1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

جشن سیسمونی با اوریگامی!

جشن سیسمونی با اوریگامی!

جشن سیسمونی با اوریگامی!

اوریگامی هنر تاکردن کاغذ و ساخت شکل‌های کاغذی ظریف و زیباست. اصل و نسب این هنر به کشور ژاپن برمی‌گردد اما به دلیل سادگی و جذابیتش در سراسر جهان مشهور شده است. هر سال در روز ۱۱ نوامبر مصادف با ۲۰ آبان روز جهانی اوریگامی در سراسر دنیا جشن گرفته می‌شود و علاقه‌مندان به هنر اوریگامی شکل‌های ساده و پیچیده‌ای را با تا کردن کاغذ می‌سازند. اگر شما هم در دوران بارداری به سر می‌برید می‌توانید برای جشن سیسمونی یا سایر مراسم مرتبط با بارداری از اوریگامی کمک بگیرید.

هدیه‌های جشن سیسمونی را با اوریگامی آماده کنید

در جشن سیسمونی معمولاً دوستان و آشنایان برای تماشای سیسمونی نوزادی که قرار است به‌زودی متولد شد، راهی خانه میزبان می‌شوند و معمولاً برای او هدیه می‌برند. گاهی هم میزبان که خانمی باردار است برای تشکر هدیه‌های کوچکی برای مهمانان در نظر می‌گیرد. علاوه بر این در این روز مادران تلاش می‌کنند تا ایده‌های جدیدی برای تزیین اتاق نوزاد داشته باشند. برای تهیه هدایا و همینطور تزیین متفاوت اتاق کودک می‌توانید از این ایده‌های تزیینی اوریگامی کمک بگیرید.

قاب‌های اوریگامی به‌عنوان هدیه جشن سیسمونی

اگر قرار است برای جشن سیسمونی به خانه یکی از آشنایان و دوستان بروید می‌توانید یکی از قاب‌های زیبا را آماده سازید. برای تهیه این قاب‌ها به یکی از شکل‌های اوریگامی نیاز دارید. می‌توانید از روش ساخت درنای اوریگامی ، این شکل مشهور اوریگامی را بسازید و بعد آن را داخل قاب‌های سفید زیبا بچسبانید. می‌توانید درناها را با کاغذهای اوریگامی ساده یا طرح دار آماده کرده و آن‌ها را کنار هم قرار دهید یا به تنهایی یک درنا را داخل قاب بچسبانید.

قاب اوریگامی، برای سیسمونی نوزاد

اوریگامی فنجان برای پذیرایی از مهمانان جشن سیسمونی

یکی از طرح‌های ساده و بسیار کاربردی اوریگامی ساخت فنجان‌های کاغذی است. در واقع می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از جمله جشن سیسمونی این شکل ساده را بسازید و از آن به شیوه‌های گوناگون و برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. روش ساخت آن بسیار ساده است و می‌تواند در بسیاری از موارد وسیله تزئینی و کاربردی زیبایی به شمار رود. با چند بار ساختن روش تهیه آن را کاملاً حفظ می‌شوید و می‌توانید برای قرار دادن خوراکی‌های کوچک مانند انواع پاستیل، اسمارتیز، اسنک و … آن را به کار ببرید.

اوریگامی،جعبه کاغذی

طرز ساخت اوریگامی فنجان

۱-یک کاغذ مربع شکل بردارید. آن را مطابق شکل روی میز قرار داده و از وسط تا بزنید. در پایان این مرحله یک مثلث دارید.
۲-گوشه بالایی مثلث را به سمت گوشه سمت چپ ببرید، خوب تا بزنید و سپس به‌جای اولیه خودش برگردانید.
۳- گوشه پایینی سمت چپ را به سمت نقطه مشخص‌شده در سمت راست ببرید و کاغذ را تا بزنید.
۴-همین کار را مطابق شکل برای گوشه سمت راست انجام دهید تا یک ۵ ضلعی ایجاد شود.
۵-گوشه بالایی فنجان را بازکنید و یک سمت کاغذ را پایین بیاورید.
۶-حالا کاغذ را برگردانید و همین کار را برای سمت مخالف تکرار کنید.
۷-دو طرف فنجان را بازکنید. اوریگامی شما آماده است!

 
الگوی ساخت اوریگامی

جعبه‌های سه‌گوش برای قرار دادن هدیه‌های تولد نوزاد

اگر می‌خواهید در جشن سیسمونی یا بعد از تولد نوزاد برای نوزاد هدیه کوچکی بخرید می‌توانید از این جعبه‌های مثلثی شکل استفاده کنید. الگو را در ابعاد دلخواه پرینت بگیرید، روی کاغذ یا مقوای موردنظر کپی کرده و برش بزنید. سپس به کمک تا کردن مقوا یا کاغذ این جعبه‌های اوریگامی زیبا و ساده را بسازید.

جعبه اوریگامی مثلثی

جعبه‌های مکعبی شکل به کمک اوریگامی برای جشن سیسمونی

اگر می‌خواهید در جشن سیسمونی هدیه‌ای تهیه کنید برای قرار دادن هدیه ساخت این جعبه‌های مکعبی شکل متنوع را به شما توصیه می‌کنیم. این شکل‌های مقوایی بسیار ساده هستند و با چند تای ساده آماده می‌شوند.
 

اوریگامی، ساخت جعبه مربعی

ساخت جعبه‌هایی با علامت سؤال برای جشن اعلام جنسیت نوزاد

اگر قرار است جنسیت نوزاد را طی مراسمی اعلام کنید می‌توانید جعبه‌ای بسازید و روی آن با ماژیک طرحی از علامت سؤال رسم کنید. بعد نمادی از دختر یا پسر بودن نوزاد را داخل جعبه‌ها قرار دهید. در جشن اعلام جنسیت نوزاد این جعبه‌ها را به مهمانان بدهید تا با باز کردن آن‌ها سورپرایز شوند و به این ترتیب بفهمند که جنسیت نوزاد دختر است یا پسر.

کفش‌های نوزاد داخل قاب

هدیه جالب دیگری که می‌توانید برای جشن سیسمونی نوزاد تهیه کنید، کفش‌های کوچکی هستند که داخل قاب‌های سفید، زیبا می‌شوند. این کفش‌ها را بر اساس الگوهای اوریگامی بسازید و داخل قاب بچسبانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *