1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تغییر میل جنسی در دوران بارداری

تغییر میل جنسی در دوران بارداری

تغییر میل جنسی در دوران بارداری

بارداری اغلب به عنوان زمان حساس شدن سینه‌ها، تهوع صبحگاهی، نوسانات خلقی و خستگی در نظر گرفته می‌شود و مطمئن باشید تغییرات میل جنسی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است. ممکن است متوجه شوید که مواقعی وجود دارد که نمی‌توانید دست خود را از شریک زندگی خود (یا خودتان) دور نگه دارید، در حالی که در سایر مراحل بارداری رابطه جنسی به سختی در لیست کار‌های شما ثبت می‌شود یا این فکر کاملاً شما را ناامید می‌کند. اما به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که میل جنسی شما در طول بارداری کاهش می‌یابد.

 

چه چیزی باعث تغییرات میل جنسی در دوران بارداری می‌شود؟

هورمون‌های خود را سرزنش کنید زیرا نوسان سطح استروژن و پروژسترون می‌تواند منجر به تغییر در میل جنسی شود. اما حالت تهوع، خستگی، استرس و افزایش وزن نیز بر میل جنسی شما تأثیر می‌گذارد.

افزایش میل جنسی در دوران بارداری:

اگر میل جنسی شما همراه با بارداری شما در حال افزایش است از میل جنسی خود لذت ببرید. این افزایش میل جنسی ممکن است فوایدی برای سلامتی شما و جنین داشته باشد، زیرا رابطه جنسی و ارگاسم بارداری می‌تواند بهبودی پس از زایمان را تسریع کند (با سفت کردن عضلات کف لگن) و خواب و خلق و خوی را بهبود بخشد.

 

آیا میل جنسی من در دوران بارداری افزایش می‌یابد؟

همانطور که اغلب در مورد شدیدترین علائم بارداری نیز اتفاق می‌افتد این علائم کاهش می‌یابد. برخی از زنان متوجه می‌شوند که میل جنسی آن‌ها در دوران بارداری به قدری زیاد است که تقریباً همیشه در خلق و خوی قرار دارند.

چه زمانی میل جنسی من در دوران بارداری افزایش می‌یابد؟

اکثر زنان گزارش می‌دهند که میل جنسی آن‌ها به احتمال زیاد در سه ماهه دوم افزایش می‌یابد، زمانی که حالت تهوع کاهش می‌یابد و هر دو شما انرژی بیشتری برای زمان بازی دارید. اما هر زن (و بارداری) متفاوت است. اگر خوش شانس باشید افزایش میل جنسی شما می‌تواند تا روز زایمان ادامه داشته باشد.

در مورد افزایش میل جنسی چه زمانی باید با پزشک تماس گرفت؟

رابطه جنسی برای اکثر مادران باردار مفید است اما همیشه‌ایده خوبی است که در مورد رابطه جنسی با پزشک خود صحبت کنید، اگر فقط مطمئن شوید که هیچ کاری که انجام می‌دهید ممنوع نیست. اگر او به شما گفته است که به دلیل یا دوره‌ای خاص از رابطه جنسی خودداری کنید این کار را انجام دهید تا دچار مشکلی نشوید. دریافت جزئیات در مورد اینکه آیا رابطه جنسی برای شما در دوران بارداری بی‌خطر است یا خیر به شما این امکان را می‌دهد که در دوران بارداری بدون نگرانی از آسیبی که برای کودک وارد می‌شود لذت ببرید.

 

آیا میل جنسی من در دوران بارداری کاهش می‌یابد؟

اگر بارداری سختی داشته‌اید یا بارداری سختی را تجربه کرده‌اید ترس اینکه هر رابطه جنسی می‌تواند به کودک آسیب برساند می‌تواند مانعی برای زمان بازی لذت بخش باشد.

 

کاهش میل جنسی من چقدر طول می‌کشد؟

برخی از زنانی که در سه ماهه اول دچار تأخیر در میل جنسی می‌شوند و در سه ماهه دوم دوباره قوی می‌شوند.

 

آیا رابطه جنسی کم می‌تواند برای من یا کودک مضر باشد؟

پرهیز کامل از رابطه جنسی در دوران بارداری برای شما و جنین خوب است تا زمانی که رابطه شما با همسرتان را مشکلی پیدا نکند. اگر شریک زندگی شما احساس طرد شدن می‌کند با او صحبت کنید و بگویید که مانند روز اول او را دوست دارید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *