بیشتر مساوی رشد شناختی بیشتر

یکی از بزرگترین عوامل پیش بینی‌کننده هوش جنین و رشد شناختی او در سال‌های آینده میزان میوه‌هایی است که مادر طی دوران بارداری مصرف می‌کند. بر این اساس هر چه میزان مصرف میوه در دوران بارداری بالاتر باشد کودک به رشد شناختی بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
جالب است بدانید هر چقدر جنین بیشتر در شکم مادر بماند بیشتر رشد می‌کند و خوردن یک واحد میوه بیشتر در روز طی دوران بارداری درست مثل این است که جنین شما یک هفته بیشتر در رحم‌تان باقی مانده و زندگی کرده است!

فهرست میوه های منتخب و باهوش کننده!

اگر چه محققان هنوز نمی‌دانند که به طور دقیق کدام یک از مواد معدنی، ویتامین‌ها یا درشت مغذی‌های موجود در میوه مسئول این اتفاق است اما متخصصان تغذیه می‌گویند میوه به طور کلی کالری خیلی بالا، چربی یا سدیم چندانی ندارد و به همین خاطر هم یک انتخاب بی‌نظیر در برنامه غذایی روزانه مادر باردار محسوب می‌شود و می‌تواند آن گروه از مواد مغذی با ارزشی را برای جنین تامین کند که معمولا در برنامه غذایی مادر وجود نداشته یا میزان دریافت‌شان کافی نیست.

  • آنتی اکسیدان‌ها: بلوبری یک ابر غذاست که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و روی سلامت مغز و سیستم عصبی جنین اثر می گذارد.
  • پتاسیم: در آناناس، پرتقال، پاپایا و…. یافت می‌شود که به تنظیم آب و مایعات در بدن کمک کرده و در تنظیم ضربان قلب و انرژی در دوران بارداری موثر است.
  • ویتامین ث: این ویتامین محلول در آب به جذب آهن در بدن کمک می‌کند، از کم خونی جلوگیری کرده و باعث افزایش سطح ایمنی بدن می‌شود. توت فرنگی، پرتقال، گریپ فروت و… جزو بهترین منابع ویتامین ث در برنامه غذایی روزانه است.
  • فیبر: در کنار دریافت آب، فیبر نقش مهمی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش دارد و به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند که یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین عوارض دوران بارداری است.

چقدر میوه، چند بار در روز؟

نمی‌دانید که چطور ۶ تا ۷ واحد میوه به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید؟ کافی است این نکته را به خاطر داشته باشید که یک واحد میوه تقریبا معادل یک عدد سیب کوچک یا ۴/۳ لیوان انواع توت است.
برای افزایش دریافت میوه به صورت روزانه می‌توانید میوه‌ها را به غذای روزانه‌تان اضافه کنید مثلا برای صبحانه جودوسر همراه با توت یا کشمش بخورید یا برای میان وعده یک لیوان اسموتی مخلوط از چند میوه آماده کنید. اضافه کردن زردآلو یا آلو به غذاهایی مانند خوراک مرغ می‌تواند مصرف میوه روزانه را بالا ببرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *