1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تغذیه و بهداشت اندازه نوزاد را تعیین می کند نه نژاد

تغذیه و بهداشت اندازه نوزاد را تعیین می کند نه نژاد

تغذیه و بهداشت اندازه نوزاد را تعیین می کند نه نژاد

 به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از medical news today، اندازه زمان تولد شاخص  تعیین کننده ای در سلامتی نوزادان است، بچه های کوچک نه تنها در معرض انواع بیماری های کوتاه مدت و بلند مدت از قبیل دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی هستند بلکه خطر مرگ همواره در کمین آنهاست.

 
وجود اختلاف های شدید میان اندازه متوسط کودکان تازه متولد شده در نقاط گوناگون جهان، دانشمندان را به پذیرش این باور رایج سوق داده است که قومیت می تواند بر رشد کودکان در رحم و اندازه آنها در زمان تولد اثرگذار باشد. اما محققان با اندازه گیری رشد استخوان کودکان کشورهای مختلف در رحم و نیز طول و محیط سر آنها در زمان تولد به این نتیجه رسیدند که مراقبت های زمان بارداری و وضعیت تحصیلی، غذایی و بهداشتی مادران اثر بیشتری بر اندازه کودکان دارد تا نژاد و قومیت. بنابراین کودکان شانس برابری در رشد سلامتی در رحم مادر و داشتن سلامتی در آینده دارند.
 
هدف نهایی این مطالعه طراحی استاندارهای جدید بین المللی است و در نظر گرفتن وضعیت سلامت، تغذیه و جایگاه اجتماعی اقتصادی که رشد بهینه یک کودک را هم در رحم و هم به عنوان یک نوزاد شرح خواهد داد. این واقعیت که مادرانی که در وضعیت سلامتی مناسبی هستند کودکانی سالم تر هم خواهند داشت پیام امید بخشی برای تمامی زنان در سراسر جهان و از هر نژاد و قومیتی است. 
 
منبع:سلامانه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *