ساعدنیوز/ یکی از تکنیکهایی که اخیراً در آرایشگری مورد توجه قرار‌ گرفته‌ است کانتور کردن یا کانتورینگ است. بهتر است ابتدا فرق کانتور و کانسیلر را بدانید تا بتوانید یک آرایش بی عیب و نقص را انجام دهید همیشه به یاد داشته باشید که آرایشگری یک هنر است. 
یکی از تکنیکهایی که اخیراً در آرایشگری مورد توجه قرار گرفته است کانتور کردن یا کانتورینگ است. بهتر است ابتدا فرق کانتور و کانسیلر را بدانید تا بتوانید یک آرایش بی عیب و نقص را انجام دهید همیشه به یاد داشته باشید که آرایشگری یک هنر است. در اینجا درمورد کانتورینگ و نحوه کانتور کردن صورت و انوع کانتور و همچنین کانسیلر و انواع کانسیلر پرداخته و تفاوت آنها را به شما می گوییم. در ادامه میتوانید با انواع نقد و بررسی کانسیلرهای مختلف آشنا شوید تا بهترین کانسیلر را انتخاب کنید.

کانتورینگ صورت چیست؟
در بیشتر آرایش های صورتی که در اینترنت میبینید کانتورینگ صورت انجام میشه .طبق گفته MUA Beau Nelson ، “کانتورینگ به ناحیه ای از صورت شکل می بخشد و ساختار صورت را از طریق آرایش تقویت می کند.” این مهارت آرایشی بر بعضی از زوایا و منحنی های صورت شما تأکید داره ،در حالی که برخی از قسمت های صورت رو میتونید با این تکنیک آرایشی مخفی و پنهان کنید به عبارتی شما با کانتورینگ صورت میتونید هر بخش از صورتتون رو که بخواهید برجسته تر یا فرورفته تر نشون بدید و از این طریق به صورتتون فرم دلخاه رو بدید.

وسایل مورد نیاز برای کانتورینگ صورت
همون طور که در بالاتر خدمتتون گفتیم این تکنیک آرایشی نیاز به ابزار گرون قیمت و خاصی نداره و شما میتونید برای کانتور کردن صورت و بینی خودتون از ابزارهای مخصوص کانتور استفاده کنید و یا با یک کرم پودر یا مداد تیره تر چهرتون رو کانتور کنید و اینکه از لوازم مخصوص کنتور استفاده کنید یا نه خیلی تاثیری در کانتور کردن شما نداره و بیشتر تجربه و تخصص شما در کانتورینگ مهمه . درست مثل رنگ کردن مو که رست ست که رنگ مو تاثیر زیای در تیجه رنگ و مش داره اما یکی از مهمترین بخش ها در رنگ کردن مو مهارت آرایشگر در ترکیب و رنگ و مش کردن موها هست. در کاتور صورت هم شما میتونید با لوازم آرایشی موجود خودتون به خوبی چهرتون رو کانتور کنید.

 منظور از هایلایتر چیست؟
 
ولی به طور کلی ابزاهای مورد نیاز برای کانتور حرفه ای صورت شامل:

۱-کرم پودر ( بهتره از کرم پودر مایع استفاده کنید تا راحت تر بتونید کرم پودر رو روی پوستتون پخش کنید.) بدون استفاده از کرم پودر کانتور کردن بسیار سخت تر میشه و اگر حرفه ای نیستید حتما از کرم پودر استفاده کنید.

۲- کانسیلر مایع یا کرم پودر کمی روشن تر از پوست خودتون

۳- کانسیلر مایع یا کرم پودر یا پودرهای کانتور یا پنکیک کمی تیره تر تر از پوست خودتون ( استفاده از کرم پودر یا کانسیلر خیلی تیره یا روشن باعث میشه کانتور کردن چهرتون سخت تر بشه پس برای شروع کار از کانسیلر یک یا دو درجه تیره تر یا روشن تر استفاده کنید.)

۴- پنکیک یا پودر فشرده شده

۵-براش مخصوص کانتور یا یک براش مناسب برای مواد پودری( براش هایی که سری گرد دارند رو میتونید برای کار با مواد پودری مثل پنکیک یا پودر بیک استفاده کنید.)

۶-براش مخصوص کرم پودر یا اسفنج ( اختیاری هست)

۷-براش مخصوص کانسیلر یا اسفنج بیوتی بلندر کانسیلر ( اختیاری هست)

کانسیلر چیست؟
کانسیلر (Concealer) یکی از محصولات آرایشی و پر کار برد برای پوشش دادن تیرگی زیر چشم، لکه های پوستی و جای جوش هست و اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند آرایشی کاملا زیبا و بدون عیب و نقص را برایتان ایجاد نماید.

معمولا باید کانسیلر را یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست انتخاب کنید تا تیرگی های زیر چشم به خوبی پوشش داده شود تا بعد از ارایش کردن پوستتان شاداب و تازه به نظر برسد. استفاده از کانسیلر در اطراف لب ها و خط لب کمک می کند تا لب هایی برجسته تر و زیباتر داشته باشید و می توانید با استفاده از این محصول ارایشی تمام لکه ها، قرمزی و تفاوت رنگ در پوست صورت را پوشش دهید و پوستی یکدست و زیبا داشته باشید.

معرفی انواع کانسیلر
کانسیلر نیز دارای مدل های مختلف و متنوعی هست که می توانید بر اساس نوع پوستتان بهترین و مناسب ترن مدل کانسیلر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کانسیلر مایع، رایج ترین مدل کانسیلر هست که دارای بسته بندی و براش مخصوص بوده و استفاده از ان نیز راحت است. این مدل از کانسیلر برای پوست های نرمال، خشک، ترکیبی و چرب مناسب بوده و پوشش خوبی را هم برای پوست ایجاد می کند.

کانسیلر استیکی یا نیمه جامد، یکی دیگر از مدل های کانسیلر هست که این مدل نیز پوشش دهی مناسبی برای پوست ایجاد کرده و برای افرادی که دارای پوست های خشک و حساس هستند، مناسب خواهد بود. کانسیلر استیکی معمولا دارای بافت کرمی و ضخیم هست و ممکن هست باعث مسدود شدن منافذ پوستی شود و به همین دلیل برای پوست های چرب مناسب نخواهد بود.

کانسیلر کرمی، نوعی دیگری از کانسیلر هست که معمولا در پالت های کوچک و در رنگ بندی متنوع به فروش می رسد و باید با انگشت، براش و یا اسفنج آرایشی کوچک مورد استفاده قرار دهید. این مدل از کانسیلر برای انواع پوست مناسب بوده و پوشش دهی خوبی را هم برای تیرگی های پوست ایجاد خواهد کرد.