1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت پوست بعد از زایمان شل می‌شود؟

به چه علت پوست بعد از زایمان شل می‌شود؟

به چه علت پوست بعد از زایمان شل می‌شود؟

از زمانی که به دنیا می‌آییم پوست ما که بزرگترین عضو بدن ما می‌باشد دائماً در حال رشد، کشش و تغییر است. مانند بادکنکی که به آرامی باد می‌شود پوست روی شکم شما کشیده می‌شود و به حالت اولیه خود برنمی‌گردد. برخی افراد از این موضوع ناراحت هستند زیرا زیباییشان برایشان مهم است. برای برگشت به حالت اولیه برخی از افراد جراحی پلاستیک و زیبایی را انتخاب می‌کنند. در کل کار‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به این روند و سفت کردن پوست شل شکم خود انجام دهید.

چگونه پوست خود را سفت کنیم؟

 یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شل این است که اطمینان حاصل کنید مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید. برای سلامت پوست از انواع غذا‌های غنی از ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید. غذا‌های سرشار از چربی‌های سالم مانند ماهی، آجیل، دانه‌ها و آووکادو برای پوست شما مفید هستند. پروتئین همچنین یک عامل مهم است و می‌تواند در انواع منابع طبیعی مانند گوشت بدون چربی، پنیر، تخم مرغ و توفو یافت شود.

  هیدراته بمانید:

نوشیدن مایعات کافی برای سلامت کلی ما مهم است و پوست ما را شاداب می‌کند. بدن ما از ۵۰ تا ۷۰ درصد آب و پوست ما از ۶۴ درصد آب تشکیل شده است. با نوشیدن مقدار زیادی آب یا چای سبز و خوردن غذا‌های غنی از آب خود را هیدراته نگه دارید زیرا به پوست کمک می‌کند رطوبت خود را حفظ کند.

  ورزش کنید:

یک سبک زندگی فعال و سالم به سلامت پوست کمک می‌کند. ورزش می‌تواند به طور مستقیم خاصیت ارتجاعی را بهبود بخشد. بهترین تمرین ورزشی است که از آن بیشتر لذت خواهید برد. اگر بدن شما را به حرکت وادار کند، خون شما را در جریان بگذارد و ضربان قلب شما را بالا ببرد پوست شل شکم را نیز سفت می‌کند.

 به فکر عضله‌ سازی باشید:

افزایش توده عضلانی به طور مستقیم خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود نمی‌بخشد اما داشتن یک لایه عضلانی سفت در زیر سطح می‌تواند به پر کردن شکاف و صاف کردن پوست شل کمک کند. چه به باشگاه بروید و چه در خانه ورزش کنید حتماً به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت تمرین خود را افزایش دهید. کاهش وزن خیلی سریع می‌تواند برای بدن شما مضر باشد و باعث افزایش شلی پوست شود.

پوست خود را ماساژ دهید:

روغن یا لوسیونی را انتخاب کنید که بوی خوبی داشته باشد و پوست شل شده شکم را ماساژ دهید. ماساژ باعث بهبود گردش خون در زیر پوست می‌شود. همچنین ماساژ شکم می‌تواند به هضم غذا کمک کند.

  لیزر درمانی یا جراحی:

چندین روش برای درمان شلی پوست پس از بارداری یا کاهش وزن استفاده می‌شود که شامل درمان اولتراسوند، فرکانس رادیویی و لیزر است. این درمان‌ها عموماً موثر هستند اما اغلب به زمان و جلسات متعدد نیاز دارند. همچنین خطر عوارض جانبی آنها نیز بسیار بیشتر از گزینه‌های طبیعی‌تر مانند تغذیه سالم یا ورزش است. اگر قصد دارید از یک درمان غیرجراحی برای پوست شل خود استفاده کنید ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید و خطرات و مزایای هر گزینه را بسنجید.

 جراحی کانتورینگ بدن:

موثرترین راه برای خلاص شدن از شر پوست شل پس از زایمان جراحی کانتورینگ بدن است. با جراحی می‌توان تمام پوست اضافی شکم را برداشت و آنها را از بین برد. این فرآیند قبل از شکل دادن و سفت کردن پوست باقی‌مانده چربی اضافی شکم و پوست شل را از قسمت تحتانی شکم خارج می‌کند. جراحی شکم با خطرات و قیمت گزاف همراه است و برای افرادی که قصد بارداری در آینده را دارند توصیه نمی‌شود. همچنین‌ ایده خوبی است که صبر کنید تا فرزندتان کاملاً بزرگ شود زیرا تا هفته‌ها پس از عمل نمی‌توانید او را بلند کنید یا به راحتی خم شوید.

 

منبع:

momlovesbest.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *