1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تجربه طول عمر ۱۳۰ سال تا پایان قرن جاری!

تجربه طول عمر ۱۳۰ سال تا پایان قرن جاری!

بیا نی نی/ آیا این امکان وجود دارد کسی بتواند طول عمر ۱۳۰ سال را در قرن حاضر تجربه کند؟ تقریبا نیم میلیون نفر در سراسر جهان، سن بالاتر از ۱۰۰ سال دارند و تحقیقات جدید نشان می‌دهد احتمالا در قرن حاضر حداقل یک نفر بتواند ۱۲۵ یا حتی ۱۳۰ سال در این دنیا زندگی کند.

به نظر می‌رسد آمار تعداد افرادی که بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند رو به افزایش است. با این وجود، تعداد افرادی که بیش از ۱۱۰ سال یا حتی بیشتر عمر می‌کنند، کمتر است. «ژان کالمان»، بانوی فرانسوی به عنوان پیرترین فرد با عمر تایید شده است که در سال ۱۹۹۷ در سن ۱۲۲ سالگی دیده از جهان فروبست.

بعد از وی نیز «سارا کناوس» قرار دارد که در سال ۱۹۹۹ در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت. «کین ناتاکا» از ژاپن در سال ۱۹۰۳ متولد شد و اکنون در سن ۱۱۸ سالگی در قید حیات است و در جایگاه سوم پیرترین افراد جهان قرار دارد.

تجربه طول عمر ۱۳۰ سال تا پایان قرن جاری!
کین تاناکا

«مایکل پیرس»، دانشجوی دکترای آمار می‌گوید:

«مردم اغلب مجذوب انسانیت افراد می‌شوند و کمیت سن آنقدر‌ها مهم نیست، اما این موضوع که برخی افراد عمر طولانی‌تری دارند می‌تواند جالب توجه باشد.»‌

عوامل مختلفی اعم از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، همچنین مراقبت‌های بهداشتی و شیوه زندگی می‌تواند در طول عمر نقش موثری داشته باشد.

براساس تحقیقات جدید انجام شده در مورد قرن حاضر و چشم‌انداز مربوط به کمیت سن افراد در این بازه زمانی نشان می‌دهد که احتمالا در این قرن شاهد افزایش تعداد افراد با سن بالاتر از ۱۱۰ سال باشیم.

در حالی که بیماری‌های مختلف باعث مرگ و میر فراوانی در سراسر جهان می‌شود، با پیشرفت علم و استفاده از سلول‌های بنیادی و ارتقا سطح کیفیت زندگی برخی گروه‌ها، به نظر می‌رسد با چنین افزایش طول عمری مواجه باشیم.

پیرس و آدریان رافتری، استاد جامعه شناسی و آمار می‌گویند تا سال ۲۱۰۰ تعداد افراد با سن بالاتر از ۱۱۰ سال رو به افزایش خواهد بود. آن‌ها بر این باورند که رکورد ۱۲۲ سال احتمالا شکسته خواهد شد. آن‌ها اعتقاد دارند حداقل یک نفر در این جهان بتواند سن ۱۲۵ تا ۱۳۲ سال را تجربه کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *