1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تاثیر نقش پدر در دوران شیردهی

تاثیر نقش پدر در دوران شیردهی

تاثیر نقش پدر در دوران شیردهی

ممکن است فکر کنید شیردهی به این معنی است که زمان کمتری را با کودک خود خواهید گذراند اما تغذیه دادن به کودک فقط قسمت کوچکی از پدر و مادر بودن است. استحمام، تعویض پوشک، ماساژ، نوازش برای خوابیدن و بازی راه‌های بسیار خوبی برای شناخت کودک جدید شماست. در حالی که کودک شما در حال شیر دادن است می‌توانید بنشینید و با همسرتان گپ بزنید یا در وعده‌های غذایی برای بقیه اعضای خانواده کمک کنید. از فرزندان دیگر خود مراقبت کنید یا کار‌هایی را انجام دهید که لازم است انجام دهید. وقتی وقت شیر نرسد می‌توانید از اوقات خاص با کودک خود لذت ببرید. این مهم است که کودک یاد بگیرد که عشق نیز می‌تواند بدون غذا حاصل شود. به عنوان یک پدر شما نمی‌توانید به کودک خود شیر دهید. اما نگرش و حمایت شما می‌تواند بسیار مهم باشد زیرا شریک زندگی شما یاد می‌گیرد چگونه به کودک خود شیر دهد.

چگونه می‌توانید به همسرتان کمک کنید؟

از فرصت‌ها استفاده کنید تا کودک خود را در یک زنجیر حمل کنید یا فقط او را بغل کنید. آغوش گرفتن پوست به پوست می‌تواند به کودک شما کمک کند و به شما پیوند دهد.

استحمام کودک می‌تواند برای آن‌ها تسکین دهنده باشد، و زمان پیوند زیبایی برای هر دو شما است.

در کار‌های خانه یا آشپزی کمک کنید. سعی کنید برای مراقبت از این موارد تا آنجا که ممکن است در خانه باشید.

هنگامی که شریک زندگی شما شیر می‌خورد جفت دست اضافی او باشید. در صورت نیاز، یک لیوان آب یا یک بالش دیگر برای او بیاورید.

برای غذای شبانه می‌توانید کودک خود را در رختخواب نزد همسرتان بیاورید. پس از تغذیه، کودک خود را برای آروغ زدن و تغییر پوشک ببرید و در صورت لزوم او را بخوابانید. این کمک بزرگی به شریک زندگی شما خواهد شد، حتی اگر این کار را فقط برای برخی از غذا‌های شبانه یا بعضی شب‌ها انجام دهید.

اگر همسرتان دوست ندارد با شما صمیمی باشد صبور باشید.

شیردهی همسرتان را گرسنه و تشنگ خواهد کرد. می‌توانید با تشویق وی برای نوشیدن مقدار زیادی آب و تهیه مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای خوردن کمک کنید.

چه چیزی می‌خواهید بدانید؟

اگر همسرتان در شیردهی مشکل دارد او را به جستجوی کمک ترغیب کنید، زیرا با اطلاعات صحیح و نگرش مثبت می‌توان تقریباً همه مشکلات را برطرف کرد. با این حال اگر واقعاً همه راه‌ها را خسته کرده‌اید و شریک زندگی شما هنوز متوجه شده است که نمی‌تواند شیر بدهد یا ترجیح می‌دهد شیر ندهد به او اطمینان دهید که خوب است. به نکات زیر توجه کنید:

شیردهی همیشه سریع نیست. برای مادران جدید هر جلسه تغذیه می‌تواند از ۱۰ دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد. بیشتر نوزادان تازه متولد شده ۸ تا ۱۲ بار در روز تغذیه می‌کنند.

شیردهی در ابتدا می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. اگر کودک به درستی متصل شده باشد پس از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه باید هرگونه ناراحتی فروکش کند. اما اگر ناراحتی یا درد ادامه داشته باشد، ممکن است کودک شما به درستی چسبیده یا قرار نگیرد. درد طبیعی نیست و شریک زندگی شما نیاز به کمک دارد.

هنگامی که کودک شما آشفته است بوی شیر همسرتان می‌تواند کودک شما را به جستجوی سینه‌های خود بجای آرام شدن سوق دهد. در این شرایط کودک شما ممکن است بهتر در آغوش شما مستقر شود.

وقتی مادر و کودک سیستم شیردهی خوبی ایجاد کردند (معمولاً بعد از ۱ تا ۲ ماه)، می‌توانید در مورد شیر دادن به شیر مادر برای تغذیه‌های گاه به گاه بطری صحبت کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید برخی از فید‌ها را انجام دهید و به شریک زندگی خود استراحت دهید.

شیردهی باعث افتادگی پستان نمی‌شود. بارداری، ژنتیک، سن، سیگار کشیدن و کاهش وزن یا افزایش وزن بر شکل پستان تأثیر می‌گذارد اما شیردهی تأثیر نمی‌گذارد.

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *