1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

رفلاکس اسید در نوزادان امری رایج است و زمانی رخ می‌دهد که غذا از معده نوزاد به مری او برمی‌گردد و نوزاد بالا می‌آورد. البته به طور معمول رفلاکس نوزاد مسئله نگران‌کننده‌ای نیست. زیرا با بزرگ شدن نوزاد، به طور طبیعی و خود به خود برطرف می‌شود. با این حال خرید تشک ضد رفلاکس راه حل خوبی برای مقابله با این تجربه ناخوشایند است.

معمولاً اسید معده‌ی نوزاد در حدی نیست که بتواند گلو یا مری او را تحریک کند و مشکل‌ساز شود. با این حال علائم رایج رفلاکس نوزاد عبارتند از:

  • استفراغ شدید یا جهنده
  • عدم افزایش وزن
  • بالا آوردن مایعی سبز یا زردرنگ
  • بالا آوردن خون یا موادی که شبیه تفاله قهوه به نظر می‌رسند.
  • بی‌میلی به غذا
  • مدفوع خونی
  • سرفه‌ی مزمن یا علائم مشکل تنفسی
  • بداخلاقی غیرمعمول بعد از غذا خوردن

اما رفلاکس نوزاد به چه علت رخ می‌دهد؟ در این مورد احتمالات مختلفی وجود دارد. مثلاً این که ممکن است بعضی از نوزادان به علت دراز کشیدن زیاده از حد یا مصرف زیاد مایعات دچار رفلاکس شوند. این عارضه در نوزادان زودرس نیز شایع است. اما گاهی اوقات ممکن است رفلاکس، دلایل جدی‌تری داشته باشد. مثل تنگی پیلور یا حتی عدم تحمل غذایی.

                                     تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کنید تا علت رفلاکس نوزاد را دریابید. اکثر پزشکان در کنار توصیه‌های پزشکی خود، استفاده از تشک ضد رفلاکس را نیز پیشنهاد می‌کنند. از این رو قصد داریم در این مقاله، بیشتر درباره تشک ضد رفلاکس صحبت کنیم.

                                    تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

تشک ضد رفلاکس

تشک ضد رفلاکس دارای شیب ملایمی به سمت پاهای نوزاد است که باعث می‌شود نوزاد شیری را که خورده، در معده خود نگه دارد.

تشک ضد رفلاکس دارای شیب ملایمی به سمت پاهای نوزاد است که باعث می‌شود نوزاد شیری را که خورده، در معده خود نگه دارد. با این حال، شیب تشک ممکن است برای بعضی از والدین نگران‌کننده باشد. اما واقعاً نیازی به نگرانی نیست. چون همان‌طور که گفتیم شیب این تشک، ملایم است و هیچ آسیبی به بدن نوزاد وارد نمی‌کند. در واقع مثل یک تشک معمولی، به نوزاد اجازه می‌دهد کاملاً راحت و آرام و طبیعی بخوابد. یا حتی بهتر از آن، چون می‌تواند رفلاکس نوزاد را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.

البته لازم به ذکر است هنگام خرید تشک ضد رفلاکس باید بسیار دقت به خرج دهید. زیرا انواع بی‌کیفیت آن واقعاً امکان دارد خواب را از کودک‌تان سلب کند. از این رو ویژگی‌های یک تشک خوب را با هم مرور می‌کنیم.

ویژگی‌های تشک ضد رفلاکس خوب برای خرید

                                     تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

نوار و باله محافظ

اکثر تشک‌های ضد رفلاکس برای نگه داشتن نوزاد در حالت شیب‌دار، نوار محافظ و نگه‌دارنده دارند. در بعضی از مدل‌ها در قسمت رویه نوار محافظ، ۳ باله محافظ نیز دوخته شده است که از بین پا و پهلوی نوزاد بسته می‌شود تا نوزاد از روی تشک سر نخورد. معمولاً این باله‌ها را می‌توان براساس جثه نوزاد تنظیم کرد. با این حال ممکن است دردسرزا نیز باشند. مثلاً بعضی از تشک‌ها، قابلیت تکان خوردن را از نوزاد سلب می‌کنند یا صدای چسب بندهای محافظ تشک، نوزاد را از خواب بیدار می‌کند. پس هنگام خرید حتماً باید راحتی نوزاد خود را در نظر بگیرید و با فروشنده یا کارشناس خرید در این مورد مشورت کنید.

مهم‌ترین ویژگی تشک ضد رفلاکس، شیب آن است. شیب استاندارد این تشک باید ۲۰ درجه باشد.

شیب استاندارد

مهم‌ترین ویژگی تشک ضد رفلاکس، شیب آن است. شیب استاندارد این تشک باید ۲۰ درجه باشد. این شیب برای جلوگیری از رفلاکس معده مناسب است و شیب خیلی زیاد یا خیلی کم قابل قبول نیست.

قابلیت شستشو

اکثر مدل‌های تشک ضد رفلاکس، روکش قابل جداسازی و شستشو دارند. در نتیجه از نظر بهداشتی قابل اعتماد هستند. جنس تشک‌ها نیز طوری است که برای پوست نوزاد حساسیت ایجاد نکند و کاملاً نرم و راحت باشد.

ویژگی‌های جانبی مثل قلاب‌ و ساک حمل دستی

انواع تشک ضد رفلاکس، ویژگی‌های جانبی قابل توجهی دارند. مثلاً بعضی از تشک‌ها در گوشه بالایی خود قلاب‌هایی دارند که از آن‌ها بند رد می‌شود و از بند می‌توان برای ثابت نگه داشتن و سر نخوردن تشک روی تخت نوزاد استفاده کرد. ساک حمل دستی نیز جابه‌جایی تشک را آسان می‌کند و ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

                                    تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

هزینه تشک ضد رفلاکس

راحتی و استاندارد بودن تشک را به قیمت آن ارجحیت دهید. به هر حال تشک ضد رفلاکس قرار است در جهت درمان نوزاد به کار رود. پس در خرید آن باید احتیاط کنید.

هزینه این تشک‌ها برای نوزادان حدوداً بین ۲۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان است. اکثر مدل‌ها تفاوت قیمت چندانی با هم ندارند. با این وجود، شهری که در آن زندگی می‌کنید نیز ممکن است در هزینه تشک‌ها تاثیرگذار باشد. خیلی از والدین برای صرفه‌جویی ممکن است تشک‌های ارزان‌تر را ترجیح دهند. پیشنهاد ما به شما این است که راحتی و استاندارد بودن تشک را به قیمت آن ارجحیت دهید. به هر حال تشک ضد رفلاکس قرار است در جهت درمان نوزاد به کار رود. پس در خرید آن باید احتیاط کنید. این تشک‌ها را می‌توانید هم به صورت حضوری و هم از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. اگر خرید آنلاین را ترجیح می‌دهید، حتماً از سایت‌های معتبر خرید کنید و مطمئن شوید که ویژگی‌های درج شده با محصولی که خریداری کرده‌اید، مطابقت داشته باشند.

                                     تشک ضد رفلاکس برای نوزادان

توصیه نهایی

به طور کلی توصیه می‌کنیم برای رفع رفلاکس نوزاد علاوه بر خرید تشک ضد رفلاکس، کودک خود را قبل و بعد از شیر خوردن یا حتی هنگام آن، به آرامی در بغل خود تکان دهید. و سپس کودک را حداقل ۳۰ دقیقه در حالت ایستاده نگه دارید. کارهایی مثل پوشاندن لباس تنگ به نوزاد و در ماشین نشاندن او بلافاصله بعد از شیر خوردن، رفلاکس معده را تشدید می‌کند. هم‌چنین بعضی از مادران عادت دارند برای تشویق نوزاد به شیر خوردن، او را همزمان با اسباب‌بازی و تلویزیون سرگرم کنند. این کار اشتباه است. زیرا باید به نوزاد اجازه دهید در آرامش شیر بخورد. شیر خوردن در آرامش، احتمال رفلاکس معده را کاهش می‌دهد. به علاوه همین مجبور کردن نوزاد به شیر خوردن هم درست نیست و بر رفلاکس معده او تاثیر می‌گذارد. بنابراین سعی کنید به توصیه‌های گفته شده عمل کنید و حتماً از پزشک هم مشورت بخواهید تا این دوره حساس را به سلامت پشت سر بگذارید.

به کلینیک بیا نی نی سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *