برای حفظ سلامت، بدن به مواد مغذی نیاز دارد اما زمانی که زن باردار می‌شود تغذیه سالم برای حفظ سلامت خود و جنین حیاتی می‌شود. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری درباره تغذیه مناسب در دوران بارداری به بیان مطلبی به نقل از سایت ام اس ان می پردازیم.برای سالم ماندن در دوران بارداری لازم است موادغذایی حاوی ویتامین A ،C، کولین، پتاسیم، ریبوفلاوین، ید، امگا ۳و… باشد.

اسیدفولیک:

قبل از بارداری، لازم است روزی ۸۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف شود. این میزان را می‌توان در ۳ پیمانه اسفناج آب پز شده یا ۶ پیمانه غلات غنی‌سازی شده یافت. این میزان اسیدفولیک باید در طول بارداری نیز مصرف شود.

کلسیم:

به‌طور روزانه ۱۰۰ میلی گرم کلسیم یا کمی بیش از ۳ پیمانه شیر برای بدن لازم است . درصورتی‌ که جنین دچار کمبود کلسیم شود ، از استخوان مادر کمک می‌گیرد.

آهن:

در ۳ ماه دوم حجم خون ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به ‌روزی ۲۷ میلی گرم آهن نیاز است که مساوی است با ۷ پیمانه لوبیا چیتی.این مقدار را باید از منابع مختلف تامین کرد.

ویتامین D:

به‌طور روزانه بدن به ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D نیاز دارد که در ۱۳ عدد تخم ‌مرغ آب پز یافت می‌شود. مصرف ویتامین D در طول بارداری بسیار مهم است و در صورت قرار نگرفتن در معرض نور خورشید ، نیاز بدن به ویتامین D افزایش پیدا می‌کند.