1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بلافاصله پس از زایمان چه اتفاقی می‌افتد؟

بلافاصله پس از زایمان چه اتفاقی می‌افتد؟

بلافاصله پس از زایمان چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگام تولد، کودک شما روی قفسه سینه شما گذاشته می‌شود. ماما یا پزشک شما دیواره واژن شما را بررسی می‌کند تا ببینید نیاز به ترمیم با بخیه دارد یا خیر.

ماما بلافاصله کودک،  نبض،  فشار خون و استحکام فوندوس (بالای رحم) را بررسی می‌کند.

به زودی به کودک شیر خواهید داد.

درباره ۲۴ ساعت اول کودک خود بیشتر بدانید.

بعد از به دنیا آوردن نوزاد چه مدت در اتاق زایمان خواهم بود؟

پس از زایمان طبیعی از طریق واژن احتمالاً حدود ۲ ساعت با کودک در اتاق زایمان خواهید ماند. قبل از انتقال به بخش و بعد از زایمان یا رفتن به خانه ممکن است یک وعده غذایی به شما بدهند. ۴ تا ۶ ساعت پس از تولد به خانه می‌روید ممکن است تا زمان ترخیص در اتاق تولد بمانید.

در ۲۴ ساعت اول پس از تولد چه اتفاقی می‌افتد؟

احساس شما بعد از زایمان متفاوت است. ممکن است احساس شادی، خستگی، خستگی عاطفی یا همه آن‌ها را باهم داشته باشید. این طبیعی بوده و احتمالاً از واژن خونریزی خواهید کرد. خونریزی به عنوان “لوچیا” شناخته می‌شود. در ۲۴ ساعت اول لوچیا شبیه به یک دوره بسیار سنگین است. اگر بعضی از لخته‌ها بزرگتر هستند به مامای خود بگویید. برخی از خانم‌ها با شروع انقباض رحم به اندازه قبل از بارداری درد‌های پس از زایمان دارند. درد‌های پس از تولد می‌توانند احساس درد زایمان یا درد خفیف تا متوسط داشته باشند. یک کیسه گرم در پشت کمر یا شکم شما ممکن است کمک کند تا درد آروم شود. همچنین می‌توانید از پزشک یا ماما برای کمک به تسکین درد مشورت بگیرید. سینه‌های شما برای تغذیه کودک شما آغوز تولید می‌کند و مقدار آن کم است. به یاد داشته باشید که شکم کودک شما فقط به اندازه یک سنگ مرمر است. اگر در بیمارستان عمومی یا مرکز زایمان مستقیماً زایمان واژینال داشته باشید احتمالاً ظرف ۲۴ ساعت به خانه می‌روید. ممکن است فردای زایمان ماما شما را معاینه کند. اگر کودک خود را در بیمارستان خصوصی به دنیا آورده‌اید می‌توانید مدت بیشتری در بیمارستان بمانید. 

بعد از زایمان در خانه به چه مراقبت‌هایی نیاز داریم؟

اگر در خانه زایمان کنید مامای شما برای مدتی با شما می‌ماند و مجدد برای بررسی شما و کودک بازمی گردد. قبل از زایمان با مامای خود در مورد آنچه بعد از آن اتفاق می‌افتد صحبت کنید.

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *