1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین ورزش برای کودکان ۲ تا ۶ سال

بهترین ورزش برای کودکان ۲ تا ۶ سال

بهترین ورزش برای کودکان ۲ تا ۶ سال

انجام تمرینات ورزشی به رشد بهتر جسمی کودکان کمک می کند. داشتن فعالیت‌های جسمانی علاوه بر تاثیر در رشد جسمی کودکان در رشد عاطفی، اجتماعی، شناختی و اخلاقی آن‌ها موثر است و باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان می‌شود. اما والدین باید آگاهی‌های لازم در مورد بهترین ورزش برای کودکان در گروه‌های سنی مختلف را بدانند.

بچه ها از چه زمانی می توانند ورزش کنند؟

کودکان قبل از سن دو سالگی نمی‌توانند ورزش‌های منظمی را انجام دهند چون توانایی کافی برای بسیاری از فعالیت‌ها را به دست نیاورده‌اند. بنابراین بهترین ورزش برای کودکان قبل از دو سالگی بازی‌های ساده مانند قل دادن توپ و پیاده‌روی است، ولی والدین بعد از دو سالگی می‌توانند آموزش‌های لازم بر حسب سن و توانایی کودک به او بدهند .بیشتر بخوانید چه ورزشهایی باعث افزایش قد کودکان می شود؟

ورزش برای کودکان ۲ تا ۴ سال

برای کودکان در این سن آموختن مهارت‌های لازم فیزیکی مانند دویدن، پریدن، شوت کردن، پرتاب کردن و گرفتن توپ بهترین تمرین ورزشی است. بهتر است والدین برای آموختن این مهارت‌ها در خانه وقت بگذارند و آموزش‌های لازم را به کودک‌شان بدهند.بازی‌های عروسکی، آب بازی و استخر توپ برای کودکان در این سن مناسب هستند.

ورزش برای کودکان ۴ تا ۶ سال

بچه ها در این سن به فعالیت‌ها و ورزش‌های جهشی علاقه دارند و عاشق دویدن، پریدن و بازی کردن‌های پر تحرک هستند. کودکان در این سن انرژیشان تمام نمی‌شود ولی هنوز نمی‌توانند بین حرکات بدن و چشم هماهنگی لازم را ایجاد کنند، بنابراین یکی از وظایف والدین انتخاب بهترین ورزش برای کودکان بر حسب سن آن‌هاست. بهتر است از دادن ورزش‌هایی که نیاز به مهارت‌های خاصی دارند و پیچیده هستند در این سن به کودکان خودداری کنید چون نه تنها برایشان مفید نیست بلکه باعث ازدست دادن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. بهترین ورزش برای کودکان در این سن ورزش‌هایی مانند لی لی بازی، طناب بازی، توپ بازی، سه چرخه بازی و شنا هستند. همچنین هنرهای رزمی نیز یکی از ورزش‌های مناسب برای این سنین است چرا که کودکان می‌توانند به راحتی حرکات را بیاموزند و با سرعت پیشرفت کنند. بیشتر بخوانید کودکان باید از چه سنی به کلاس ورزش بروند؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *