1403/02/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تکان خوردن نوزاد در خواب

تکان خوردن نوزاد در خواب

تکان خوردن نوزاد در خواب

در حالی که وقتی نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید می‌بینید نوزادتان خواب است. شما می‌توانید حدود ۱۴ تا ۱۷ ساعت در۲۴ ساعت را محاسبه کنید. مقداری از آن زمان را به این می‌گذرانید که‌ای کاش آن ساعت‌ها متوالی بود و بخشی از آن زمان را صرف تماشای خواب کودک خود خواهید کرد. برای لذت خالص از آن. به طور کلی این انقباضات کاملاً طبیعی هستند. در واقع برخی از محققان اکنون معتقدند که این انقباضات میوکلونیک به نوزادان کمک می‌کند تا حرکات ابتدایی خود را به حرکات هماهنگ تبدیل کنند. دو نوع انقباض خواب وجود دارد:

انقباضات میوکلونیک ناشی از انقباضات ناگهانی عضلانی. این به عنوان میوکلونوس

مثبت شناخته می‌شود.

انقباضات میوکلونیک ناشی از شل شدن عضلات. این میوکلونوس منفی است.

چه چیزی باعث انقباض در خواب می‌شود؟

برخی از محققان بر این باورند که انقباضات در طول خواب REM چیزی بیش از یک اسپاسم یا حرکت بی‌معنی مربوط به رویا‌ها است. آن‌ها این موارد از تکان خوردن نوزاد در خواب را با رشد حسی حرکتی مرتبط دانسته‌اند. به این معنی که وقتی کودک خواب شما تکان می‌خورد در واقع مدار‌هایی را در مغز در حال رشد خود فعال می‌کنند. تحقیقات روی حیوانات نشان می‌دهد که فعال کردن این مدار‌ها به مغز نوزادان درباره اندام‌ها و کار‌هایی که می‌توانند با آن‌ها انجام دهند آموزش می‌دهد. به آن به عنوان پردازش ورودی حسی و نقشه‌برداری از انواع سیستم حسی حرکتی فکر کنید. ممکن است بین آنچه در طول خواب تکان می‌خورد و مهارت‌های جدیدی که کودک نشان می‌دهد ارتباط وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در هنگام خواب نوزاد خردسال خود دچار انقباضات گردن همراه با توانایی رشد او برای حمایت از سر در هنگام بیداری شوید. در عرض چند ماه کودک شما شروع به دستیابی به چیز‌هایی می‌کند. همانطور که انتظار می‌رود این زمانی است که افزایش انقباض در مچ دست و انگشتان شروع می‌شود.

چه زمانی تکان خوردن نوزاد در خواب نگران‌کننده است؟

اگر این انقباض بلافاصله پس از بیدار شدن متوقف شود احتمالاً انقباضات میوکلونیک بی‌ضرر است. اگر کودک شما هنگام بیداری حرکات انقباض یا سفتی را تجربه می‌کند ممکن است با یک مشکل تشنجی مانند:

 اسپاسم نوزادی این‌ها بین ۲ تا ۱۲ ماهگی شروع می‌شوند.

 تشنج‌های خانوادگی در چند روز اول زندگی شروع می‌شوند. معمولاً در ۶ تا ۹ ماهگی متوقف می‌شوند.

 تشنج ناشی از تب این‌ها در طول بیماری همراه با افزایش سریع دما اتفاق می‌افتند.

 

منبع:

www.healthline.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *