1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تا یک سالگی نوزاد، این فرصت‌ها را از دست ندهید!

تا یک سالگی نوزاد، این فرصت‌ها را از دست ندهید!

تا یک سالگی نوزاد، این فرصت‌ها را از دست ندهید!

یک سالگی نوزاد به چشم برهم زدنی می‌گذرد و معمولا آنقدر سر پدر و مادر شلوغ است که یادشان می‌رود بعضی کارها را انجام دهند و از انجام دادنشان حظ کنند. برای اینکه حسرت بعضی چیزها به دلتان نماند، قبل از یک ساله شدن فرزندتان کارهایی را که در این مقاله می‌خوانید، انجام دهید و لذت ببرید.

۱. بوی خوش تا یک سالگی نوزاد

خیلی از مادرها آرزو می‌کنند کاش روشی وجود داشت که می‌توانستند بوی خوب نوزادشان را برای همیشه نگه دارند. به خاطر داشته باشید وسط شلوغی کارها و صدای گریه کردنش، او را بغل کنید و از بوی خوبش لذت ببرید؛ وگرنه خیلی زود با یک سالگی نوزاد خود رو به رو می‌شوید و کم کم بوی نوزادی‌اش را از دست خواهد داد.

بو کردن نوزاد

۲. بازی کردن در آب با نوزاد تا یک سالگی

یکی از لذت‌های بزرگ مادرها این است که به خصوص تا یک سالگی نوزاد با فرزندشان آب بازی کنند. چند اسباب بازی حمام تهیه کنید و به همراه فرزندتان به حمام بروید. کمی به او آب بپاشید، با اسباب‌بازی‌ها سر به سرش بگذارید و از شنیدن صدای خنده‌هایش لذت ببرید. این تجربه کمک می‌کند صمیمیت بین شما و فرزندتان بیشتر و قوی‌تر شود.

۳. اهمیت شکلک درآوردن برای نوزاد

از زیباترین تجربه‌های تا یک سالگی نوزاد، شکلک درآوردن برای او و دیدن واکنش‌هایش است. او را بغل بگیرید، جلوی آینه بایستید و شکلک‌های خنده‌دار دربیاورید. تصویر بعدی احتمالا تعجب دختر یا پسر کوچولوی شماست که احساس می‌کند با یکی از عجیب‌ترین پدیده‎‌های دنیا مواجه شده است.

شکلک در آوردن برای نوزاد تا یک سالگی

۴. لباس‌های کوچولو برای نوزاد کوچولو

در لیست لباس سیسمونی نوزاد گاهی انواع شلوار جین، کت و شلوارهای کوچک و پیراهن‌های دخترانه خاص دیده می‌شود. با وجود اینکه این لباس‌ها خیلی بامزه هستند؛ اما لذت پوشاندن لباس‌های کوچولوی نوزادی را تا یک سالگی نوزاد از دست ندهید. به او سرهمی‌های نخی بامزه بپوشانید، پاپوش‌های نرم پایش کنید و از دیدن کوچولو بودنش حظ کنید.

۵. جایی امن برای خوابیدن نوزاد تا یک سالگی

درست است که ممکن است تخت اختصاصی برایش تهیه کرده باشید؛ اما او را از آغوش مادرانه و پدرانه خودتان محروم نکنید. به خصوص تا یک سالگی نوزاد او را بغل کنید و سعی کنید در آغوش خودتان بخوابانید. بعد از مدتی دلتنگ دیدن به خواب رفتن او در نوزادی خواهید شد.

۶. کتابی اختصاصی برای نوزاد

یک دفتر یا آلبوم چسبی بخرید و اتفاقات مهمی را که تا یک سالگی نوزاد و حتی بعد از آن می‌افتد، ثبت کنید. برای مثال از اولین غلت زدنش عکس بگیرید و به همراه جزئیات و تاریخ داخل آلبوم قرار دهید. تاریخ این اتفاقات معمولا در شلوغی و شب بیداری‌های نگهداری از نوزاد فراموش می‌شود؛ به همین دلیل ثبت آن ایده خوبی است.

۷. ثبت لحظه ها تا یک سالگی نوزاد 

عکس گرفتن از بچه‌ها کاری است که معمولا مادرها و پدرها زیاد انجام می‌دهند، به ویژه تا یک سالگی نوزاد که تغییرات خیلی سریع اتفاق می‌افتد؛ با وجود این عکس گرفتن به تنهایی کافی نیست. یادتان باشد از فرزندتان گاه و بی گاه فیلم بگیرید. فیلم‌ها را داخل پوشه‌های منظم شده روی حافظه لپ تاپ یا کامپیوترتان قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها آسان شود.

تا قبل از یک سالگی کودک

۸. بازی کردن روی زمین تا یک سالگی

اگر دوست دارید دنیا را از زاویه فرزندتان ببینید، کنار او روی زمین بنشینید و با او بازی کنید، بخندید، کنجکاوی کنید و عشق بورزید. کم کردن ارتفاعتان دنیای شما و فرزندتان را به هم نزدیکتر از همیشه می‌کند و امکان بامزه‌تر شدن بازی‌هایتان را فراهم می‌کند.

۹. وقتی هوا خوب است

یکی از کارهایی که خوب است همیشه و به ویژه تا تا یک سالگی نوزاد انجام دهید، این است که وقتی هوا خوب است او را به دل طبیعت ببرید. فرزندتان را در آغوش بگیرید و گل‌ها، پرنده‌ها، درختان و سایر اجزای طبیعت را به او نشان دهید. بگذارید از کودکی با این تصاویر آشنا باشد و لذت بردن از طبیعت را یاد بگیرد.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *