1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین راه برای گرم کردن شیر درون شیشه چیست؟

بهترین راه برای گرم کردن شیر درون شیشه چیست؟

بهترین راه برای گرم کردن شیر درون شیشه چیست؟

چند وقت یک بار باید به کودک شیر داد؟

در این مورد نیز مثل زمانی که کودک از شیر مادر تغذیه می کند، بیشتر متخصصین بر این باورند که در هفته های اول نباید برنامه زمان بندی خاصی را در نظر گرفت بلکه مادر به تدریج ظرف یکی دو ماه به یک زمانبندی مناسب برای تغذیه کودکش می رسد. در ابتدا هر ۲ تا ۳ ساعت و یا زمانیکه کودک به نظر گرسنه می رسد به او شیر دهید. کودک تا زمانی که به وزنی معادل ۵ کیلو برسد در هر نوبت ۳۰ تا ۹۰ سی سی (میلی لیتر) شیر می خورد. بیشتر از آنچه می تواند بخورد به او شیر ندهید. متخصص کودکان می تواند در مورد میزان مناسب شیر در ماه های آینده که کودکتان رشد می کند به شما کمک کند.

آیا باید شیشه شیر را قبل از شیر دادن استرلیزه کرد؟

قبل از اولین استفاده از یک شیشه جدید، باید شیشه، سر شیشه و حلقه سر شیشه را بمدت ۵ دقیقه در آب در حال جوش قرار داده و استرلیزه کرد. سپس شیشه را روی پارچه تمیزی بگذارید تا خشک شود. پس از آن شستشو با آب گرم و مایع ظرفشویی یا در ماشین ظرفشویی کفایت می کند.

توجه: در صورتیکه از آب چاه استفاده می کنید بهتر است هر بار شیشه را بجوشانید.

بهترین راه برای گرم کردن شیر درون شیشه چیست؟

می توانید شیشه را در آب گرم (نه جوش) قرار دهید یا زیر شیر آب گرم بگیرید. البته باید گفت که از نظر سلامتی گرم کردن شیر هیچ مزیت خاصی ندارد (هر چند کودک ممکن است شیر گرم را ترجیح دهد).

در واقع اگر بتوانید کودکتان را به خوردن شیر با دمای معمولی یا حتی کمی سرد عادت دهید کارتان خیلی راحت می شود.

هیچگاه از مایکروویو برای گرم کردن شیشه استفاده نکنید زیرا مایکروویو مواد را بصورت نامنتاسب گرم می کند و ممکن است قسمت هایی از مایع گرم شود و قسمت هایی از آن داغ و این می تواند سبب سوختگی گردد. گرم کردن با مایکروویو همچنین سبب شکسته شدن ترکیبات غذایی در شیر خشک می شود.

از کجا مطمئن شوم که کودکم براحتی با شیشه شیر می خورد؟

گوش کنید و نگاه کنید. اگر مکیدن کودک خیلی سر و صدا ایجاد می کند شاید مقداری هوا همراه با شیر می خورد. برای جلوگیری از خوردن هوا کودک خود را در وضعیت ۴۵ درجه نگهدارید. همچنین شیشه را در وضعیتی قرار دهید که سر شیشه پر از شیر باشد.

سعی کنید اگر کودکتان با شیشه نیز شیر می خورد او را در آغوش بگیرید. شیر دادن فرصت بسیار خوبی برای در آغوش گرفتن کودک و تماس بدنی با اوست.

هیچگاه شیشه را چیزی مثل بالش تکیه ندهید و رها نکنید زیرا ممکن است باعث خفگی کودک شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *