1402/12/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ترشحات ناشی از عفونت، سلامت جنین را تهدید می کند

ترشحات ناشی از عفونت، سلامت جنین را تهدید می کند

ترشحات ناشی از عفونت، سلامت جنین را تهدید می کند

بیا نی نی: ترشحات واژنی، به ترشحاتی گفته می شود که از رحم و یا دهانه رحم خارج می شوند. بیشتر خانم ها دچار ترشحات واژنی هستند. این ترشحات انواع مختلف دارند و تمام آنها عادی نبوده و احتمال دارد نشانه عفونت باشد.
ممکن است بعضی از خانم ها فقط یک بار ترشحات واژنی را تجربه کرده باشند و این در حالی است که بعضی دیگر از خانم ها هر روز دچار این ترشحات می شوند.

دانستن این مطلب که چه میزان و چه نوع از این ترشحات نرمال هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه بعضی از ترشحات واژنی دارای عفونت بوده و احتمال دارد که منجر به سقط جنین شود.
از ابتدا تا انتهای دوره قاعدگی، داشتن ترشحات سفید رنگ و غلیظ یک مسئله معمولی است. اگر ترشحات در این دوره با خارش همراه باشد، احتمال دارد که نشانه عفونت مخمری باشد. در این شرایط باید به پزشک مراجعه شود تا برای درمان آن دارو تجویز شود.
احتمال دارد بعضی از خانم ها در انتهای عادت ماهانه خود دچار این ترشحات شوند. در این زمان می توان با کشیدن مخاط بین دو انگشت میزان کش آمدن آن را امتحانکنید. این کشیدگی نباید خیلی طولانی باشد. هرچه قدر خانم ها به زمان تخمک گذاری نزدیک تر می شوند، ترشحات آنها شفاف تر می شود. اگر در این زمان میزان کش آمدن مخاط را با انگشتان امتحان کنیدمتوجه می شوید که میزان کش آمدن آنها بیشتر شده است. این تغییرات مخاطی به اسپرم کمک می کند تا مدت زمان بیشتری زنده مانده و برای بارور کردن تخمک در بدن حرکت کند.
راههای دیگری که منجر به وجود ترشحات شده و سلامت جنین را به خطر می اندازند، میکروب هایی هستند که از طریق مقاربت وارد بدن می شوند. عفونتهایی که از طریق مقاربت بوجود می آید، گونورهیا(سوزاک )-چلامیدیا و تریکوموناس (انگل) هستند.
این ۳ نوع عفونت می توانند باعث بوجود آمدن ترشحات مختلف شوند. ترشحاتی که در نتیجه عفونت گونورهیا به وجود می آید، به رنگ زرد و ابری است. ترشحات ناشی از تریکوموناس به رنگهای سبز، زرد یا خاکستری ظاهر می شوند. عفونت ناشی از چلامدیا بیشتر اوقات ترشح یا نشانه ای ندارد اما در هر صورت برای درمان تمام آنها باید دارو تجویز شود.
منبع:Fitpregnancy

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *