1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت باید صورت خود را تمیز کنیم؟

به چه علت باید صورت خود را تمیز کنیم؟

به چه علت باید صورت خود را تمیز کنیم؟

 از بین بردن آلودگی:

از بین بردن تجمع کثیفی، چربی اضافی، سلول‌های مرده پوست و سایر مواد ناخواسته ضروری است. شستشوی روزانه صورت آلودگی را از بین می‌برد و ظاهری تازه به پوست می‌بخشد. اگر پوست تمیز نباش، این ناخالصی‌ها در پوست جمع می‌شوند و باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلفی مانند آکنه، جوش‌های سر سفید، جوش‌های سرسیاه، رنگ ناهموار پوست و بافت می‌شوند. همچنین این تجمع از نفوذ مناسب محصولات مراقبت از پوست به پوست جلوگیری می‌کند.

افزایش هیدراتاسیون:

پاکسازی و آبرسانی منظم صورت به حفظ رطوبت کافی پوست کمک می‌کند. پوست کم آب، کدر، چروکیده، پیر و خشن به نظر می‌رسد. تمیز کردن صورت همچنین به حفظ تعادل pH کمک می‌کند که به حفظ سلامت و انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. پوست هیدراته شده گردش سلولی پوست را افزایش می‌دهد، رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد و روند پیری را کند می‌کند.

 حفظ پوست شفاف و سالم:

غدد سباسه غدد کوچکی در پوست هستند که برای محافظت از پوست ماده روغنی به نام سبوم ترشح می‌کنند. این غدد از فولیکول‌های مو در داخل پوست استفاده می‌کنند تا روغن روی سطح پوست برود. تجمع چربی اضافی و ناخالصی‌ها می‌تواند فولیکول‌ها را مسدود کند و در نتیجه باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه، سرسفید و آکنه شود.

۵ نکته برای تمیز کردن طبیعی صورت

 روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک پاک‌کننده طبیعی آرایش است که می‌توان هر روز از آن استفاده کرد. حاوی اسید لوریک است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. روغن نارگیل را می‌توان با استفاده از یک تیکه پنبه برای پاک کردن آرایش، کثیفی و چربی اضافی استفاده کرد.

 پاک‌کننده صورت بلغور جو دوسر:

بلغور جو دوسر می‌تواند به طور مؤثر پوست را پاکسازی و لایه‌برداری کند. بلغور جو دوسر سرشار از ویتأمین E است. همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به تغذیه پوست و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را می‌توان با ماست یا عسل مخلوط کرد و به صورت خمیر درآورد. این مخلوط را می‌توان روی صورت و گردن مالیده و به آرامی مالش داد.

 پاک‌کننده شیر، لیمو و آرد گرم:

شیر حاوی اسید لاکتیک است که سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد. پروتئین‌ها و چربی موجود در شیر کامل، پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند. وگان‌ها ممکن است شیر را با ماست غیرلبنی جایگزین کنند که فواید مشابهی دارد. شیر، نصف لیموترش و آرد گرمی را می‌توان با هم مخلوط کرد و خمیر خوبی به دست آورد و به صورت و گردن مالید. مخلوط را می‌توان بعد از ۵ دقیقه شستشو داد.

 پاک‌کننده پاپایا، موز، لیمو، عسل و آرد:

این مواد حاوی ویتأمین‌ها و مواد معدنی هستند که می‌توانند به طور طبیعی پوست را روشن، پاکسازی و تغذیه کنند. آن‌ها را می‌توان به صورت خمیر له کرد و روی تمام صورت مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه شست.

 پاک‌کننده خیار و گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی می‌تواند ناخالصی‌ها را از پوست پاک کند، رنگدانه‌ها را کاهش دهد و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را معکوس کند. خیار پوست را خنک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و چربی اضافی را از بین می‌برد. قسمت‌های مساوی خیار و گوجه‌فرنگی را می‌توان به صورت خمیری صاف مخلوط کرد، روی صورت مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

 

منبع:

www.medicinenet.com
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *