با فرا رسیدن ماه محرم و شروع مراسم عزاداری، پوشیدن لباس و شال مشکی شروع شده است و اکثرا در تمام روز های این ماه از لباس مشکی استفاده می کنند. در ادامه نکاتی برای پوشش زیباتر در ماه محرم را برای شما آورده ایم. سعی کنید کاملاً همه‌‌ی موارد پوشش تان را یک‌دست مشکی تیره انتخاب کنید. از شال و روسری گرفته تا ساقِ‌دست و چادر مشکی و مانتو. منظور این نیست که همه چیز را مشکی انتخاب کنید و از رنگ‌های دیگر استفاده نکنید، نه؛ منظورم این است که یک مشکی تیره نباشد مابقی بور، چون این تضاد در اصول زیبا پوشی سنخیتی ندارد.
روسری و شال:
حفظ حجاب در سوگواری‌ها و به ویژه ماه محرم، انتخاب شال و روسری مناسب، کاری مهم است. هرچه قواره شال و روسری بزرگ‌تر باشد، دست شما برای مدل‌های جدید بازتر است. یکی از نکته های حائزاهمیت دقت در انتخاب جنس شال و روسری است. روسری‌های ساتن اغلب بیشتر سُر می‌خورند و برای ثابت نگه‌داشتن آن‌ها به گیره یا سوزن نیاز است. روسری‌های جنس ابریشم نیز لطیف، سبک، مقاوم‌ هستند و دیرتر چروک می‌شوند.  تنوع طرح ها نظیر اسلیمی یا بته‌جقه، آن‌ها را شکیل‌تر و برای استفاده در رنگ‌ مشکی این روزها مناسب‌تر می‌کند.


مدل بستن روسری:

دغدغه اکثر بانوان حفظ حجاب خود برای شرکت در مجالس عزاداری است. چه زیباست که بتوانید حجابی با انواع مدل بستن روسری شیک برای خود به ارمغان بیاورید.
زمان حضور در مراسم سوگواری بهتر است از مدلی ساده برای بستن روسری مشکی خود استفاده کنید. چرا که مدل‌های فانتزی گلدار یا پاپیون‌دار برای شرکت در مهمانی‌ها مناسب هستند.
البته مدل بستن روسری ساده انواع مختلفی دارد که انتخاب آن به استایل شما وابسته است. به عنوان مثال استایل بانوان چادری با مدل بستن روسری گرد که گوشه‌های آن آویزان نباشد بسیار جذاب است؛ به علاوه این مدل را راحت‌تر می‌توان فیکس کرد تا سر نخورد با ایستایی بیشتر، آرامش را برای شما فراهم کند.
استفاده از مدل بستن روسری به گونه‌ای که یک گوشه آن آویزان باشد برای بانوانی که با مانتو حجاب خود را حفظ می‌کنند استایلی بسیار زیبا را بوجود می‌آورد.

گام به گام آموزش بستن روسری مشکی محرمی
ابتدا روسری مشکی خود را بصورت سه‌گوش تا کنید و وسط آن را بر روی سر قرار دهید.  اگر از روسری مشکی ابریشمی یا حریر استفاده می‌کنید که احتمال سر خوردن آن زیاد است، در این مرحله آن را با گیره در زیر گلو فیکس کنید. سپس گوشه آویزان سمت راست آن را به سمت چپ ببرید و از پشت گردن عبور دهید سپس به جای اولیه خود یعنی سمت شانه راست برگردانید. نقطه انتهایی این گوشه سمت راست (که الان کوچک شده است) را در مقابل گوشه دیگر قرار دهید و همان نقطه مشخص شده ار گوشه سمت چپ را بردارید و به هم دو گره کوچک بدهید. سعی کنید این گره را متمایل به سمت چپ بدن خود بزنید. این مدل آماده برای حضور در مجالس سوگواری است. اگر دوست داشتید که روسری شما حالت گردی بیشتری داشته باشد می‌توانید گوشه سمت راست که هنوز مقداری آویزان است را روی شانه چپ خود قرار دهید و انتهای آن را به لباس خود با سنجاق فیکس کنید. این مدل گرد برای بانوان چادری استایل خیلی شیکی را بوجود می‌آورد.