1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

جام جهانی به وقت بارداری!

جام جهانی به وقت بارداری!

جام جهانی به وقت بارداری!

خیلی ها تصور می‌کنند فوتبال فقط یک بازی مردانه است و شاید زنان از هیجان و لذت تماشای یک بازی فوتبال مهیج به اندازه مردان لذت نبرند. اما با اینکه تعداد زنان فوتبالی نسبت به آقایان کمتر است اما از میان همان تعداد انگشت شمار از زنانی که عاشق فوتبال هستند عاشقان خسته دلی را می‌شود یافت که جبران آمار کم زنان فوتبالی را می‌کند. اما هیجان و طرفداری متعصبانه و نوسان هیجانات برای عاشقان خسته دل فوتبالی که از قضا زن باردار هستند بایدها و نبایدهایی دارد که میبایستی جدی گرفته شود.

هیجان در بارداری گل زدن به تیم خود است

کنترل فشار خون یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در دوران بارداری باید به آن توجه کرد. یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا استرس، هیجان و اضطراب است. هیجان در بارداری مخصوصا هیجاناتی که باعث بالارفتن فشار خون شود تاثیر بدی روی جنین می‌گذارد. بنابراین اگر طرفدار دوآتشه یک تیم هستید و طاقت آرام نشستن و هیجانی نشدن را ندارید توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه فوتبال را تماشا نکنید. هیجان در بارداری خصوصا هیجاناتی که باعث تغییرات منفی از جمله بالارفتن فشار خون یا افزایش ضربان قلب شود می‌تواند بر روی سلامت جنین و حتی خود شما تاثیر منفی بر جای می‌گذارد. شاید نتوان مانع وقوع اتفاقات غیرقابل پیش بینی شد اما بخش بزرگی از رویدادها را می‌توان تنها با در معرض آن قرار نگرفتن کنترل کرد. کنترل هیجانات در دوران بارداری را کاملا جدی بگیرید و دلتان را به این خوش نکنید که ۹۰ دقیقه تماشای بازی فوتبال و بروز آنهمه استرس و هیجان خطری برایتان ندارد.

تغذیه در بارداری جام جهانی نمی‌شناسد

خودتان را با این جملات که جام جهانی زمان محدودی دارد و نمی‌خواهید از دستش بدهید گول نزنید. لذت خوردن یک بسته پاپ کورن پنیری یا پفک نمکی آنهم در حین تماشای بازی تیم فوتبال مورد علاقه را فقط یک طرفدار دو آتشه فوتبال درک می‌کند. می‌دانیم که کمی سخت است اما به خاطر آن موجود کوچولوی دوست‌داشتنی می‌توانید جایگزین بهتری برای تنقلات ناسالم انتخاب کنید. تغذیه در دوران بارداری یک روند ثابت است که باید در تمام طول بارداری به آن وفادار بمانید و نمی توانید برای خودتان استثناء قائل شوید. می توانید در حین تماشای فوتبال از خوردنی‌های سالم و مغذی مانند خشکبار، آجیل و میوه استفاده کنید. اگر هم عاشق پاپ کورن هستید خیلی ساده می‌توانید آن را در منزل به صورت سالم‌تر تهیه کنید. تغذیه در بارداری را جدی بگیرید و از خوردن غذاهای آماده که فقط کالری زیادی دارند و فاقد ارزش غذایی هستند دوری کنید. یادتان باشد تماشای فوتبال هم نباید این قانون طلایی تغذیه در بارداری را زیر سوال قرار دهد.  طرز تهیه خوراکی های سالم ویژه تماشای مسابقات جام جهانی را در بیا نی نی بخوانید.

خوردن پاپ کورن و تماشای فوتبال

اهمیت خواب در بارداری استثناء ندارد

هرچند یک سری تغییرات در دوران بارداری می‌تواند خواب شما را دچار اختلال کند اما تا آنجایی که کنترل عوامل بی‌خوابی در کنترل شماست حتی الامکان آن را رعایت کنید. سعی کنید در ساعاتی که احساس خستگی می‌کنید و بدنتان به خواب نیاز دارد حتما استراحت کنید. ممکن است ساعت پخش بازی یکی از تیم‌های مورد علاقه تان درست در همان زمانی باشد که شما به شدت به خواب یا حتی چرتی کوتاه نیاز داشته باشید. در این مواقع به اهمیت خواب در دوران بارداری فکر کنید و به خاطر جنین و خودتان از خیر تماشای فوتبال بگذرید. اگر همسرتان در حال تماشای بازی است از او بخواهید که در این مدت مراعات حال شما را کند و حتی المکان از دعوت مهمان و تماشای دسته جمعی فوتبال بپرهیزید.
مخصوصا اگر در سه ماهه اول بارداری هستید احساس خواب‌آلودگی شدیدی می‌کنید که حتما باید اهمیت خواب در بارداری را جدی و مهم تلقی کنید. اگر به آرامش و استراحت نیاز دارید از رفتن به مهمانی‌هایی که برای تماشای دسته جمعی فوتبال برنامه‌ریزی شده منصرف شوید و از همسرتان نیز بخواهید که در منزل فوتبال را تماشا کند. ممکن است در شور و هیجان جام جهانی این خواسته‌ها کمی برای همسرتان سخت باشد اما برای سلامت خود و جنین باید فداکاری و گذشت داشته باشید. در طول روز شما به ۱ الی ۲ ساعت خواب نیمروز نیاز دارید بنابراین برای آرامش خود و جنین سنگ تمام بگذارید و خوابتان را کنترل کنید.

با دوآتشه‌ها فوتبال نبینید

اگر یک مادر عاشق فوتبال هستید و فکر می کنید دنبال کردن بازی تیمی خاص باعث بروز هیجانات زیاد در شما ‌می‌شود تماشا نکردن فوتبال بهترین توصیه است اما اگر از عهده کنترل احساساتتتان برمی‌آیید اجازه این کار را دارید. اما نکته مهم این است که سعی کنید با کسی بازی را ببینید که سطح هیجانات بالایی نداشته باشد چون در این موارد اگر نسبت به بازی حساس هم نباشید با دست و جیغ و هورای یک طرفدار دوآتشه شما هم کنترل فشار خونتان را از دست خواهید داد و این همان زنگ خطر برای شما و جنین است. سخن آخر اینکه با تمام جذابیت فوتبال خصوصا برای عاشقان خسته دل این بازی مهیج، رعایت این نکات ممکن است کمی سخت باشد اما برای زن بارداری که مسئولیت یک موجود زنده را در بدن خود دارد کار سخت و دشواری نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *