1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین نوشیدنی انرژی زا سالم و خانگی برای زنان باردار!

بهترین نوشیدنی انرژی زا سالم و خانگی برای زنان باردار!

بهترین نوشیدنی انرژی زا سالم و خانگی برای زنان باردار!

در دوران بارداری هر زنی باید مراقب مصرف نوشیدنی و غذای خود باشد زیرا بر سلامت نوزاد تأثیر می‌گذارد. به طور کلی زنان باردار برای مقابله با وزن نوزاد و حفظ سلامت خود به انرژی بیشتری نیاز دارند. بنابراین آنها تمایل به نوشیدنی‌های انرژی زا برای به دست آوردن مواد مغذی بیشتر در بدن دارند. این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین نوشیدنی‌های انرژی زا در دوران بارداری را بشناسید.

– آب:

در حالی که شما در مرحله بارداری هستید بدن شما به مقدار زیادی آب نیاز دارد. بنابراین  هر زمان که احساس تشنگی کردید آب بنوشید. این به حفظ سلامت کلی زنان باردار و همچنین نوزاد کمک می‌کند.

 

– آب نارگیل:

آب نارگیل یکی از نوشیدنی‌های طبیعی مفید برای انسان است. این نوشیدنی حاوی منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین است. این مواد مغذی از کم آبی زنان باردار جلوگیری می‌کند و سطح نمک بدن را حفظ می‌کند.

 

– لیموناد:

لیمو ترش حاوی ویتامین C است که آن را بهترین نوشیدنی انرژی زا برای زنان می‌کند. این نوشیدنی به شما کمک می‌کند تا زمان بیشتری هیدراته و فعال بمانید. نوشیدنی لیموناد همچنین به کاهش فشار خون و مشکلات تهوع صبحگاهی کمک می‌کند. لیمو را بردارید و در آب فشار دهید و مقداری نمک به آن اضافه کنید.

 

– آب میوه های تازه:

آبمیوه‌های تازه بهترین گزینه برای زنان باردار برای حفظ سطح انرژی خود هستند. نوع  میوه را انتخاب کرده و آب آن را بگیرید و مصرف کنید. آبمیوه تازه دارای آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و ریزمغذی‌ها است.

 

– اسموتی:

اسموتی‌ها را با میوه‌هایی که می‌توانند مواد مغذی بیشتری به شما بدهند و مقداری آجیل تهیه کنید. این فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد و در طول روز احساس شادابی می کند.

 

– چای:

چای بهترین مایع جوان کننده است که انرژی شما را حفظ می‌کند و به حفظ سلامت نوزاد کمک می‌کند. سرشار از آنتی اکسیدان و فاقد کافئین است و در نتیجه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید چای را بر اساس نیاز خود از انواع مختلف مانند چای گیاهی، چای سبز و غیره تهیه کنید.

 

– نوشیدنی‌های گیاهی:

نوشیدنی‌های گیاهی راهی طبیعی برای تقویت متابولیسم بدن شما هستند. به دنبال مواد گیاهی موجود در بازار باشید. این نوشیدنی گیاهی را در فواصل منظم بنوشید تا هیدراته و سالم بمانید.

آیا مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا برای زنان باردار بی‌خطر است؟

نوشابه‌های انرژی زا عمدتا از مواد مختلف تهیه می‌شوند تا طعم مطبوعی داشته باشند. برخی از مواد رایج مورد استفاده در نوشیدنی‌های آماده حاوی کافئین، شکر، آنتی اکسیدان‌ها، تائورین، کراتین، جینسینگ و گلوکورونولاکتون است. این مواد ممکن است بر زنان باردار تأثیر بگذارد.

– کافئین:

مصرف کافئین بر تنفس و ضربان قلب تأثیر می‌گذارد و منجر به کاهش وزن هنگام تولد می‌شود

– قند اضافی:

مصرف بیش از حد قند کالری بیشتری به بدن می‌افزاید و ممکن است باعث دیابت شود

– جینسینگ:

ممکن است بر عملکرد جنین تأثیر بگذارد

 

نتیجه‌گیری‌:

بنابراین این‌ها بهترین نوشیدنی‌های انرژی‌زا خانگی برای زنان باردار هستند. نوشیدنی‌های خانگی مورد علاقه را بر اساس نیاز خود برای تأمین مواد مغذی ضروری بدن آماده کنید.

 

منبع: www.momnewsdaily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *