1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین ایده‌ها برای تزیین دیوار پشت تخت نوزاد

بهترین ایده‌ها برای تزیین دیوار پشت تخت نوزاد

بهترین ایده‌ها برای تزیین دیوار پشت تخت نوزاد

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در دوران بارداری تزئین اتاق نوزاد است. انتخاب رنگ‌ها، ترکیب آن‌ها با یکدیگر، خرید وسایل و اسباب‌بازی‌های زیبا و نو ازجمله کارهایی هستند که همه را بر سر ذوق می‌آورد. به‌طور حتم چیدمان سیسمونی مراحل مختلفی دارد اما در این مطلب می‌خواهیم ایده‌هایی را برای تزئین دیوار کنار تخت کودک مطرح کنیم. پس اگر این روزها خودتان یا نزدیکانتان منتظر فرشته‌‌ای کوچولو هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا سیسمونی زیباتر داشته باشید.

۱. در مورد رنگ و طرح دیوار تصمیم بگیرید

ابتدایی‌ترین کار تصمیم‌گیری درباره رنگ دیواراست. باید ببینید که می‌خواهید همین رنگی که هست باقی بماند یا دوست دارید آن را به رنگ خاصی دربیاورید. شاید هم می‌خواهید با کاغذدیواری و برچسب‌های نواری طرح دار به دیوار اتاق کودک نمایی تازه ببخشید. اگر هم هنوز تا تولد نوزاد وقت دارید و کمی هم حس خلاقیت در شما موج می‌زند می‌توانید خودتان دست‌به‌قلم شوید و نقش دلخواهتان را روی دیوار به‌خصوص کنار تخت نوزاد پیاده کنید. البته پیشنهاد ما به شما در این کار، استفاده از رنگ‌های آکریلیک است. این نوع رنگ‌ها انواع مختلفی دارند و به شما حق انتخاب زیادی می‌دهند. ضمن اینکه هم بی‌بو هستند و زود خشک می‌شوند. مهم‌تر از همه اینکه با آب رقیق می‌شوند. استیکرها یا طرح‌های پشت چسب‌دار هم برای تزئین اتاق نوزاد گزینه‌هایی در دسترس و ارزان به شمار می‌روند.

استفاده از استیکر و تغییر رنگ دیوار در تزیین دیوار کنار تخت کودک موثر است

۲. باغ گل بر روی دیوار کنار تخت نوزاد

برای خوش‌قیافه کردن دیوارهای ساده بهتر است به آن‌ها المان‌های دکوراتیو رنگارنگ و درشت اضافه کنید که در نگاه اول بیننده را جذب کند و دیوار ساده و لخت را از سادگی دربیاورد. بهترین و ارزان‌ترین کار، ساخت گل‌های درشت کاغذی یا پارچه‌ای است. می‌توانید الگوهای آن‌ها را خودتان ترسیم کرده یا از اینترنت دانلود کنید. برای تهیه گل کاغذی بهتر است کاغذ کشی متری خریداری کنید که محدودیت سایز و رنگ هم ندارد. اگر می‌خواهید گل پارچه‌ای درست کنید بهتر است انواع گل‌های ریزی را بسازید یا در انتها، کار را با محلول آب و نشاسته کمی استحکام ببخشید تا خوش‌فرم و شکیل بایستند. بعد از ساخت گل‌های رنگارنگ – که البته بهتر است در یک محدوده رنگی و هماهنگ با دیگر عناصر و لوازم اتاق باشند- نوبت وصل کردن آن‌ها به دیوار و سقف است. ترکیب‌بندی گل‌ها و چیدمان آن‌ها را چند بار روی زمین امتحان کنید؛ سپس آن‌ها را روی دیوار قرار دهید.
 

استفاده از گل برای تزئین دیوار اتاق نوزاد

۳. نام کودک بر فراز دیوار

بهترین و خاص‌ترین المان تزئینی برای دیوار کنار تخت نوزاد، استفاده از نام کودک است. برای درست کردن اسم تزئینی کودک (انگلیسی یا فارسی) می‌توانید از چوب یا مقوا استفاده کنید. اگر قرار است این نام با حروف چوبی نوشته شود باید ساختش را به یک نجار سفارش دهید. البته این ایده با مقوا هم قابل‌اجراست و خودتان می‌توانید برای ساختش دست‌به‌کار شوید. نوع مقوایی را با پیچیدن کاموا یا پارچه‌های رنگی یا با چسباندن گل‌های ظریف کاغذی یا مصنوعی خوش‌رنگ، جذاب کنید. پیشنهاد دیگر برای تزئین دیوار کنار تخت کودک این است که اولین حرف نام کودک را به همان روش‌های گفته‌شده آماده کرده و بعد روی دیوار نصب کنید.

استفاده از اسم یا اول اسم نوزاد بر روی دیوار تزیین آن را زیباتر می کند

۴.انواع سوزن‌دوزی­ها برای تزئینات دیوار اتاق نوزاد

این روزها که هنرهایی مانند گلدوزی، شماره‌دوزی و انواع سوزن‌دوزی دوباره مورد استقبال واقع‌شده‌اند، شما هم دست‌به‌کار شوید و برای اتاق کوچولویتان تزئیناتی با این هنرها آماده کنید. مثلاً چند طرح آسان انتخاب کنید و آن‌ها را دور دوزی، ساقه‌دوزی یا زنجیره دوزی کنید و با همان کارگاه‌های کوچک یا در تابلوهای ظریف به دیوار و بالای تخت نوزاد بچسبانید. اگر هم در گلدوزی یا تکه‌دوزی ماهر هستید که مطمئناً تابلوهای دست‌دوز جلوه بیشتر و بهتری به اتاق کودک خواهند داد. حتی اگر خودتان اهل دوخت و دوز نیستید از اطرافیان هنرمندتان خواهش کنید تا باهنرشان اتاق کودک عزیز شمارا مزین کنند.

۵. رشته‌­های نور در سیسمونی نوزاد

یکی دیگر از پیشنهاد‌های تزئینی و کاربردی، استفاده از ریسه‌های لامپ دار است که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در فروشگاه‌های فروشنده لوازم الکترونیک به فروش می‌رسند. این ریسه‌های نور هم به برق شهری متصل می‌شوند و هم انواع باتری دار آن‌ها موجود است که می‌توانید آن‌ها را در گلدان یا جامی شیشه‌ای قرار دهید. این نورهای ملایم و ضعیف بهترین انتخاب برای نورپردازی اتاق کودک است که می‌توان موقع خواب و استراحت نوزاد از آن استفاده کرد. به‌این‌ترتیب هم موقع سر زدن به کودک لازم نیست چراغ اتاق را روشن کنید. ضمن اینکه نورشان آن‌قدر شدید نیست که کوچولویتان اذیت و بدخواب شود. درواقع می‌توانید با استفاده از آن‌ها در تزئین اتاق کودک آن‌ها را جایگزین آباژور یا چراغ‌خواب کنید. برخی از انواع ریسه‌های نور قابلیت انعطاف‌پذیری دارند. پس می‌توانید آن‌ها را به شکل دلخواه (قلب، ابر، اشک، یا حتی نام نوزاد) شکل دهید و به دیوار نصب کنید.

استفاده از ریسه های نوری برای تزئین اتاق کودک

۶. طاقچه‌ای برای اسباب‌بازی‌های سیسمونی

برای استفاده بهتر از فضای دیوار پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع طاقچه‌­ها و باکس‌­ها است. این عناصر هم برای تزئین اتاق کودک کاربرد دارند و هم محل خوبی برای ساماندهی و قرار دادن عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های ریز هستند. اگر می‌خواهید خودتان کار نصب آن‌ها را به دیوار انجام دهید، حتماً اطمینان حاصل کنید که خوب به دیوار محکم شوند و برای نوزاد دلبندتان خطرآفرین نشوند. می‌توانید پس از به دنیا آمدن نوزاد و به‌مرور در طی بزرگ شدنش، روی طاقچه‌ها را از یادگاری‌های این دوران پرکنید. وسایلی مثل اولین عکس، تصاویری از خواب، لبخند اولین غذا خوردن، اولین قدم‌ها و حتی اولین کفش یا قاشق و لیوانش را قاب کنید، روی طاقچه‌ها بگذارید و با هر بار دیدنشان به یاد خاطرات خوش و گذر سریع روزگار بیفتید.

استفاده از طاقچه های دیواری برای تزئین دیوار نوزاد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *