1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تاثیرات بارداری در شیمی درمانی سرطان پستان

تاثیرات بارداری در شیمی درمانی سرطان پستان

تاثیرات بارداری در شیمی درمانی سرطان پستان

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که به نظر نمی‌رسد بارداری در زنان تحت شیمی درمانی سرطان پستان تأثیر بگذارد. هدف از این مطالعه کشف این مسئله بود که آیا بارداری بر زنانی که برای مقابله با سرطان پستان تحت شیمی درمانی قرار دارند تأثیر می‌گذارد یا خیر. تحقیقات قبلی نشان داد که به نظر نمی‌رسد شیمی درمانی بر فرزندان متولد شده تأثیر منفی بگذارد، اما این مطالعه می‌خواهد تأثیرات آن را بر نتایج مادر در بارداری بررسی کند.

متوسط سن در تشخیص برای زنان باردار ۳۴ ساله بود و در حالی که در افراد غیر باردار ۳۸ سال بود. دامنه سنی زنان باردار ۴۷- ۲۲ سال بود و در گروه دیگر از ۴۵- ۱۹ سال است. شیمی درمانی نوعی درمان دارویی است که با استفاده از مواد شیمیایی قدرتمند سلول‌های سرطانی را از بدن ریشه کن می‌کند. با عوارض جانبی زیادی همراه است. از جمله تهوع، استفراغ، ریزش مو و از دست دادن اشتها. انجام شیمی درمانی به طور کلی در سه ماهه دوم و سوم بارداری بی‌خطر است. با این حال آن‌ها نسبت به درمان در سه ماهه اول هشدار می‌دهند، زیرا ممکن است منجر به سقط شود.

جراحی برای سرطان پستان به طور کلی در بارداری بی‌خطر است و سایر درمان‌ها (از جمله هورمون، هدفمند و پرتودرمانی) ممکن است برای نوزادان متولد شده مضر باشد. گزینه‌های درمانی توصیه شده اغلب بسیار خاص هستند. زمان و بهبودی سرطان در دوران بارداری کاملاً امکان پذیر است. به یاد داشته باشید هرچه درمان زودتر شروع شود نتایج بهتر نیز حاصل می‌شود.

 

منبع: www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *