مشاوره ۲۴/ سوال: سلام …من۲۷سالمه و یه خاستگار دارم که همسن خودمه از لحاظ مالی و شخصیت خوب هستش و عاشق من هم هستن از ۱۵سالگی و من هم دوسشون دارم و خیلی وقته همو میشناسیم تنها مشکلی که وجود داره اینه که ایشون ترنس مرد بودن و دوران راهنمایی توی یه مدرسه بودیم و عمل کردن دو سال پیش و خب خانوادم مخالفن اما میتونم راضیشون کنم چون از هر لحاظ ایشون عالی هستن سوال من اینه که ایا میتونم زندگیه خوبی داشته باشم؟ با توجه به اینکه ایشون خودشون هم میگن که احتمالا توی سکس مشکل پیدا میکنیم برای همین من توی دوراهی هستم که جواب مثبت بدم یا نه.

الهام متقی (زوج درمانگر،مشاوره پیش از ازدواج و فردی،مدرس مهارت های والدگری)
شکل دادن یک رابطه عاطفی سالم و عمیق ربطی به جنسیت و پیشینه جنسیتی نداره الزاما بنابراین ایشون و همون طور که خودشون هم میخوان یک مرد ببینید نه نزنی که تغییر جنسیت داده. از نظر مشکل رابطه جنسی هم حتما با یک درمانگر و تسهیل گر مسائل جنسی موضوع رو رو دقیق بررسی کنید این مشکل پیدا کردنی که شما گفتید بسیار کلی و مبهمه و نمیدونیم منظورتون از مشکل چیه

مهدی وفانوش ( مشاور و رواندرمانگر دانشگاه علامه طباطبایی )
  با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز یک زندگی مشترک خوب و آنچه که به عنوان خوشبختی مطرح میشه دارای مولفه های متفاوت و مهمی همچون احترام، محبت، توان برآورده کردن نیازهای مختلف طرفین، داشتن استقلال مالی و عاطفی و فکری و انعطاف پذیری می باشد. اما اینکه برآورده نشدن این مولفه ها آیا باعث عدم خوشبختی خواهد شد تا حدود زیادی بستگی به فرد دارد که چقدر این عوامل برای او مهم است. هر چقدر عاملی در زندگی یک فرد مهم باشد نبود آن تاثیر بیشتری بر آن شخص خواهد گذاشت. بنابراین خود شما باید ببینید که نیاز جنسی که نیاز پر رنگی در زندگی مشترک میتونه باشه چقدر پر رنگ و با اهمیت برای شما هست و آیا می تونید تا حدود زیادی از این موضوع چشم پوشی کنید. از طرفی دیگر خوبه با مراجعه به متخصصان مختلف در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیارید تا با آگاهی کامل در این زمینه تصمیم بگیرید.خوشبخت و سرفراز باشید.