1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تنبلی گوش در کودکانتان را جدی بگیرید

تنبلی گوش در کودکانتان را جدی بگیرید

تنبلی گوش در کودکانتان را جدی بگیرید

جهت جلوگیری از کم‌شنوایی کودکان و ماندگاری این مشکل در آنها نباید آنها را از استفاده از سمعک منع کنیم.

دکتر مهدی اکبری، شنوایی‌شناس در خصوص تنبلی گوش گفت: عواملی جهت ایجاد تنبلی برای گوش کودکان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بیماری‌های واگیر (زردی بالا) با بیماری مننژیت و همچنین مجموع بیماری‌هایی که روی عصب تأثیر می‌گذارند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها باعث ایجاد تأخیر و اختلال در نحوه‌ی عملکرد عصب می‌شوند و اصطلاحاً ناهمزمانی عصبی ایجاد می‌کنند.

این شنوایی‌شناس تصریح کرد: در بسیاری از افراد علی‌رغم این که میزان شنوایی در حد نرمال و مناسب قرار دارد، ممکن است مشکلاتی همچون سختی در پردازش کلمات و درک آن وجود داشته باشد.

اکبری ضمن تأکید بر ضرورت عدم محروم‌سازی کودکان که دچار تنبلی گوش هستند، اظهار داشت: برخی کودکان دچار افت شنوایی هستند که باید برای تقویت شنوایی خود حتماً از سمعک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این کودکان از سمعک استفاده نکنند دچار تنبلی عصب شنوایی می‌شوند و اگر دیر جهت رفع آن اقدام نمایند بهره کافی را نبرده و زمان زیادی برای بهبود وضعیت شنوایی آن‌ها نیاز است.

وی پیرامون اقدامات لازم جهت افزایش میزان شنوایی و رفع مشکلات تنبلی گوش اذعان کرد: در مرحله اول میزان شنوایی در این افراد باید با صدا تقویت شود و از آن جا که مغز احتیاج به تحریک دارد باید با استفاده از اصوات موسیقیایی دریافت سیگنال‌های مختلف یادگیری که ویژگی چند حسی نیز دارد را تقویت کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: در افرادی که دچار کم‌شنوایی هستند،‌ حتماً سمعک مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین کسانی که دارای اختلال شنوایی هستند، باید از طریق تقویت شنوایی خود شنوایی را به سطح مناسب رسانده تا مشکل پردازش شنوایی و یا تلفیق اطلاعات در آ‌ن‌ها برطرف گردد.

 

 

 

منبع: بیا نی نی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *